Skocz do zawartości


Zdjęcie

Patchnotes do aktualizacji 1.2.006


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Fresque

Fresque

    Royal Quest GM

  • Royal Quest Support
  • 962 Postów:

Napisany 12.04.2018 - 07:17:15

Dnia 16.04.2018 gra zostanie zaktualizowana do wersji 1.2.006: Witajcie na Północy!

 

Polowanie na Hugo zakończyło się sukcesem: potwór opuścił Północny Kabuk. Nikt nie wie, gdzie teraz liże rany, ale najważniejsze, że nie stoi na drodze wyprawy na północ. Droga do Aranty stoi otworem!

Dawno temu – na długo zanim król Roland zasiadł na tronie – dzielni i nierozważni, którzy nie znaleźli sobie miejsca w Elenii, ruszyli na północ, gdzie nikt nie miał ich ścigać.

Tam spotkali tubylców na tyle silnych, by mogli bronić swych ziem, i na tyle łagodnych, by udzielili pomocy wędrowcom bez ojczyzny. Państwo-miasto Aranta rozwinęło się wśród śnieżnych pustkowi z doprawdy zadziwiającą szybkością. Gdy tylko powstały jego mury, ludzie z Elenii wyruszyli do tego miejsca.

Awanturnicy i banici, naukowcy i rabusie, kultyści i odkrywcy, handlarze i aurolodzy. Aranta była miejscem dla każdego.

Miasto rozwijało się i prosperowało.

Po poważnych niepokojach wewnętrznych kilka osób zniknęło w biały dzień, gdy pewna rodzina przejęła władzę w Arancie. Wkrótce państwo-miasto ogłosiło się niepodległym księstwem. Oczywiście władcy Elenii odmówili uznania tego statusu Aranty. Pozostała ona oddzielona od Elenii i przestano o niej wspominać.

Aż do teraz... Oczywiście nic nie trwa wiecznie. Wygląda na to, że w ostatnim czasie dobiegła końca długa rozłąka między wielką Elenią a małym, lecz dumnym Księstwem Aranty. 

Jego wysokość król Roland i piękna księżna Wioletta podpisali traktat. Aranta przygotowuje się do połączenia z Elenią. To powód do świętowania dla każdego!

Bramy Aranty otwierają się dla wszystkich przybyszów. Są tutaj oddziały głównych instytucji Varlone, w tym targowisko. Podróżnicy z Elenii są mile widziani w Hotelu Samokot i Karczmie Pod Minogiem. Miłośnicy wycieczek mogą rozprostować nogi na Wichrowym Pustkowiu pod Arantą. Na ten spacer trzeba jednak zabrać ze sobą oręż i uzdrowiciela!

Wiele północnych przełęczy jest teraz zasypanych grubą warstwą śniegu, więc będą dostępne dopiero później.

 

Pamiętaj, żeby porozmawiać z Karlem w Centralnym Laboratorium Alchemicznym, gdy osiągniesz 61. poziom. Zaproponuje ci on ciekawą misję na północy. (Uwaga: żeby podjąć się tej misji, należy ukończyć serię zadań inspektora).

 

Do gry dodano:

  1. Nowe mapy: Aranta i Wichrowe Pustkowie
  2. Nowe potwory i BN-ów
  3. Tajemnice północy czekające na odkrycie
  4. 65. poziom postaci
  5. Ekwipunek do 63. poziomu
  6. Zmiany we wszystkich klasach
  7. Znaczące odświeżenie mechaniki gry

 

Maksymalny poziom postaci zwiększono do 65.

Elementy:

  • Za każdy nowy poziom otrzymujesz punkty atrybutów.
  • Nie otrzymasz punktu talentu.
  • Każda profesja na 65. poziomie otrzyma pasywną umiejętność chroniącą przed natychmiastową śmiercią.
  • Ilość doświadczenia potrzebnego, by osiągnąć następny poziom, będzie rosła w takim samym tempie.
  • Odpoczynek (premia doświadczenia x2) będzie kumulował się do 64. poziomu. Teraz możesz odpoczywać także w Arancie, Karczmie Pod Minogiem i Hotelu Samokot.
  • Obecnie musisz być na poziomie 60-65, żeby brać udział w oblężeniu zamku.
  • Nowe konto premium zapewnia premię do złota otrzymywanego na 65. poziomie, a nie – jak wcześniej – na 60.
  • Dodano jaskinię elenium dla poziomów 60-65: adamantyt.
  • Dodano pole bitwy i arenę dla poziomów 60-65.

 

Zmiany w mechanice gry:

 

1. Udoskonalono mechanikę poniższych umiejętności:

Szarża (szermierz)

Pojmanie (rycerz ciemności)

Wyrok żniwiarza (czarnoksiężnik)

Pościg (rozbójnik)

Sus (w formie wilka)

Teleportacja (mag)

Przeskok (złodziej)

Wystrzelenie (snajper)

Postaciom częściej będzie się udawało użycie jednej z tych umiejętności. Potworom także.

 

2. Czas trwania efektów kontroli nie ulega skróceniu, gdy na postać zostanie nałożonych kilka takich efektów. Żeby zmniejszyć wpływ kontroli, użyj krwawych kart Berserkera. Przy naliczaniu czasu trwania efektów kontrolujących unieruchomienie nie jest traktowane jako utrata kontroli. Efekt berserka jest uwzględniany w przypadku manekinów.

3. Wchłanianie uszkodzeń przez obronę zostało zmienione: teraz obrona zwiększa wchłanianie uszkodzeń niezależnie od wartości.

4. Dodano nowy parametr: wskaźnik szansy na trafienie krytyczne. Jego wartość zależy od szczęścia i premii za ekwipunek, podobnie jak w dawnej mechanice szansy trafienia krytycznego. Teraz szansa zadania takiego ciosu zawsze będzie wynosiła mniej niż 100%.

Szansa zadania krytycznego ciosu zależy od wskaźnika szansy na trafienie krytyczne i od poziomu wroga. Opis szansy trafienia krytycznego w oknie twojej postaci pokazuje prawdopodobieństwo zadania krytycznego ciosu wrogowi na twoim poziomie. Manekiny na poligonie w Dolinie Taskony traktowane są tak, jakby miały ten sam poziom co atakująca postać.

5. Dodano pomniejszy parametr zależny od prędkości ataku i poziomu postaci. Nie może on przekroczyć określonej wartości. Parametr ten wpływa na częstotliwość obrażeń okresowych, na efekty leczenia i na kumulację negatywnych efektów klasy.

6. Teraz umiejętności doskoku, psychicznego ciosu i strzału próbnego stają się automatycznie powtarzalne, jeśli postać ma nałożony efekt umiejętności specjalnej (celowanie w przypadku strzelców) lub talentu (fechtunek u rozbójników, ogłuszenie u magów). Możesz anulować powtarzanie, używając ataków podstawowych, innej umiejętności albo przerywając atak.

 

7. Mechanika bossów i elitarnych potworów została zmieniona:

  • Drużyna, która zadała najwięcej obrażeń, nie otrzymuje już łupów z bossa lub elitarnego potwora. Teraz po takiej walce pozostają skrzynie dla 4 graczy, którzy zadali najwięcej obrażeń. Łupami można handlować, tak jak wcześniej.
  • Zwiększono zdrowie większości bossów i elitarnych potworów.
  • Bossowie i elitarne potwory pojawiają się z nałożonym efektem oszronionej tarczy, wchłaniającym uszkodzenia równe części zdrowia potwora. Ataki na tę osłonę nie liczą się do współczynnika obrażeń.
  • Efekt oszronionej tarczy nie może być usunięty za pomocą umiejętności, a jedynie przez zadawanie obrażeń.
  • Obrażenia zadawane bossom i elitarnym potworom zmniejszają się, jeśli twoja postać ma poziom wyższy od potwora o 10 lub więcej.

8. Zmieniono mechanikę kumulacji negatywnych efektów według poniższego schematu:

  • Każda klasa podstawowa (szermierz, strzelec, rozbójnik, mag) nakłada tylko jeden typ tych efektów.
  • Te efekty nie mogą zostać usunięte za pomocą umiejętności, ale można to zrobić przy użyciu rybiego tłuszczu.
  • Z czasem natężenie efektu słabnie. Jeżeli zwiększysz zręczność postaci do maksimum, możesz nałożyć na cel więcej efektów.
  • Skumulowane efekty tego samego typu nałożone przez różne postacie są naliczane indywidualnie, ale na celu wyświetlana jest tylko jedna ikona.
  • Istnieje górny limit kumulacji efektów nałożonych przez jedną postać, a także tych nałożonych przez kilka postaci.
  • Zdolności i talenty dostosowano do potrzeb nowej mechaniki. Ich działanie ma efekty odpowiedniej klasy – zwiększenie obrażeń bezpośrednich/okresowych albo unikalny efekt klasowy (niekumulujący się).

 

Oto lista kumulujących się efektów klasowych:

  • Żrąca amunicja (strzelec): wymaga talentu o tej samej nazwie. Efekt nakładany przez zdolność precyzyjnego strzału i zwiększany przez ataki oswojonego pupila łowcy albo Rolanda X. Zwiększa obrażenia okresowe i obrażenia od zdolności podstawowych.
  • Ogłuszenie (mag): wymaga talentu o tej samej nazwie. Efekt nakładany przez zaklęcia: psychiczny cios, kula ognia, lodowa strzała, strzała chaosu, piorun i kamienne kolce. Zmniejsza odporność celu na ogień, wodę, ziemię, powietrze i chaos.
  • Zniszczony pancerz (szermierz): efekt nakładany przez zdolności kontrataku (z talentem odgłosu zwycięstwa) i miażdżącego ciosu. Zmniejsza obronę celu.
  • Wrażliwość (złodziej): efekt nakładany przez zdolności ciosu z ukrycia, doskoku, sabotażu (z odpowiednim talentem), sprężyny (z odpowiednim talentem), kradzieży (z odpowiednim talentem) i nagłego uderzenia. Zwiększa obrażenia odnoszone przez cel.

Zmiany klas

 

Atrybuty i talenty zostały zresetowane u wszystkich postaci. Ponadto u Mistrza Bastiffa ponownie powinien być dostępny darmowy reset.

 

Ogólne

1. Teraz pozytywny efekt moc daje +2% ataku za każdy poziom (niezależnie od poziomu postaci).

2. Jeśli wcześniej wyłączono następujące talenty: bzyczące strzały (łowca), rzucenie pułapką (łowca), rykoszet (snajper), ciężka amunicja (snajper), to nie zostaną one automatycznie uruchomione, gdy wejdziesz do gry.

3. Przerwa pomiędzy efektami czasowego leczenia (zdolności leczenie, święty dotyk i łyk gorzałki) zostaje skrócona w stopniu zależnym od poziomu postaci i prędkości ataku.

4. Kiedy postać zejdzie z wierzchowca, jej umiejętności używane, gdy porusza się na piechotę, nie będą się odnawiać. 

5. Teraz dolegliwość nie działa na czerwone mikstury (takie jak ekstrakt eltanu albo medyczna mikstura gladiatora).

6. Jeżeli zdolność wymaga określonego typu broni, to odnawia się przez 50% czasu, gdy postać wyciągnie tę broń. Lista broni i zdolności:

  • Tarcza: cios tarczą
  • Dwie bronie: podwójny cios
  • Broń dwuręczna: dominacja
  • Katar: rozpruwacz, rozszarpujące szpony
  • Łuk: magiczna strzała, grad strzał
  • Karabin, moździerz, pistolety: cios kończący, pocisk rozpryskowy, strzał w głowę
  • Moździerz: kanonada, wystrzelenie
  • Pistolety: desperado
  • Kosa: żniwa, posłaniec śmierci, wyrok żniwiarza, miażdżące ostrze

7. Talenty, które kiedyś dawały „drugie życie”, mają teraz nowe pasywne premie:

  • Inny świat: +7 do odporności na ogień, wodę, ziemię, powietrze i chaos.
  • Lodowa pułapka: +6 do zręczności i szczęścia.
  • Runa szaleństwa: znosi limit obrażeń odnoszonych przez ofiarę transformacji użytej przez czarnoksiężnika.
  • Odbicie rzeczywistości: +15 do odporności na ogień, wodę, powietrze i ziemię.

8. Dodano zdolności z 65. poziomu chroniące przed natychmiastową śmiercią (nie więcej niż raz na dwie minuty – tego czasu nie można skrócić za pomocą talentów). Postać odzyskuje natychmiast 30% maksymalnego zdrowia. Jeżeli straci całe zdrowie, zdolność zadziała automatycznie. Wszystkie te zdolności (a także pieczęć: anioł stróż dla krzyżowców 65. poziomu) zapewniają nietykalność na 2 sekundy.

  • Myśliwy: Rozpraszająca sztuczka (unika śmierci, zastępując siebie kukłą).
  • Snajper: Granat wirowy (rzuca wybuchowym przedmiotem zadającym obrażenia wynoszące 100% ataku i rozrzucającym wrogów w promieniu 5 m).
  • Czarodziej: Miraż (staje się magicznie niewidzialny na 7 s).
  • Czarnoksiężnik: Groza śmierci (wzbudza strach u pobliskich wrogów – najwyżej u 5).
  • Skrytobójca: Błysk cienia (ukrywa się w mroku. Może używać umiejętności mrocznego skoku poza kolejnością i nie wymaga to przebiegłości).
  • Złodziej: Mordercza czujność (pozbywa się efektów blokujących używanie umiejętności oraz na 5 sekund otrzymuje efekty żywotności i ochrony).
  • Rycerz ciemności: Ranny mściciel (zadaje wrogom 50% odniesionych obrażeń przez 5 sekund po zakończeniu działania nietykalności).

9. Zdolności będące dodatkowym zagrożeniem dla potworów działają teraz skuteczniej, jeśli postać zwiększy swój maksymalny poziom zdrowia.

 

Szermierz:

  • Gdy postać dosiada wierzchowca, talent szarża kawaleryjska zwiększa obrażenia podstawowe i zadawane przez zdolności.
  • Zdolność cios tarczą nakłada efekt zniszczonego pancerza x4 zamiast osłabienia.
  • Gdy postać dosiada wierzchowca, talent smykałka pozwala bez czasu odnawiania korzystać z niektórych umiejętności związanych z włócznią.

Krzyżowiec:

  • Zdolność kara boska działa bez przygotowania, jeśli na wroga nałożony jest efekt „piętno heretyka”, ale nie zadaje już o 50% obrażeń więcej postaciom z piętnem heretyka.
  • Każde użycie zdolności kara boska uruchamia szał.
  • Zdolność snop światła nie zadaje już obrażeń domyślnie. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy postać posiada talent wojownika światła. Obrażenia nie zmieniły się.
  • Talent kontrola emocji zwiększa obrażenia o 4%, za każdy punkt szału.
  • Zdolność bariera planarna zwiększa o 40% obronę wszystkich sojuszników w obszarze działania.
  • Pieczęć: anioł stróż ma nową funkcję na 65 poziomie: czas odnawiania pieczęci staje się krótszy o 15 sekund.
  • Talent tarcza Aury tworzy dodatkowe zagrożenie dla pobliskich potworów.

 

Rycerz ciemności:

  • Talenty ożywienie i łańcuchy gniewu zostały zamienione miejscami.
  • Obrażenia podstawowe trzęsienia ziemi zostają zmniejszone o 45%, ale zdolność ta ma cechę „epicentrum”: im bliżej znajduje się wróg, tym więcej obrażeń otrzymuje (do 100% więcej).
  • Talent przejmująca groźba nakłada efekt „spowolnienie” na 4 sekundy, a nie na 8, ale pozwala to zrobić także za pomocą zdolności „pojmanie”.
  • Czas odnawiania zdolności ofiara został wydłużony z 30 do 40 sekund, a proporcje przekierowanych obrażeń zwiększono z 30% do 60%.
  • Talent Epidemia ma ograniczenia: wrogowie umierający z powodu zarazy muszą znajdować się w promieniu 7 m od postaci, aby zostali zainfekowani tym efektem (ponadto może on dotyczyć najwyżej 5 celów).

Mag:

  • Teraz zdolności żniwa i miażdżące ostrze mogą być używane tylko w przypadku kosy. Premia za ostrość nie jest wykazana, ale domyślnie dodano 30% obrażeń.
  • Teraz zdolność żniwa działa natychmiast.
  • Talent pole kinetyczne w przypadku kosy ma odwrócone zwiększenie obrażeń zadawanych przez zdolności z funkcją „zasób”: im bliżej znajduje się cel umiejętności, tym większe uszkodzenia odniesie (od +25% w walce bezpośredniej do 0% na maksymalnym zasięgu).
  • Talent ochrona astralna działa także na umiejętności walki wręcz (pole energetyczne, werdykt żniwiarza, posłaniec śmierci, miażdżące ostrze, żniwa). Efekt tego talentu ma własny wskaźnik.
  • Żniwa odbierają wrogom siłę: na 10 pierwszych celów zostaje nałożone osłabienie. Właściciel kosy otrzymuje jeden poziom potęgi za każdą ofiarę. Zasięg został zwiększony z 2 do 4 m.
  • Efekt transformacji pozwala zadawać obrażenia wynoszące do 500% ataku maga.
  • Teraz kontrola czasu nie może być domyślnie nakładana na wrogów.
  • Talent pieczęć bólu wywołuje ból na 4 sekundy zamiast chaosu na 6 sekund.  
  • Talent mag bojowy zwiększa o 15% obrażenia zadawane przez zdolności walki wręcz.
  • Cecha „Opieka żywiołów” została dodana do aur kotara ciemności i aura życia: +10 do odporności na ogień, wodę, powietrze, ziemię i chaos. Efekt ten nalicza się tylko raz.

Czarnoksiężnik:

  • Niektóre talenty znalazły się w innych miejscach w drzewkach talentów.
  • Teraz kotara ciemności zmniejsza o 7% obrażenia otrzymywane przez sojuszników.
  • Teraz werdykt żniwiarza wymaga posiadania kosy. Premia za ostrość nie jest wykazana, ale domyślnie dodano 30% obrażeń.
  • Werdykt żniwiarza przenosi czarnoksiężnika do jego celu. Zasięg maksymalny wynosi 10 m i nie można go zwiększyć za pomocą pieczęci. Postać nie może używać tej zdolności, gdy jest unieruchomiona.
  • Zdolność posłaniec śmierci została przywrócona. Czarnoksiężnik zadaje obrażenia wrogom znajdującym się przed nim, w odległości do 10 m.
  • Nowy efekt pasywny zdolności runa szaleństwa usuwa limit obrażeń transformacji.
  • Runa szaleństwa: czas trwania można wydłużyć, ale runa znika, gdy wróg otrzyma łącznie obrażenia wynoszące więcej niż 20% jego zdrowia.
  • Dawna klątwa runiczna runy głodu została zastąpiona leczeniem pobliskich sojuszników. Runa głodu zwiększa obrażenia od efektów okresowych o 20% i leczy sojusznika o taką samą wartość. Czas odnawiania umiejętności został skrócony z 45 do 25 sekund.
  • Dawna klątwa runiczna runy szaleństwa została zastąpiona trzema sekundami grozy (wróg chaotycznie biega dookoła). Cel ogarnięty grozą odnosi o 10% obrażeń więcej. Efekt ten można usunąć za pomocą zdolności lub odpowiedniego przedmiotu jednorazowego.
  • Gdy na cel zostanie nałożony pozytywny efekt, czas trwania runy wydłuża się teraz o 2 sekundy, a nie o 1.
  • Teraz talent psychoza leczy czarnoksiężnika o 20-40% obrażeń zadanych przez chaos. Siła leczenia zmniejsza się wraz z odległością.
  • Teraz talent płomień pożeracza dołącza do deszczu ognia efekt płomieni (zamiast werdyktu żniwiarza).
  • Talent więzy śmierci przyzywa pomocnika także wtedy, gdy zakończy się czas działania chaosu, a nie tylko po śmierci ofiary, na którą działał chaos.
  • Teraz talent mroczne czasy umożliwia też używanie na wrogu zdolności „kontrola czasu”.
  • Zdolność obsesja nie nakłada już efektu „posłaniec śmierci”.
  • Teraz talent podarunek żniwiarza dodaje swój efekt do zdolności „obsesja”: gdy czarnoksiężnik używa umiejętności walki wręcz, miota ostrzami w przeciwników (nie więcej niż 4), zadając obrażenia i nakładając na 3 sekundy efekt chaosu.
  • Teraz zdolność szerzący się chaos jest używana natychmiast, ale pochłania 1 p. koncentracji.
  • Teraz zdolność koszmar jest używana natychmiast, ale pochłania 10 p. many więcej oraz 1 p. koncentracji.
  • Teraz zdolność urok nie wymaga koncentracji, a jej czas przygotowania wynosi 0,5 s zamiast 1 s (przygotowanie może być skrócone przez prędkość ataku).
  • Teraz zdolność splugawienie jest używana natychmiast, pochłania 10 p. many więcej i nie nakłada domyślnie efektu trucizny.
  • Talent zatruta krew został zmieniony: kiedy postać używa zdolności splugawienia i obrzędu krwi, na przeciwników zostaje nałożony efekt trucizny x2.
  • Zdolność obrzęd krwi domyślnie nie pochłania koncentracji i zużywa 30 p. many.
  • Zdolność krew demona pozwala też używać obrzędu krwi w trakcie ruchu i bez przygotowania. Pochłania jednak koncentrację.
  • Talent niszczyciel został zmieniony: umiejętności kuli ognia i lodowej strzały tworzą ładunek uwalniany po użyciu umiejętności walki wręcz (do trzech razy z rzędu). Wybuch zadaje 50% obrażeń ataku przeciwnikom znajdującym się w zasięgu i wywołuje efekty płomieni albo oblodzenia, w zależności od żywiołu ładunku. Aktywny może być tylko jeden rodzaj ładunku naraz. Wybuch obejmuje nie więcej niż 10 celów.
  • Teraz talent moc żniwiarza skraca czas odnawiania żniw, posłańca śmierci i miażdżącego ostrza o 25% za każdego zabitego wroga oraz na 2 s nakłada efekt ożywienia. Czas odnawiania tego talentu wynosi 1 sekundę.
  • Talent empatia został zmieniony: każdy pomocnik czarnoksiężnika pochłania 10% obrażeń odnoszonych przez jego pana.
  • Pupil przyzwany za pomocą zdolności wędrujący duch nie pochłania domyślnie części obrażeń odniesionych przez jego pana. Potrzebny jest do tego jeszcze talent empatii.
  • Talent zakazana magia został zmieniony: wydanie koncentracji powoduje natychmiastowe użycie zdolności „wędrujący duch”, bez przygotowania (nie częściej niż raz na 50 sekund, jeśli nie trwa właśnie odnawianie zdolności).
  • Talent zguba działa teraz także na efekt chaosu. Premia została zwiększona z 8% do 10%.
  • Teraz zdolność magiczne pożarcie nie wymaga koncentracji.
  • Talent cyrograf ma inny warunek przywołania ognistego pomocnika: należy zadać obrażenia krytyczne, a nie odnieść je.

Czarodziej:

  • Zdolność przerwanie zaklęcia nie działa na wrogów, nie pochłania koncentracji i zużywa 25 p. many zamiast 10.
  • Teraz zdolność odbicie rzeczywistości działa też na bossów.
  • Zdolność kryształ żywiołów jest używana natychmiast oraz daje właścicielowi +5 do odporności na żywioły i +5% obrażeń zadawanych przez żywioły.
  • Talent gigantomania skraca czas przygotowania zdolności deszczu ognia i meteoru.
  • Talent pole zakłócające pozwala także natychmiastowo użyć zdolności „pole negacji”.
  • Teraz talent doskonała osłona umożliwia natychmiastowe użycie zdolności uzdrawiającej osłony i zwiększa jej ładunek o 10%.
  • Talent mistrz teleportacji: szansa odzyskania koncentracji wzrosła o 100%.

Strzelec:

  • Zdolność celowanie nie nakłada już domyślnie efektu ożywienia.

Snajper:

  • Niektóre talenty znalazły się w innych miejscach w drzewkach talentów.
  • Czas rzucania zaklęcia Roland X został skrócony do 2 sekund i może zostać zmniejszony przez prędkość ataku.
  • Po odwołaniu lub zniszczeniu Rolanda X zdolność przyzywania odnawia się przez 30 sekund.
  • Teraz efekt talentu ciężka amunicja działa też na miotacz ognia i dodatkowo nakłada na wrogów spowolnienie trwające 3 sekundy. Tylko właściciel widzi ikonę tego talentu.
  • Talent rykoszet ma umiejętność aktywującą. Ikona włączonego talentu jest widoczna tylko dla właściciela.
  • Pasywne premie talentów strzał snajperski i miotacz ognia zostały zamienione miejscami.
  • Teraz część talentów zwiększa obrażenia zadawane przez zdolności, jeśli postać używa karabinu: zabójcza siła (+9%), punktualność (+7%), strzelanie długodystansowe (+8%), zajadłość/zbir (+7%).
  • Talent mordercze pułapki i zdolność mina zbliżeniowa zostały zmienione. Talent nie daje podwójnej premii (+140% zamiast 55%) do obrażeń zadawanych przez minę zbliżeniową, ale dodano dwie nowe właściwości. Pierwsza z nich to epicentrum: im bliżej miny znajduje się cel, tym większe obrażenia odnosi (maksymalnie +50%). Ponadto mina zbliżeniowa zadaje dodatkowe 25% obrażeń spowolnionym celom. Do opisu miny zbliżeniowej dodano żywioł i obrażenia podstawowe.
  • Talent mistrzowska celność został zmieniony: teraz zdolność „strzał próbny” otrzymuje +30 do szansy trafienia krytycznego.
  • Teraz talent poszukiwacz złota umożliwia otrzymanie ożywienia na 7 sekund, gdy używasz zdolności „celowanie”.
  • Czas odnawiania talentu miotacz ognia został wydłużony z 4 do 15 sekund.
  • Zdolności przywoływania Rolanda X i oswojonego pupila łowcy nie wymagają odnawiania, jeśli Roland X albo pupil zostali odwołani na skutek śmierci właściciela. Odnawianie zaczyna się tylko wtedy, gdy Roland X bądź pupil zostali odwołani przez właściciela lub zabici.
  • Teraz zdolność wystrzelenie przenosi snajpera i dwukrotnie zadaje obrażenia: raz przy starcie i ponownie przy lądowaniu.
  • Premia z karty drążyciela jest teraz widoczna w opisie wystrzelenia. 
  • Teraz zdolność kanonada nakłada efekt płomieni na 4 sekundy (najwyżej na 10 celów).
  • Teraz zdolność strzał snajperski jest używana bez przygotowania. Snajper mierzy do wroga przez co najmniej 3 sekundy za pomocą znaku i zyskuje możliwość oddania niebezpiecznego strzału. Następnie zdolność odnawia się przez 15 sekund. Podstawowe obrażenia zadawane przez zdolność strzału snajperskiego zmniejszono o połowę, ale trafienie wroga oddalonego o więcej niż 5 metrów zadaje pełne obrażenia. Jeśli znacznik nie został wykorzystany, zdolność zaczyna się odnawiać.

Łowca:

  • Po odwołaniu lub zabiciu oswojonego pupila zdolność przyzywania odnawia się przez 15 sekund.
  • Podstawowy czas odnawiania talentu grad strzał został wydłużony do 20 sekund.
  • Uszkodzenia zadawane przez pasożyta są teraz liczone tylko od współczynników łowcy.
  • Pupile strzelający i walczący wręcz zadają teraz o 20% obrażeń więcej.

 

Rozbójnik:

  • Talent mocniejszy ładunek: na cele zdolności sabotażu zostaje nałożony efekt płomieni.
  • Zdolność pościg może też służyć do ogłuszania potworów poza walką.
  • Zdolność cios z ukrycia: na cel zaatakowany przez postać w trybie ukrycia zostaje nałożony efekt wrażliwości.

Wzór obliczania ataku podstawowego za pomocą dwóch broni został zmieniony: atak obu broni jest dodawany i dopiero potem dzielony.

Szczegóły:

  • Premie za pieczęcie i przedmioty nie mogą być dzielone na pół.
  • Złodzieje mogą używać tych samych toporów i mieczy co rycerze ciemności albo krzyżowcy.
  • Ta zmiana nie działa na katary.

Skrytobójca:

  • Niektóre talenty znalazły się w innych miejscach w drzewkach talentów.
  • Teraz każdy cios Rozpruwacza powoduje nałożenie efektu wrażliwości.
  • Czas odnawiania talentu atak wampira został skrócony z 45 do 20 sekund.
  • Teraz zdolność mroczne lochy skrywa skrytobójcę i jego cel niezależnie od odległości.
  • Usunięto błąd powodujący, że na skrytobójcę nakładany był efekt niezdarności po tym, jak przestawała działać zdolność „mroczne lochy”.
  • Zdolność toksyczny obłok częściej odnawia efekty, co pozwala skumulować truciznę na celach znajdujących się w obłoku.
  • Talent skrytobójcy tajne operacje otrzymał dodatkową premię: +15 do szansy na trafienie krytyczne atakami od tyłu.

Złodziej:

  • Niektóre talenty znalazły się w innych miejscach w drzewkach talentów.
  • Zdolność stój i walcz została zmieniona: Gdy złodziej używa umiejętności kradzieży, może wyssać zdrowie równe 50% zadanych obrażeń, jeśli kradzież nie powiodła się. W PVP działa zawsze.
  • Talent złodzieja tajne operacje otrzymał dodatkową premię: +15 do szansy na trafienie krytyczne atakami od tyłu.
  • Talent gorejąca broń działa na wrogów płomieniami od zdolności „sprężyna”, „podwójny cios” i „kradzież”.
  • Talent ogień rabusia został zmieniony: W zasięgu ogniska złodziej może użyć umiejętności skoku do 4 razy w czasie 5 sekund. 
  • Wzmianka o otwartej ranie została usunięta z opisu talentu rozpłatania.
  • Efekt masakry: teraz ataki obszarowe mogą wywołać krwawienie u kilku wrogów naraz, ale najwyżej u 10.
  • Teraz talentu masakra można używać w ruchu.
  • Ciepło ogniska przenika przez przeszkody.
  • Teraz użycie zdolności kradzież na elitarnych potworach może przynieść jeden lub więcej klejnotów.
  • Zdolności kopnięcie i kradzież mają nowy element: tarczownik (użycie tych zdolności stanowi dodatkowe zagrożenie dla potworów, jeśli postać trzyma tarczę).
  • Zdolność rozproszenie ma nowy element: agresja (kiedy kończy się czas działania zdolności, potwory uznają postać za zagrożenie. Działa to także na bossów).
  • Teraz potwory przechodzą w tryb walki, gdy zostanie użyta zdolność rozproszenia – nawet jeżeli wcześniej nie brały udziału w walce.

 

Ulepszanie przedmiotów na północy i przenoszenie ulepszeń:

 

Runy utrwalenia nie mogą być używane na przedmiotach na poziomie wyższym od 60. Będzie ci potrzebne elum i runa zimna zdobywana podczas podziału ekwipunku z poziomów 61-65.

Ponadto teraz możesz przenosić ulepszenia z jednego przedmiotu na drugi.

 

Zasady przeniesienia:

  • Szansa powodzenia wynosi 10%. Jeżeli transfer nie powiedzie się, zniszczeniu ulegają tylko składniki, natomiast przedmioty z ekwipunku pozostają nienaruszone.
  • Przeniesienie jest możliwe tylko między przedmiotami tej samej klasy i typu.
  • Do przeniesienia pieczęci potrzebne jest złoto, runy siły i serca chłodu. Koszt przeniesienia zależy od różnicy podstawowych cen obu przedmiotów.
  • Do przeniesienia ulepszenia potrzebne jest złoto, runy siły i odłamki z kryształowej rzeki.
  • Do przeniesienia pieczęci i ulepszenia potrzeba dodatkowo sztab elumium.
  • Poziom ulepszenia uzyskanego przedmiotu zmniejsza się o 1, a pieczęć pozostaje taka sama.
  • Przedmiot, z którego pobiera się ulepszenie, zostaje zniszczony, jeśli przeniesienie będzie udane.

 

Składniki zdobywa się w grze:

  • Odłamki z kryształowej rzeki zostają po każdym potworze alfa, pod warunkiem że pomiędzy potworem i graczem nie ma więcej niż 10 poziomów różnicy.
  • Istnieje niewielka szansa, że po potworach z północy pozostaną serca chłodu.
  • Sztaby elumium są tworzone w odlewni z czerwonego, niebieskiego i zielonego elum.
  • Runy siły są na wyprzedaży w sklepie alchemika królewskiego.

Możesz też otrzymać runy siły jako nagrodę za niektóre zadania dzienne. Niektóre z nich to:

  • Ulubiony przysmak
  • Północne Wybrzeże: Tortolla
  • Północne Wybrzeże: Ogr
  • Zarodniki niuchacza

 

Zmiany na kartach potworów

 

Niektóre karty potworów zostały nieodwracalnie zmienione: 

  • Karta starego drzewca
  • Karta destruktora
  • Karta niebiańskiego ostroślimaka
  • Karta kościanego koszmaru 
  • Karta maryn

Premie tych kart zmienią się, nawet jeśli same karty zostały już wyrzucone, są w magazynie lub zostały włożone do przedmiotu.

Premie kart potworów niskiego poziomu zostaną przeniesione na karty bardziej niebezpiecznych potworów. Wszystkie te karty już wyrzucone w grze zachowają poprzednie premie, ale do ich nazw zostanie dodany przymiotnik „Stary”. Karty wyrzucone po aktualizacji będą posiadać nowe premie.

 

 

Inne zmienione karty:

  • Karta czarnego kraba ‒> Przyszła karta północnego potwora
  • Karta różowego śluzu ‒> Przyszła karta północnego potwora
  • Karta królowej cierni ‒> Karty pożeracza chaosu, pożeracza powietrza i pożeracza ciemności
  • Karta królowej bzykopszczół ‒> Karta mrocznej wyroczni (nowa)
  • Karta królowej szczurów ‒> Przyszła karta elitarnego potwora lub bossa z północy
  • Karta haula ‒> Karta zegara
  • Karta leśnego szamana ‒> Karta wyroczni
  • Karta stonogi ‒> Karta Alicji
  • Karta karalucha ‒> Karta skarabeusza
  • Karta wściekłego dzika ‒> Karty granitu prawdy i zeroksa
  • Karta młodego karlika malutkiego ‒> Karta krupiera

Karta Arlekina została ulepszona.

Kolekcje entomologii i zoologii zostały odnowione: teraz potrzebne są w nich nowe karty karalucha, haula i stonogi. Stare karty z kolekcji zostaną wysłane na twoją pocztę w grze.

 

Karty żywiołów

Karty żywiołów mają dodatkową premię do obrażeń od pasującego żywiołu: +9% (broń jednoręczna) lub 12% (broń dwuręczna). Teraz karty żywiołów zostają tylko po elitarnych potworach albo bossach, takich jak:

  • Faraon
  • Złoty karaluch
  • Mroczny biegacz
  • Mroczna wyrocznia
  • Niewidzące oko
  • Bezgłowy goblin
  • Dawny rekrut
  • Skalne krosno
  • Książę pływów

Krwawe karty

Dodano przepisy na krwawe karty:

  • Krwawa karta: obroża, za wpływ na przedłużające się bitwy PVP
  • Krwawa karta: berserk chroniąca przed efektami kontroli, w dwu rodzajach: duch berserka i kamienny berserk.
  • Krwawe karty: kielich nieśmiertelności i kielich żywotności przedłużają efekty krwawych kart nieśmiertelności i golema. Jeżeli postać z taką kartą otrzyma kumulujący się negatywny efekt klasowy, karta rozproszy wszystkie wcześniejsze negatywne efekty nałożone przez inne postacie.
  • Zmodyfikowano mechanikę krwawej karty berserka: postać zwiększa swą odporność na kontrolę o 5, gdy otrzymuje efekty blokujące zdolności na 12 sekund, ale nie więcej niż trzy razy. Jeżeli liczba skumulowanych premii zostanie przekroczona, postać otrzyma na 10 sekund niewrażliwość na efekty blokujące zdolności.

W sklepie walk możesz nabyć przepisy na nowe karty, płacąc za nie krwawymi żetonami.

 

 

Zmiany w grze:

  • Dodano optymalizację procesora. Ta opcja uruchamia połączenie z rdzeniem określonego procesora graficznego (domyślnie jest to 1). Służy ona do optymalizacji rozgrywki na niektórych komputerach z Windows 10.
  • Profesor Hobel z Varlone ma teraz nową serię zadań dla postaci z poziomów 55-60. Prowadzą one do nowych zadań dziennych.
  • Teraz nie możesz zranić towarzyszy z gildii w piramidzie i w posiadłości lalkarza.
  • Teraz w drużynie można rozpocząć głosowanie za wyrzuceniem gracza. Gracz zostanie usunięty z drużyny, jeśli ktoś inny (mniej niż 5 osób w drużynie) lub przynajmniej połowa członków drużyny w grze (5 lub więcej osób w drużynie) zagłosuje za wyrzuceniem.
  • Teraz w lochach nie będzie darmowych skrzyń, ale niektóre będą się pojawiały, gdy zabijesz więcej potworów.
  • Jeśli postać w chwili śmierci miała nałożone efekty „czterolistna koniczyna”, „karma dla wierzchowca” albo dowolny eliksir, czas śmierci zostanie odjęty od czasu trwania tych efektów.
  • Wyłączono nagrody za oceny gladiatora i agresora.
  • Jeśli z jakiegoś powodu nie masz stroju wojownika, możesz jeszcze raz wykonać zadanie „Antyczna zbroja”.
  • Jeśli zadanie można wykonać podczas rozmowy z BN-em, zostanie ono automatycznie zaliczone po zakończeniu dialogu.
  • Nowe nieruchome potwory (Nizhad, ciernisty ogórek itp.) nie mogą mieć nałożonych efektów prędkości ruchu pochodzących od potworów alfa.
  • Teraz po zakończeniu zadania, za które nie ma nagrody w złocie, nie zostanie wyświetlony komunikat „Zdobyte złoto: 0”.
  • Teraz niektóre zdolności bossów (Edward, wielka tortolla) ignorują strefy niedostępności. 
  • Tylko aktualne osiągnięcia (nie dziedzictwo) liczą się teraz do punktów osiągnięć.
  • Ekran logowania został odnowiony.
  • Czas odnawiania mikstur przywracających energię i manę został skrócony z 60 do 30 sekund.
  • Teraz potwory alfa z kolczastą aurą nie przenoszą tego efektu na pobliskie zwykłe potwory.
  • W obliczaniu nagrody za elitarnego potwora albo bossa bierze się też pod uwagę to, czy całkowite obrażenia postaci nie wynoszą 0.
  • Teraz potwory związane z dowolnym żywiołem mają większą odporność na ataki tym samym żywiołem.
  • Teraz owoc mandragory i owoc czarnej mandragory mogą być używane przez postacie z poziomów 61-65.

 

  • Naprawiono błędy:
  • Teraz skrzynie od bossów w lochach można zdobywać tylko raz na 24 godziny.
  • Teraz solowe osiągnięcia klanu: sprytny unik, suchą nogą, nie bój się chaosu, ognia! i poza polem widzenia są nadal dostępne po nieudanej próbie.
  • Teraz próba wezwania wierzchowca albo zmiany stroju w czasie używania jedzenia nie wywołuje problemów.
  • Teraz klucza do zamku nie można wymienić w oknie handlu podczas oblężenia.
  • Teraz łup nie staje się niedostępny.
  • Usunięto błędy obliczania parametrów z poniższych kart:

Karta Genevieve

Karta mrówki żołnierza

Karta Anubisa

Karta wojennika

Karta młodego ireksa

Karta pożeracza ognia

Karta pożeracza wody

Karta pożeracza trucizn

Karta minotaura

Karta orka

Karta łupieżcy

 

  • Łowca mógł zdobyć łup z oswojonej istoty. Ten błąd został usunięty.
  • Teraz premia karty Hugo odnawia się, gdy przedmiot z umieszczoną kartą zostanie wyciągnięty.
  • Snajper, łowca albo czarnoksiężnik mogli przywołać kopię swego pomocnika z mrocznych lochów. Ten błąd został usunięty.

 

Witaj na Północy!


Zanim napiszesz wątek o błędzie lub zgłosisz błąd w grze kliknij TUTAJ

Nie możesz się zalogować do gry? Masz problem techniczny? Potrzebujesz pomocy supportu? Pisz na: pomoc@royalquest.pl





0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych