Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Build/Poradnik] Krzyżowiec - rycerz światła

Krzyżowiec Szermierz Royal Quest Build Poradnik Talenty Zdolności Punkty

No replies to this topic

#1 Aralt

Aralt

    Świeżak

  • Members
  • Pip
  • 4 Postów:
  • LocationPoland

Napisany 11.12.2017 - 22:48:22

Wprowadzenie


Krzyżowiec... Klasa, która kiedyś za czasów bety była, że aż niemal bezużyteczna podczas swych początków, kiedy do dyspozycji miała na start jedynie sztandar światła jako metodę uzdrawiania siebie jak i sojuszników. Miała ona swoje złe początki i o ile dobrze myślę, nie była zbytnio dobrze przyjęta za trudność i niewygodę, jaką ta klasa miała. Jednakże po ukazaniu się pełnej wersji gry i przebudowaniu wszystkich klas zaczynając na zdolnościach, a kończąc na talentach - krzyżowiec zdobył większe poparcie wśród graczy dzięki swojemu innemu rozdaniu zdolności.


A zatem po tym krótkim wpisie dotyczącym moich przeżyć z tą klasą i krótkiej opinii chciałbym was wszystkich powitać w tymże małym poradniku na temat najlepszego według mnie schematu dla krzyżowca.

A co w nim? Na pewno jak już wspomniałem będzie tu pokazany build, ale oprócz tego małe porady, wady i zalety klasy czy też małe informacje dotyczące przydatności pewnych zdolności

Zatem nie owijając dalej w bawełnę czas przejść do konkretów!


Kim jest krzyżowiec?


Opis klasy według gry

No właśnie. Czym jest ta klasa, którą zdobywamy po szermierzu? Ze strony samej gry Royal Quest, jaki i Podręcznika Użytkownika Gry dowiadujemy się, że:

"Krzyżowcy to nieustraszeni rycerze w lśniących
zbrojach, przepełnieni wiarą i świętymi
słowami, potrafią natchnąć swoich wojowników
do bohaterskich czynów i dzierżyć
ochronne sztandary.
Doskonaląc na przestrzeni wieków swój bitewny
kunszt, wyśmienicie opanowali nie tylko
walkę wręcz, ale i posługiwanie się słowem. Ich
modlitwy przyspieszają gojenie się ran i obracają
w pył wszelakie plugastwo.
"


Czyli najbardziej w skrócie mówiąc jest to rycerz światła, który walczy w imię bogini Aury i poświęca się, żeby służyć Światłu.

Jest to też jedna z klas do wyboru po osiągnięciu na szermierzu 20 poziomu doświadczenia (wtedy do wyboru mamy właśnie Krzyżowca lub Rycerza Ciemności)


Opis klasy według graczy

Tutaj już właściwie jest inaczej. A dokładniej mówiąc, bardziej potocznie. Gracze nazywają krzyżowca klasą pod support, ale i także tzw. tankiem (czołgiem). Dlaczego tak? Wyjaśnienie znajdziemy w dalszej części tego poradnika


Talenty oraz zdolności

Zanim przejdziemy do wątku na temat krzyżowca, trzeba wpierw wyjaśnić sobie, czym są talenty i zdolności


Czym jest talent?

Talent najprościej jest to rozszerzenie określonych danej postaci zdolności o pewne nowe urozmaicenia (np. zwiększenie mocy określonej aury czy też nałożenie jakiegoś dodatkowego efektu na przeciwnika za pomocą wybranej zdolności)


Czym jest zdolność?

Zdolność to inaczej umiejętność, potocznie też zwany przez graczy skill, który umożliwia nam w łatwiejszy sposób pokonanie danego przeciwnika, poprzez osłabianie go, nakładanie na niego negatywnych efektów lub umożliwia też wspomaganie innych graczy poprzez przywracanie im sporą część punktów zdrowia, nałożenie regeneracji czy wzmocnienia u nich ataku/obrony. Niektóre ze zdolności mogą także ułatwić nam wędrówkę poprzez zmniejszenie dystansu do pokonania czy też zwiększenia prędkości biegu naszej postaci.



Krzyżowiec w przeciwieństwie do Rycerza Ciemności jest bardziej nastawioną klasą pod uzdrawianie towarzyszy z drużyny oraz dodawanie im otuchy i sił do walki poprzez różnego rodzaju zdolności, jak i talenty, które posiada.


Spis zdolności krzyżowca i ich krótki opis


Podstawowe (Szermierz)

  • Miażdżący cios - krzyżowiec wykonuje potężny zamach swym orężem zadając przy tym przyzwoite obrażenia, nakłada na przeciwnika negatywny efekt Zniszczony pancerz, który osłabia obronę o 6%, może się maksymalnie kumulować do 15 stopnia. Zdolność ta jest bardzo pożyteczna w przypadku, kiedy mamy do czynienia z przeciwnikiem o dużej obronie, dodatkowo czas na odnowienie zdolności jest niewielki, co umożliwia użycie go raz jeszcze po paru sekundach. Ciekawostką jest to, że przy użyciu tej umiejętności postać gracza "anuluje" poprzednią animacje użytej zdolności, co też przyśpiesza o odrobinę walkę. Plusem tej zdolności jest to, że daje nam jeden punkt szału (efekt Zaradność).
  • Cios tarczą (wymóg: tarcza oraz 1 punkt szału) - krzyżowiec szarżuje na wroga z tarczą zadając mu tym samym obrażenia (ilość zależy od wyposażonej przez nas tarczy oraz jej ulepszeń, jakie ona posiada. 60% z dawanej przez tarcze obrony jest przeliczane na obrażenia zadane przez tą zdolność). Umiejętność ta nakłada na wroga efekt Ogłuszenie, który pozwala na powstrzymanie przeciwnika od rzucenia zdolności (najczęściej innego gracza) oraz efekt Osłabienie, który obniża atak o 25%. Ta zdolność jest użyteczna w przypadku walki z potworami czy też graczami.
  • Wirujące uderzenie - krzyżowiec wykonuje trzymając w swym ręku oręż obrót, który zadaje 5 bliskim celom nieduże obrażenia i nakłada na nich efekt Krwawienie, który zadaje po użyciu umiejętności pewne obrażenia. Umiejętność ta pozwala nie tylko na osłabienie przeciwników, ale także służy jako dobicie grupki, a oprócz tego zawsze trafia. Powoduje to także zmianę celu potworów na ten, który użył tej zdolności.
  • Szarża - krzyżowiec szarżuje na cel i w zależności od tego, czy to jest sprzymierzeniec czy nie może mieć różny efekt. Jeśli to sprzymierzeniec, to postać gracza przybliża się tylko do innej postaci, natomiast jeśli to wróg - zadaje spore obrażenia i dodatkowo nakłada efekt Spowolnienie lub Unieruchomienie. Pierwszy z nich zmniejsza prędkość przeciwnika o 50% na parę sekund oraz zwiększa czas odnowienia zdolności Skok, natomiast drugi zatrzymuje przeciwnika w miejscu, bez możliwości ruchu (wymagany talent z drzewka Biegłość). Zdolność użyteczna do szybkiego przemieszczania się lub zbliżania się do jakiegoś gracza, może też dać efekt Szybkość, który zwiększa na parę sekund prędkość biegu i skraca czas odnawiania się zdolności Skok (wymagany talent z drzewka Męstwo), a dodatkowo też możemy tą zdolnością dogonić jakiegoś uciekającego przed nami przeciwnika. Zaletą tej zdolności jest to, że dodaje nam 1 punkt szału
  • Prowokacja - krzyżowiec nakłania wybrany cel do skupienia się głównie na postaci gracza. Plusem tej zdolności jest fakt, iż obrażenia zadawane przez pewien okres czasu przez sprowokowanego są obniżone. Ta zdolność przydaje się, kiedy chcemy zaatakować określonego potwora lub chcemy kogoś wyratować z opresji
  • Okrzyk bojowy - krzyżowiec wydaje okrzyk, który nakłada na przeciwników w najbliższej okolicy efekt Dolegliwość, który obniża otrzymywane leczenie o 50% na kilka sekund, może także wywołać efekt obniżający na pewien czas atak (wymagany talent z drzewka Obrona). Zdolność ta wywołuje także agresje u potworów i skupiają się na postaci, która użyła tej zdolności
  • Gniew (wymóg: 1 punkt szału) - krzyżowiec wali nogą w ziemię wywołując tym samym 5 pobliskim celom obrażenia i nakłada na nich efekt Niezdarność, która spowalnia prędkość ataków przeciwnika oraz zmniejsza także szanse na trafienie, co skutkuje obniżonymi obrażeniami. Dodatkowo ta zdolność może nam posłużyć jako dobitka wrogów, ich osłabienie ale także jako sposób na pokonanie uciekającego przeciwnika, a oprócz tego zdolność zawsze trafia
  • Doskonała ochrona - krzyżowiec zyskuje na 7s (przy posiadaniu talentu z drzewka Obrona na 12s) efekt Mocny pancerz, który daje nam dość sporo obrony. Ta zdolność oprócz nałożenia pozytywnego efektu, usuwa także jeden negatywny. Jest to pożyteczne w przypadku walki z bossami, potworami, czy graczami, którzy nakładają na nas negatywne efekty. Może to także wyratować nam w wielu okolicznościach życie
  • Natchnienie (wymóg: 2 punkty szału) - krzyżowiec (i jego sojusznicy w promieniu 12m jeśli mamy aktywny jeden talent z drzewka Męstwo) otrzymuje na parę sekund efekt Potęga, który wzmacnia obrażenia oraz efekt Szybkość, który jest aktywowany tylko wtedy, kiedy w pobliżu krzyżowca jest sztandar światła. Zdolność przydatna dla tej klasy postaci w przypadku, kiedy chcemy dobić jakiegoś potwora szybciej, oraz gdy chcemy wesprzeć naszych członków drużyny i zwiększyć im także zadawane obrażenia i prędkość ruchu.
  • Nawałnica (zużywa cały szał jaki mamy dostępny, wymóg: trzeba być na wierzchowcu) - krzyżowiec wykonuje szybkie wymachiwania lancą zadając tym samym dość spore obrażenia i zatrzymując przeciwnika w miejscu. Ma to też tzw. Cios kończący, który pozwala na zadanie większych obrażeń, jeśli posiadamy szał. Im więcej punktów szału, tym większe obrażenia zadamy przeciwnikowi. Zdolność jest pożyteczna w przypadku, gdy gonimy jakiegoś przeciwnika i chcemy pomóc innemu graczowi w walce z nim zatrzymując go tą zdolnością na parę sekund, zdolność ta w połączeniu z przełamaniem tworzy ciekawe kombo, jednakże musimy posiadać talent Smykałka, który umożliwia przyzwanie wierzchowca natychmiastowo (talent ten jest w drzewku Biegłość).
  • Przełamanie (wymóg: trzeba być na wierzchowcu) - krzyżowiec wykonuje szybki manewr na wierzchowcu zadając tym samym przeciwnikom w linii w okolicy przyzwoite obrażenia z elementem wiatru, oprócz tego przywraca 1 punkt szału (efekt Zaradność). Zdolność ta jest pożyteczna w przypadku, kiedy musimy uciekać przed hordą wrogów, zadać silnemu przeciwnikowi sporą ilość obrażeń, lub gdy chcemy osłabić czy też pokonać pewną grupę potworów. Umiejętność bardzo dobrze łączy się z nawałnicą, ponieważ tworzy ładne kombo, jednakże jest jeden wymóg (patrz poprzedni punkt)
  • Rzut lancą (wymóg: trzeba być na wierzchowcu) - krzyżowiec rzuca swą lancą w przeciwnika zadając mu tym samym pewne obrażenia oraz powoduje u niego efekt Spowolnienie lub Unieruchomienie (wymaga talentu z drzewka Biegłość). Zdolność ta jest pożyteczna w przypadku, gdy chcemy dobić jakiegoś przeciwnika, osłabić go lub pokonać, gdy ucieka przed nami. Plusem tej umiejętności jest to, że przywraca nam 1 punkt szału (efekt Zaradność).
  • Przebicie (wymóg: trzeba być na wierzchowcu) - krzyżowiec używa lancy i przebija jej końcówką kilku przeciwników w linii zadając im niezbyt duże obrażenia. Zdolność ta jest pożyteczna tylko, jeśli chcemy osłabić daną grupę przeciwników lub ją dobić.

Małe podsumowanie

Każda z tych zdolności ma swoje plusy i minusy. Niektóre mogą przywrócić nam szał, a niektóre wręcz przeciwnie. Pewna część z nich kosztuje nas sporą część energii (mniej jeśli mamy odblokowany talent w drzewku Biegłość)


Specjalizacja (Krzyżowiec)

  • Kara boska - krzyżowiec przyzywa blask światła, który zadaje przeciwnikowi dość spore obrażenia od wiatru. Zdolność ta w połączeniu z piętnem heretyka i negatywnymi efektami Oszołomienie oraz Zniszczony pancerz, mogą doprowadzić do jeszcze większych. Zdolność ta ma efekt Symbol Światła, co oznacza, że zadaje o 50% więcej obrażeń nieumarłym oraz przeciwnikom, którzy są oszołomieni, co jest przydatne w walce. Oprócz tego, umiejętność ta jest strasznie pożyteczna w przypadku, gdy chcemy dobić uciekającego przeciwnika lub do walki na dystans
  • Sztandar światła - krzyżowiec stawia na ziemi sztandar, który przywraca sprzymierzeńcom i samemu krzyżowcowi zdrowie, dodatkowo co kilka sekund usuwa z każdego 1 negatywny efekt oraz daje +7% do ataku (wymaga talentu z drzewka Świętość). Sztandar się utrzymuje przez kilkanaście sekund po czym znika. Zdolność ta jest pożyteczna w przypadku grupowego leczenia sprzymierzeńców i usuwania z nich negatywnego efektu, jednakże jest tutaj jeden minus - im więcej graczy przy sztandarze, tym moc leczenia jest mniejsza.
  • Święty dotyk - krzyżowiec nakłada na siebie lub sprzymierzeńca efekt regeneracji, który utrzymuje się przez około 6-7 sekund. Zdolność ta może działać także na graczy z dalszej okolicy (wymaga talentu z drzewka Świętość). Umiejętność przydatna w przypadku, gdy chcemy uleczyć jakiegoś gracza, który nie jest z nami w drużynie (lub w niej jest) lub samemu sobie przywrócić zdrowie (przydatne to jest w przypadku podróży, gdy atakują nas agresywne potwory, czy też gdy chcemy się przygotować do walki)
  • Snop światła - krzyżowiec zsyła na siebie/gracza/przeciwnika snop, który może albo przywrócić zdrowie albo zadać niezbyt duże obrażenia. Zdolność może dać efekt Regeneracja i Potęga po użyciu (wymaga talentu z drzewka Świętość) oraz Empatia, która powoduje, że obrażenia zadawane graczowi przechodzą w części na krzyżowca, a moc leczenia tego, który użył snopu światła zostaje obniżona, trwa to 10s (wymaga odblokowania zdolności Tarcza Aury z drzewka Obrona)
  • Cios sprawiedliwości (ta zdolność może zostać użyta także na wierzchowcu) - krzyżowiec wykonuje potężny zamach orężem zadając tym samym duże obrażenia, które mogą mieć spore szanse na zadanie ciosu krytycznego. Zdolność ta może trafić potwory na wyższych poziomach niż jest postać gracza ze względu na efekt, który zwiększa współczynnik trafienia o 40. Umiejętność bardzo pożyteczna w walce z potworami oraz przy dobijaniu ich.
  • Cios bohatera (wymóg: 2 punkty szału) - krzyżowiec wykonuje skok, który wywołuje "fale" zadającą spore obrażenia oraz nakłada na przeciwnika efekt Oszołomienie, który powoduje, że przeciwnik nie może rzucić zdolności, walczyć ani też się ruszyć przez 2s. Zdolność ta w połączeniu z piętnem heretyka może spowodować większe obrażenia. Umiejętność przydatna, gdy jesteśmy w kryzysowej sytuacji i chcemy się wyleczyć, oraz gdy walczymy z silnymi lub normalnymi przeciwnikami.
  • Wielki krzyż (zużywa cały szał jaki mamy dostępny) - krzyżowiec przyzywa wielki krzyż, który zadaje przeciwnikom wokół spore obrażenia. Krzyż ten zużywa cały szał, ale za to zadaje on większe obrażenia - czyli im więcej szału posiadamy, tym większe obrażenia zadamy. Zdolność ta jest pożyteczna w przypadku, gdy mamy wielu przeciwników wokół lub gdy chcemy zadać silnemu przeciwnikowi duże obrażenia, a oprócz tego zawsze trafia. Dodatkowo, może dać rzucającemu po użyciu go na 2s efekt Mocny pancerz (wymaga talentu z drzewa Świętość)
  • Solidna ochrona (zużywa cały szał jaki mamy dostępny) - krzyżowiec daje sobie jak i sprzymierzeńcom w okolicy efekt Obrona, który obniża otrzymywane obrażenia o 40%, oraz Mocny pancerz. Zdolność ta wykorzystuje cały szał, ale w wyniku czego efekty trwają dzięki temu dłużej - czyli im więcej szału, tym pozytywne efekty zejdą po dłuższym czasie
  • Piętno heretyka - krzyżowiec nakłada na przeciwnika 12s negatywny efekt, który powoduje, że każdy atak czy zdolność zadaje większe obrażenia. Zaletą tej zdolności jest to, że pomaga ona w dokończeniu walki oraz przywraca przy każdym 2 trafieniu 7 punktów energii (wymaga talentu z drzewka Świętość)
  • Bariera planarna - krzyżowiec przyzywa na kilku do kilkunastu sekund barierę (wymaga talentu z drzewa Obrona), w której krzyżowiec jak i sprzymierzeńcy otrzymują mniejsze obrażenia od przeciwników spoza bariery. Działa to tylko niestety na przeciwników, którzy walczą na dystans. Bariera ta jest pożyteczna w przypadku, kiedy mamy do czynienia z przeciwnikami, którzy strzelają.
  • Pieczęć: Anioł Stróż - opiekun krzyżowca, który daje mu w efekcie pasywnym określoną ilość obrony oraz wzmacnia leczenie (wymaga odblokowania zdolności Światło Aury z drzewka Świętość). W trybie aktywnym przywraca 20% zdrowia (40% w przypadku, jeśli mamy odblokowany talent z drzewka Świętość). Pieczęć się aktywuje, gdy krzyżowiec jest bliski śmierci
  • Kontratak - krzyżowiec uderza w ziemię z dużą siłą posyłając tym samym naprzód po linii prostej falę uderzeniową, która zadaje 5 trafionym przeciwnikom spore obrażenia i nakłada na nich efekt Wrażliwość i Zniszczony pancerz (wymaga talentu z drzewka Świętość - dotyczy to drugiego negatywnego efektu), pierwszy z nich powoduje, że cel otrzymuje o 6% większe obrażenia, a oprócz tego nakłania do zmiany celu i skupieniu się na postaci gracza. Zdolność użyteczna w przypadku, gdy chcemy osłabić lub dobić grupę przeciwników.

​Małe podsumowanie

Zdolności te, które się pozyskuje w trakcie zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia na klasie krzyżowiec, ułatwiają graczowi życie i dają większą frajdę. Niestety, tak jak w przypadku podstawowych zdolności, niektóre z tych też pochłaniają sporą część energii (mniej jeśli mamy odblokowany talent z drzewka Biegłość)


Aury jakie krzyżowiec posiada

  • Stalowa ochrona - daje krzyżowcowi +20% do obrony (+25% w przypadku jeśli mamy odblokowany talent z drzewka Obrona) oraz sprzymierzeńcom +20% do obrony
  • Żelazne zdrowie - daje krzyżowcowi +20% do maksymalnego zdrowia i +10% do siły leczenia (+25% i +15% w przypadku jeśli mamy odblokowany talent z drzewka Obrona) oraz sprzymierzeńcom +10% do maksymalnego zdrowia i +10% do siły leczenia

Drzewko talentów (najlepszy build według autora)

No i dochodzimy do momentu, kiedy każdy z was zapewne się spyta, w jakie talenty w drzewkach inwestować...

Cóż, według mnie polecam zrobić takie zestawienie, ponieważ dzięki niemu granie na waszej postaci stanie się przyjemniejsze (według mojego zdania)

5T8hNCn.png

(Obrazki zdolności wzięte są z generatora, część z obrazków jest aktualna co do najnowszego patchu oprócz jednej ikony przy drzewku Świętość oraz przy drzewku Męstwo)

Po lewej mamy drzewko, które przedstawia rozkład talentów, przed zdobyciem profesji krzyżowca, polecam tak iść ze względu na to, że ułatwi to wam walkę podczas próby o ekwipunek dla waszej nowej klasy. Po prawej natomiast mamy rozłożenie talentów, które jak już wcześniej wspominałem według mojego uznania daje sporo plusów. Wśród nich są:

  • Święty dotyk jest zdolnością dystansową
  • Snop światła oraz kara boska skracają czas odnawiania się wielkiego krzyża o kilka sekund
  • Piętno heretyka przywraca przy każdym drugim trafieniu przeciwnika 7 punktów energii
  • Krzyżowiec przywraca więcej zdrowia sprzymierzeńcom, którzy mają 30% zdrowia lub mniej
  • Pieczęć: Anioł Stróż przywraca 40% zdrowia zamiast 20%
  • Snop światła daje po użyciu dodatkowo regeneracje i na chwilę większą siłę ataku
  • Pieczęć: Anioł Stróż odnawia się o 30s szybciej i od teraz wzmacnia także siłę leczenia krzyżowca
  • Dostępna zdolność Światło Aury, które wzmacnia obronę sprzymierzeńców, oraz gdy krzyżowiec kogoś uzdrawia, przywraca również zdrowie innym, którzy są w zasięgu, wartość wynosi 20% zdrowia przywrócone określonemu graczowi, punkty pancerza, jakie to światło posiada zależy od ilości punktów zdrowia, jakie krzyżowiec posiada.
  • Jeśli wokół krzyżowca jest 4 lub więcej przeciwników, jego siła ataku rośnie
  • Zużycie energii podczas walki jest o kilkadziesiąt procent niższe
  • Krzyżowiec jak i gracze znajdujący się maksymalnie 12m od niego otrzymują efekty ze zdolności Natchnienie
  • Obrażenia jakie krzyżowiec otrzymuje od elit i bossów zostają obniżone o 10%, natomiast krzyżowiec zadaje im o 10% więcej obrażeń
  • Efekt z Doskonałej Ochrony trwa dłużej, Bariera Planarna utrzymuje się dłużej
  • Krzyżowiec po otrzymaniu dużych obrażeń mogą zostać zmniejszone o 50%, efekt ten zdarza się raz na 15s i nie aktywuje się, jeżeli te obrażenia wynoszą mniej niż 5% zapasu zdrowia postaci gracza
  • Aury Stalowej Ochrony, jak i Żelaznego Zdrowia są silniejsze o 5%
  • Krzyżowiec przy otrzymywaniu obrażeń dostaje co kilka sekund efekt, który zwiększa obronę o 1%. Maksymalnie może o 15% (najwyższy stopień efektu to 15)
  • Odporność na efekty ograniczające kontrolne są większe o 25
  • Jeśli krzyżowiec jest pod wpływem efektów ograniczających kontrolę, fragment obrażeń jakie mu zostaną zadawane przez ten czas przechodzą też w pewnym procencie na gracza, który go atakuje
  • Od teraz Snop Światła daje efekt empatii
  • Dostępna zdolność Tarcza Aury, która daje na kilka sekund niewrażliwość na ataki przeciwników oraz przy użyciu przywraca 1 punkt szału

Punkty cech

Krzyżowiec jest klasą typowego tanka, który służy sporą pomocą swoim sojusznikom, ale bez odpowiedniego rozdania punktów cech (to też mój sposób, który polecam), to nasza postać może długo nie pociągnąć...


Polecam rozdać punkty tak:

Siła: 100

Zręczność: 39

Wytrzymałość: 100

Szczęście: 1


Takie rozdanie punktów da nam taki oto efekt:

Punkty zdrowia: 14242

Energia: 250

Punkty ataku: 352

Prędkość ataku: 117%


Oczywiście to zestawienie jest w momencie, gdy nie mamy na naszej postaci wyposażonego uzbrojenia. Sprawa wygląda zupełnie inaczej, gdy mamy wszystko założone.

Dlaczego takie rozdanie? Ponieważ wtedy nasza postać może dłużej pożyć, zadawać więcej obrażeń i czas użycia niektórych zdolności maleje w dużym stopniu przez co są rzucane szybciej, a to przekłada się na lepszą walkę i wspieranie.


Plusy i minusy klasy

Skoro mamy już za sobą większość poradnika czas na zrobienie małego podsumowania tego, jakie zalety i wady daje nam ten build, który pokazałem, dodatkowo znajdują się tu także te podstawowe, które występują jeżeli nie mamy tego zestawienia.


Zalety:

  • Krzyżowiec jest klasą o dużym zapasie zdrowia czy też obrony, zwany także tankiem
  • Jest brany pod uwagę na końcu co do walk na arenie ze względu na swoją wytrzymałość (zależy to też od samych graczy i ich taktyki)
  • Jest w stanie przywrócić sobie lub sprzymierzeńcowi prawie całe zdrowie zdolnościami jakie posiada
  • Może ochronić innych graczy kosztem swojego zdrowia
  • Wzmacnia sprzymierzeńców różnymi zdolnościami, zaczynając od obrony, a kończąc na ataku
  • Posiada "trzy szanse" - Tarcza Aury oraz Pieczęć: Anioł Stróż pozwalają dalej walczyć krzyżowcowi jeżeli dobrze gracz wykorzysta zdolności
  • Jest to oprócz Rycerza Ciemności jedna z jedynych klas, która może dosiąść wierzchowca wzmacniającego prędkość biegu oraz walczącego na nim

Wady:

  • Nie zawsze sobie może dać radę z dużą grupą przeciwników bez użycia mikstury przywracającej zdrowia
  • Może mieć nieco mniejsze obrażenia od innych klas, choć to zależy od broni, jaką dzierży
  • Siła zdolności leczących jest zależna od punktów ataku, jaką postać posiada
  • Nie jest samowystarczalny

Drobne uwagi

Krzyżowiec to klasa bardzo wygodna klasa dla tych, co lubią być supportem i zarazem tankiem. Nie jest to polecane dla tych, co wolą być bardziej samodzielni. Jeżeli już wybrałeś krzyżowca, to polecam Ci chodzić z aurą Stalowa Ochrona do 49-50 poziomu, ponieważ dopiero wtedy zaczynają już być mniejsze problemy z obroną, bo coraz więcej wyposażenia daje Ci jej więcej niż wcześniej. Oczywiście możesz zaryzykować i grać z aurą od większej ilości zdrowia, ale nie polecam, bo to może doprowadzić do mniejszej przeżywalności. Pokazane rozdanie punktów cech jak i talentów jest przedstawione z pozycji ostatniego możliwego poziomu doświadczenia jakim jest 60. Przy rozpoczynaniu wyboru drzewka, które chcemy rozwijać patrząc na build w poradniku, polecam, aby w pierwszej kolejności iść w świętość ze względu na szybszą regeneracje zdrowia.

Na zakończenie tego punktu polecam używać snopu światła w momencie, gdy mamy już 50% punktów życia.


Parę słów na koniec

Poradnik mi zajął coś koło 2-3 godzin. I powiem szczerze, że warto było się rozpisać na temat tej klasy, ponieważ zauważyłem, że nikt nie zrobił poradnika na jej temat. Mam nadzieję, że będzie się wam przyjemnie czytało ten poradnik, i że przyda wam się w przyszłości. Powodzenia nowym krzyżowcom!


  • Zdzihoo likes this



Dodaj odpowiedź



  



Also tagged with one or more of these keywords: Krzyżowiec, Szermierz, Royal Quest, Build, Poradnik, Talenty, Zdolności, Punkty

0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych