Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czarodziej - poradnik

czarodziej poradnik

69 replies to this topic

#41 Sitasofa

Sitasofa

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 Postów:
  • LocationElblag

Napisany 28.12.2013 - 21:09:17

Czy Łamanie Zaklęć nie powinno usuwać stuna/zamrożenia?



#42 Silvach

Silvach

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 69 Postów:

Napisany 29.12.2013 - 20:25:11

Nie chcę być uszczypliwy, może się nie znam, ale według mnie Build pod obszarowe czary nie wymaga tak dużej zręczności - i tak nie jesteś wstanie zmniejszyć ani Aftercast ani precast delay tylko Cast Time.. a tutaj na PVE to nie gra aż tak ogromnej różnicy, szczególnie że ten cast time przy Twoich 70 punktach zmniejszy się o 17,5 procenta. Co daje dla poszczególnych cast time:

 

1,4 s = 1,16 s

1,8 s = 1,49 s

2,4 s = 1,98 s

 

Natomiast wsadzenie tych punktów w Szczęście da nam 23%+7% za break point = 30%

 

Jak dla mnie na PVE 30% crita jest lepsze od 0,3sekundy castu. Tym bardziej, że Kryształ Żywiołów daje nam double casta z naszą możliwością crita. 

 

Zdecydowanie bardziej skłaniałbym się do włożenia tych punktów w Szczęście - Piorun z talentem jest aoe (jak Ci tank zbierze moby to wchodzi aż miło) a może ładnie critować. Dodatkowo na PVE musem jest Kryształ żywiołów. 40sekund 2x dps co 1:30min? No proszę, na każdego bossa to jest siekanka aż miło. Taki kryształ podwaja nam DPS. Z jego ogromnym czasem trwania i małym CD to jest, moim zdaniem, mus. (nie wspominając że jeżeli expasz sam, to przy ogromnym zbieraniu mobów rzucasz sobie taki kryształ i Twój heal leczy cię podwójnie, dzięki czemu masz pewność że nie umrzesz)

 

Co do PVP, nie wiem. Nie znam się, nie interesuje mnie strasznie ta część gry.  



#43 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 29.12.2013 - 20:35:58

Nie chcę być uszczypliwy, może się nie znam, ale według mnie Build pod obszarowe czary nie wymaga tak dużej zręczności - i tak nie jesteś wstanie zmniejszyć ani Aftercast ani precast delay tylko Cast Time.. a tutaj na PVE to nie gra aż tak ogromnej różnicy, szczególnie że ten cast time przy Twoich 70 punktach zmniejszy się o 17,5 procenta. Co daje dla poszczególnych cast time:

 

1,4 s = 1,16 s

1,8 s = 1,49 s

2,4 s = 1,98 s

 

Natomiast wsadzenie tych punktów w Szczęście da nam 23%+7% za break point = 30%

 

Jak dla mnie na PVE 30% crita jest lepsze od 0,3sekundy castu. Tym bardziej, że Kryształ Żywiołów daje nam double casta z naszą możliwością crita. 

 

Zdecydowanie bardziej skłaniałbym się do włożenia tych punktów w Szczęście - Piorun z talentem jest aoe (jak Ci tank zbierze moby to wchodzi aż miło) a może ładnie critować. Dodatkowo na PVE musem jest Kryształ żywiołów. 40sekund 2x dps co 1:30min? No proszę, na każdego bossa to jest siekanka aż miło. Taki kryształ podwaja nam DPS. Z jego ogromnym czasem trwania i małym CD to jest, moim zdaniem, mus. (nie wspominając że jeżeli expasz sam, to przy ogromnym zbieraniu mobów rzucasz sobie taki kryształ i Twój heal leczy cię podwójnie, dzięki czemu masz pewność że nie umrzesz)

 

Co do PVP, nie wiem. Nie znam się, nie interesuje mnie strasznie ta część gry.  

 

 

Zapomniałeś o jednym, mianowicie zdolności obszarowe nie mogą zadawać krytycznych obrażeń. Wyjątkiem jest piorun z odpowiednim talentem, o czym akurat wspomniałeś.


ogvk.jpg


#44 Silvach

Silvach

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 69 Postów:

Napisany 29.12.2013 - 20:37:57

Zapomniałeś o jednym, mianowicie zdolności obszarowe nie mogą zadawać krytycznych obrażeń. Wyjątkiem jest piorun z odpowiednim talentem, o czym akurat wspomniałeś.

 

dokładnie, a na dodatek piorun może być powielony przez Kryształ! 

 

To i 30% crita, daje masywny dmg



#45 Teekey

Teekey

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 64 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 03:52:37

Niby 30%, ale budować cały build pod jeden skill - trochę zbędne to się wydaje. Do tego z najdłuższym możliwym castem. Rozumiem, że mamy dziesiątki możliwości by się oddzielić od wroga, ale jeśli nie złożysz go przy pierwszym, drugim uderzeniu, trzeciego nie będzie. przez 2.5 sekundy nie zrobisz nic. Nie uleczysz się, nie uciekniesz. I pamiętaj, że jest to "tylko" 150% obrażeń przy 30% skuteczności.

 

Zakładamy czystego maga, nagiego. 1k obrażeń magicznych. Rzucającego piorunami przez 25 sekund:

MAX DMG

Przy buildzie pod krytyk łatwo policzyć skrytykuje 3 razy na 10 ciosów. A więc

7x5.6k +3x5.6kx1.5 = 64,4

Przy buildzie pod szybkość zaatakujemy 12 razy. Te 17,5% daje nam redukcje 0.43 sekundy, czyli przy 10 razach zyskujemy 2 dodatkowe ataki

12x5,6=67,2

 

Dodajmy do tego, że czar rzucany przez 2,5 sekund łatwiej przerwać. A ta redukcja odnosi się do wszystkich castów. Łącznie z leczeniem, które niestety, ale nie krytykuje. Co więcej na wyższych poziomach sporo jest przedmiotów int/zr wyt/zr, czy mające atak speed jako opcję. Przedmiotów z crit jest mało, dużo jest ich w pieczęciach, ale jest tam też sporo bardziej użytecznych rzeczy niż crit rate/dmg.

 

Nie mówię, że pomysł jest zły, bo nie da się ukryć, że stworzenie single target skilla, który trafia zawsze z pełną mocą jest ciekawym podejściem i podoba mi się, niestety nie ma wsparcia dla tego w przedmiotach dla maga. Mając przedmioty, cechy, pieczęcie itd. by mieć 100% szansy na krytyka, będziesz miał wystarczająco dużo zręczności by mieć 200% szybkości casta. Więc nawet mając 200% critdmg będziesz zadawał tyle samo co speed build. Z tą różnicą, że będzie się to odnosiło tylko do jednego skilla, a nie całego wachlarza.

 

 

Nie wiem jak nasz cast time odnosi się do kryształu, jakoś nie byłem do niego przekonany, zwłaszcza, że lubię dużo się ruszać nawet na bossach, a więc dla mnie był on całkowicie bezużyteczny - jeśli nie ma żadnego wpływu (bo kryształ i tak castuje skille, a nie rzuca od razu po tym jak my to zrobimy) to crit build + Kryształ jakoś się broni. W innym przypadku (gdy kryształ rzuca od razu użyty przez nas skill, albo ma taki sam cast time co my) więcej się na tym traci niż zyskuje.



#46 Silvach

Silvach

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 69 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 08:18:28

Niby 30%, ale budować cały build pod jeden skill - trochę zbędne to się wydaje. Do tego z najdłuższym możliwym castem. Rozumiem, że mamy dziesiątki możliwości by się oddzielić od wroga, ale jeśli nie złożysz go przy pierwszym, drugim uderzeniu, trzeciego nie będzie. przez 2.5 sekundy nie zrobisz nic. Nie uleczysz się, nie uciekniesz. I pamiętaj, że jest to "tylko" 150% obrażeń przy 30% skuteczności.

 

Zakładamy czystego maga, nagiego. 1k obrażeń magicznych. Rzucającego piorunami przez 25 sekund:

MAX DMG

Przy buildzie pod krytyk łatwo policzyć skrytykuje 3 razy na 10 ciosów. A więc

7x5.6k +3x5.6kx1.5 = 64,4

Przy buildzie pod szybkość zaatakujemy 12 razy. Te 17,5% daje nam redukcje 0.43 sekundy, czyli przy 10 razach zyskujemy 2 dodatkowe ataki

12x5,6=67,2

 

Dodajmy do tego, że czar rzucany przez 2,5 sekund łatwiej przerwać. A ta redukcja odnosi się do wszystkich castów. Łącznie z leczeniem, które niestety, ale nie krytykuje. Co więcej na wyższych poziomach sporo jest przedmiotów int/zr wyt/zr, czy mające atak speed jako opcję. Przedmiotów z crit jest mało, dużo jest ich w pieczęciach, ale jest tam też sporo bardziej użytecznych rzeczy niż crit rate/dmg.

 

Nie mówię, że pomysł jest zły, bo nie da się ukryć, że stworzenie single target skilla, który trafia zawsze z pełną mocą jest ciekawym podejściem i podoba mi się, niestety nie ma wsparcia dla tego w przedmiotach dla maga. Mając przedmioty, cechy, pieczęcie itd. by mieć 100% szansy na krytyka, będziesz miał wystarczająco dużo zręczności by mieć 200% szybkości casta. Więc nawet mając 200% critdmg będziesz zadawał tyle samo co speed build. Z tą różnicą, że będzie się to odnosiło tylko do jednego skilla, a nie całego wachlarza.

 

 

Nie wiem jak nasz cast time odnosi się do kryształu, jakoś nie byłem do niego przekonany, zwłaszcza, że lubię dużo się ruszać nawet na bossach, a więc dla mnie był on całkowicie bezużyteczny - jeśli nie ma żadnego wpływu (bo kryształ i tak castuje skille, a nie rzuca od razu po tym jak my to zrobimy) to crit build + Kryształ jakoś się broni. W innym przypadku (gdy kryształ rzuca od razu użyty przez nas skill, albo ma taki sam cast time co my) więcej się na tym traci niż zyskuje.

 

Liczysz dla 150% crit. Wystarczy parę pieczęci i mamy ~~165-170% wtedy Twoje obliczenia zupełnie się zmienią. 

Co do użyteczności innych pieczęci - pamiętaj że mówimy o PVE. Nie PVP. O PVP nawet się nie wypowiadam.  W PVE raczej nam nic innego nie trzeba.

 

Crit jest bardziej "fleksyjny" niż cast time w tej grze. Mamy możliwość powiększenia Crit DMG a także - jak już wspomniałeś EQ daje nam zręczność, więc uzupełnia nasze braki inwestycyjne w ten atrybut w jakimś sensie. 



#47 pepe

pepe

    Gracz Niezawodny

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 248 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 12:54:14

Waszym zdaniem lepiej inwestować w zręczność co lvl, aby do 60 poziomu wyrównało się do 165% czy optymalną opcją lepiej byłoby rozdawać w vit + int do 40 poziomu, a zr w tym czasie wyrównywać ekwipunkiem ?



#48 Silvach

Silvach

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 69 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 13:31:23

pepe, to 165% nic nie znaczy dla Maga, to nie jest 65% szybszy cast, za każdy punkt ZR mag dostaje tylko 0,25% szybszy cast. Break point co 10 punktów tyczy się tylko ataku z broni. 



#49 Teekey

Teekey

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 64 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 13:44:02

Liczysz dla 150% crit. Wystarczy parę pieczęci i mamy ~~165-170% wtedy Twoje obliczenia zupełnie się zmienią. 

Co do użyteczności innych pieczęci - pamiętaj że mówimy o PVE. Nie PVP. O PVP nawet się nie wypowiadam.  W PVE raczej nam nic innego nie trzeba.

 

Crit jest bardziej "fleksyjny" niż cast time w tej grze. Mamy możliwość powiększenia Crit DMG a także - jak już wspomniałeś EQ daje nam zręczność, więc uzupełnia nasze braki inwestycyjne w ten atrybut w jakimś sensie. 

 

Oczywiście liczę dla czystego krytyka. Czemu? Bo przecież z buildem pod zręczność można nosić takie same przedmioty co z buildem pod krytyk. Te same pieczęcie, karty. Wtedy te różnice się wzniosą i pozostanie tylko to jak rozdaliśmy statsy. Nie ma przedmiotów, kart, pieczęci, które np. podwajałyby krytyk wynikający ze statystyk - jedynym przedmiotem jest totem dający 7% do inteligencji, ale nie ma to przełożenia na zręczność czy szczęście - więc nie ma o czym mówić.

Co do pieczęcie - oczywiście, że są dziesiątki nam potrzebe nawet pod pve nie będące krytykami. Obrona, atak. I to niekiedy z dobrze wprawionymi pieczęciami wystarczy by zrobić sobie te extra 200% ataku (który odnosi się do wszystkiego, aoe, leczenia, single target przy 100% szansy zaistnienia) przy dość ładnej obronie (jak na maga).

A atak speed odnosi się do również do casta. Więc również break points. 165% oznacza, że będzie wszystko robił o 65% szybciej. Co również na wyższych lvlach przekłada się na 65% zabijanie szybciej. Pokazałem Ci dps z szybkości jest wyższy niż dps z krytyka. Różnica jest niewielka (nawet nie 10%), tak więc można się bawić oboma buildami. Dla mnie szybkościowy jest lepszy. Ale spokojnie możesz zostać krytykiem.



#50 Silvach

Silvach

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 69 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 14:11:07

Z tego co zauważyłem Break Points nie liczą się do casta.



#51 Teekey

Teekey

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 64 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 16:01:28

Muszę Cię zmartwić - Break points liczą się do casta. Można już to udowodnić na 4 poziomie (czyli każdy moze zrobić takie doświadczenie w domu):

 

Standardowy cast time dla ognistej kuli to 1.5s. Gra zaokrągla wartości do 1 miejsca po przecinku.

Po włożeniu 10 punktów w zręczność czas ten spada do 1.4s.

Przy 9 zręczności (czyli bez break points) wynik wynosi 1.46699, a mimo to pokazuje się 1.5

Gdyby było tak jak mówisz (czyli tylko 2.5% cast time co 10) wynik wciąż by był 1.5

1.5/1.025=1.46341

Ale ponieważ break point się wlicza - czyli dostajemy pełny atak speed - redukuje nam to do 1.4

1.5/1.05= 1.4285

 

Przykład drug na nieco wyższym poziomie - by tych punktów było nieco więcej:

Szaleństwo. Ma 2 sekundowy cast time.

Przy zręczności pomiędzy 10, a 20 ma 1.9 sekundy. Gdy zręczności jest 20 - spada do 1.8. Kolejne 10 i już mamy 1.7. Czyli traci 5% co 10 zręczności, gdyby break points się nie liczyły - byłoby to 0.1 sekundy co 20 zręczności.

 

Jeśli chcesz to mogę się wykosztować i powiedzieć Ci o ile spada cast time przy 100 zręczności. Ale to dopiero jutro.

 

Zauważając ten błąd w założeniu dostrzegłem też inny. Przy 70 zr mamy 35% szybszy cast, a nie 17.5. Czyli obrażenia ze speed builda w moim przykładzie będą o 11k wyższe. A co za tym idzie czynią crit build dużo słabszy. Ten build musiałby mieć NATURALNIE (nie za sprawą przedmiotów itd. bo przy większej ilości ataków szansa na crit jest również większa) więcej albo crit rate (60%), albo crit dmg (180%) by dorównać speed buildowi w dpsie przy nowych, słusznych założeniach.



#52 Sitasofa

Sitasofa

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 Postów:
  • LocationElblag

Napisany 30.12.2013 - 16:48:34

Nikt nie odpowiedział na moje pytanie. W jaki sposób działa Łamanie Zaklęć? Czy usuwa zamrożenie/stun? Wydaje mi się, że ten czar nie działa. Jest napisane, że usuwa z postaci lub sprzymierzeńca 1 negatywny efekt. Będąc zamrożonym, zestunowanym, pod wpływem Szaleństwa lub Pieczęci milczenia nie mogę użyć tego skilla... Chyba mam inne pojęcie "negatywny efekt" niż Dev



#53 Teekey

Teekey

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 64 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 16:59:51

Bo pytanie jest z gatunku dlaczego ryba nie może przebywać na powierzchni. Tutaj sprawa jest prosta. Możesz zdjąć każdy negatywny efekt, o ile możesz rzucać czar. Robi się zamknięte koło. Pieczęć, stun, zamrożenie można zdjąć Łamaczem, ale tylko jeśli nie jest rzucony na nas, bo nie mogąc rzucić czaru nie możemy rzucić Łamacza, a to oznacza niemożność zdjęcia efektu. Chyba proste nie? Gdyby łamacz łamał zawsze - nawet gdy nie możemy rzucać czarów byłby zbyt potężny. Jeszcze przy jego niskim CD i natychmiastowym rzucaniu - żaden status by nam nie można było wklepać.



#54 Sitasofa

Sitasofa

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 Postów:
  • LocationElblag

Napisany 30.12.2013 - 17:03:40

No chyba nie? Bo spotkałem się w niektórych grach, że takie spelle, które usuwają z nas negatywne efekty można użyć pomimo braku możliwości używania innych skilli. Dlatego pytam i zachowaj dla siebie te ukryte docinki.



#55 Teekey

Teekey

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 64 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 17:07:12

Nigdy się nie spotkałem, że mając stuna mogłem rzucić czar, który ten stun zdejmuje. Podobnie jak jakieś uciszenie - bo wtedy nie ma sensu rzucać tego na kapłana (Bo zakładam, że to on miał takie cuś) - może sobie to zdjąć ot tak. Oczywiście wychodzi jaki to był rodzaj "oczyszczenia". Bo jeśli miał cholernie długi cast time/cd i nie można było go spamować jak głupi, to wtedy się zgodzę, że mogłoby coś takiego zaistnieć. Ale nie przy Natychmiastowym castowaniu i 3sec CD.



#56 pepe

pepe

    Gracz Niezawodny

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 248 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 17:32:26

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif;]Jeśli chcesz to mogę się wykosztować i powiedzieć Ci o ile spada cast time przy 100 zręczności. Ale to dopiero jutro.[/color]
Byłbym wdzięczny

#57 Silvach

Silvach

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 69 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 20:52:29

Muszę Cię zmartwić - Break points liczą się do casta. Można już to udowodnić na 4 poziomie (czyli każdy moze zrobić takie doświadczenie w domu):

 

Standardowy cast time dla ognistej kuli to 1.5s. Gra zaokrągla wartości do 1 miejsca po przecinku.

Po włożeniu 10 punktów w zręczność czas ten spada do 1.4s.

Przy 9 zręczności (czyli bez break points) wynik wynosi 1.46699, a mimo to pokazuje się 1.5

Gdyby było tak jak mówisz (czyli tylko 2.5% cast time co 10) wynik wciąż by był 1.5

1.5/1.025=1.46341

Ale ponieważ break point się wlicza - czyli dostajemy pełny atak speed - redukuje nam to do 1.4

1.5/1.05= 1.4285

 

Przykład drug na nieco wyższym poziomie - by tych punktów było nieco więcej:

Szaleństwo. Ma 2 sekundowy cast time.

Przy zręczności pomiędzy 10, a 20 ma 1.9 sekundy. Gdy zręczności jest 20 - spada do 1.8. Kolejne 10 i już mamy 1.7. Czyli traci 5% co 10 zręczności, gdyby break points się nie liczyły - byłoby to 0.1 sekundy co 20 zręczności.

 

Jeśli chcesz to mogę się wykosztować i powiedzieć Ci o ile spada cast time przy 100 zręczności. Ale to dopiero jutro.

 

Zauważając ten błąd w założeniu dostrzegłem też inny. Przy 70 zr mamy 35% szybszy cast, a nie 17.5. Czyli obrażenia ze speed builda w moim przykładzie będą o 11k wyższe. A co za tym idzie czynią crit build dużo słabszy. Ten build musiałby mieć NATURALNIE (nie za sprawą przedmiotów itd. bo przy większej ilości ataków szansa na crit jest również większa) więcej albo crit rate (60%), albo crit dmg (180%) by dorównać speed buildowi w dpsie przy nowych, słusznych założeniach.

 

Kudos!

 

Racja, mój błąd i niedopatrzenie. W tym przypadku nie widzę alternatywy do Zręczności.



#58 Shizomi

Shizomi

    Grinder

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 483 Postów:
  • LocationNovigrad

Napisany 30.12.2013 - 22:16:05

A może ja zadam pytanie. Jakie bonusy/karty powinna mieć w sobie księga? Stawiam głównie na DPS i obrażenia, więc. Druga sprawa. Jakie eq powinienem nosić wraz z wzrostem lvl?


Royal News

Magazyn gry Royal Quest

Dziękuję wszystkim za czas poświęcony na tworzenie magazynu!

(15.02 - 15.07.2014 r.)


#59 Teekey

Teekey

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 64 Postów:

Napisany 30.12.2013 - 23:03:27

Bonusy są stałe, więc mogę Ci powiedzieć dokładnie jakie księgi powinieneś brać. Niestety. Nie są to księgi. Połączenie bransoleta+kula wypada dużo, dużo lepiej. Wiem, że szukanie dwóch przedmiotów może być uciążliwe, ale znam magów, którzy mimo iż mają lvl 40 biegają jeszcze z ekwipunkiem z receptur z wieży. Co do kart nie ma sobie co głowy na razie nimi zawracać. Póki nie zdobędziesz 3 slotowej bransolety z 60 poziomu. Wcześniejsze wkładanie czegokolwiek to strata kart. Ewentualnie możesz do w/w bransolety wsadzić 1 kartę elementu 2 karty złotego maga (obie z IS). Możesz próbować pieczęci - inteligencja, magiczne powalenie - nie kosztuje to za dużo, a może dać co nieco. Upować max do 5 dla przedmiotów, które nie chcesz zachować na dłużej. Pozostały ekwipunek - wszystko co daje Ci więcej inteligencji/obrony (zależy co wolisz) od poprzedniego przedmiotu. Bardzo często magowie latają z przedmiotami dla łucznika, z racji jego bonusów do wytrzymałości/wysokiej obrony. Robisz to dla smaku, te 2-3 statystyki w tą czy w tamtą nie robią różnicy. A gdy dobrniesz do 60 będziesz wiedział jaki typ gry magiem najbardziej Ci odpowiada i pod to będziesz budował swoje eq, broń itd.



#60 Teekey

Teekey

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 64 Postów:

Napisany 31.12.2013 - 13:32:36

Byłbym wdzięczny

Przy 110 zręczności (bo mam 10 z przedmiotów) szybkość ataku wynosi 55% Kula ognia ładuje się w 1s szaleństwo w 1.3 leczenie w 0.6sek


  • wisztom likes this



Dodaj odpowiedź



  



Also tagged with one or more of these keywords: czarodziej, poradnik

0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych