Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czarodziej - poradnik

czarodziej poradnik

69 replies to this topic

#1 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 17.12.2013 - 18:15:14

Czarodziej

czyli i Ty możesz zostać Harrym Potterem

 

pdve.png

 

Spis treści:

 

1. Ogólne informacje

2. Parametry oraz cechy

3. Zdolności

4. Talenty

5. Uzbrojenie

6. Karty i pieczęcie

7. Przykładowe buildy

 

 

 

Uwaga! Tekst ten został stworzony w oparciu o poradnik, którego autorem jest Unseen - link: http://www.royalques...showtopic=26931

 

 

 

 

Ogólne informacje

 

Oficjalny opis klasy:

 

Magowie, którzy zgłębiają tajniki czarów i potrafią zapanować nad siłami natury, stają się czarodziejami. Dysponują niezliczoną ilością zaklęć o najrozmaitszym przeznaczeniu, począwszy od czarów obronnych, a skończywszy na uzdrawiających. Czarodzieje potrafią zamienić wroga w bryłę lodu, aby potem cisnąć w jego kierunku całą serię potężnych czarów. Dzięki stosowaniu barier ochronnych mogą zyskać czas potrzebny na przywrócenie sił lub przegrupowanie. Ci, którzy od walki wolą trzymać się z dala, mogą pójść drogą uzdrowiciela i maga-pomocnika. Czarodzieje mogą używać kosy w charakterze oręża, a jako obrony przenośnych źródeł pola obronnego.

 

Źródło: http://www.royalquest.pl/

 

 

Zalety:

 

- samowystarczalność,

- spora różnorodność przy wybieraniu specjalizacji,

- duża ilość zdolności obszarowych,

- posiadanie zdolności leczących jak i defensywnych,

- możliwość stania się niewidzialnym (wymagany talent),

- duża przeżywalność,

- najszybsze zdobywanie poziomów ze wszystkich klas,

 

Wady:

 

- zdolności zadają małą ilość obrażeń,

- na pvp wszyscy najpierw atakują magów.

 

 

Parametry oraz cechy

 

 

4dh1.jpg

 

Po stworzeniu postaci wartość każdego parametru wynosi 1. Co poziom otrzymuje się 4 punkty, które służą do podnoszenia ich wartości - w sumie na 60 poziomie każdy czarodziej będzie posiadać 236 takich punktów. Należy pamiętać o istnieniu pewnej granicy, mianowicie maksymalna wartość parametru może wynieść 100. Oczywiście za pomocą przedmiotów czy też kart można zwiększyć tę wartość, ponieważ to ograniczenie dotyczy jedynie rozdzielanych punktów.

 

Czarodziej może rozdzielać punkty pomiędzy następujące parametry:

 

- inteligencja – zwiększa atak o 2 za każdy punkt,

- zręczność – zwiększa prędkość wyprowadzania ataków, korzystania ze zdolności i rzucania czarów o 0,25% za każdy punkt,

- wytrzymałość – zwiększa zdrowie o 66 za każdy punkt,

- szczęście – zwiększa szansę na zadanie krytycznych obrażeń przy użycia ataków oraz zdolności o 0,33% za każdy punkt.

 

Po zainwestowaniu 10 punktów w jakiś parametr zyskuje się dodatkowe statystyki:

 

- Mędrzec – otrzymujesz +15 do ataku za każde 10 punktów inteligencji,

- Akrobata – otrzymujesz +2,5% prędkości ataku za każde 10 punktów zręczności,

- Atleta – otrzymujesz +30 do many za każde 10 punktów wytrzymałości,

- Farciarz – otrzymujesz +1 do szansy na trafienie krytyczne za każde 10 punktów szczęścia. 

 

Cechy:

 

- zdrowie – im więcej postać posiada zdrowia, tym dłużej utrzyma się na placu boju; zwykle 16k wystarcza jeżeli chcemy bawić się w pvp,

- mana – wymagana do rzucania zaklęć, jej optymalna ilość na 60 poziomie wynosi 500; nie ma się wtedy problemów w sytuacjach, gdy trzeba leczyć dużą ilość osób,

- atak – wartość ataku wpływa na zadawane przez nas obrażenia, zarówno w przypadku normalnych ataków jak i umiejętności,

- prędkość ataku – od niej zależy prędkość z jaką atakujemy przeciwników jak i szybkość rzucania zaklęć; ta cecha jest szczególnie istotna na pvp.

- obrona – im wyższa obrona, tym redukcja otrzymywanych obrażeń będzie większa; jest to bardzo istotna cecha dla magów i powinno się ją utrzymać na poziomie powyżej 40% - inaczej nie ma szans na utrzymanie siebie przy życiu, nawet przy ciągłym leczeniu siebie,

- trafienie – od tej cechy zależy czy uda się trafić przeciwnika; biorąc pod uwagę, że zaklęcia obszarowe nigdy nie pudłują, tak samo jak te leczące to w przypadku Czarodziejów nie trzeba się przejmować tą cechą,[/font]

- uniki – zdolność do unikania ataków oraz czarów; podobnie jak trafienie, ta cecha jest mało przydatna dla Czarodzieja,

- szansa na trafienie krytyczne – zaklęcia obszarowe nie mogą zadać krytycznych obrażeń, dlatego też ta cecha także jest mało przydatna dla większości Czarodziejów,

- siła trafienia krytycznego – cecha ta pokazuje ile dodatkowych obrażeń zada się przy trafieniu krytycznym; podobnie jak wyżej, większość Czarodziejów nie przejmuje się tą cechą,

- obrażenia od żywiołów – zwiększa obrażenia zadawane przez własne zaklęcia korzystające z konkretnego elementu, przydatna cecha dla osób skupiających się na zaklęciach obszarowych,

- odporność na żywioły – zmniejsza obrażenia zadawane nam przez przeciwników korzystających z danego żywiołu,

- odporność na ataki ras – podobnie jak wyżej, tylko dotyczy konkretnego rodzaju przeciwników; należy pamiętać, że postacie innych graczy traktowane są jako humanoidy, więc zwiększanie tej statystyki sprawia, że otrzymuje się mniej obrażeń na PVP.


Ten post był edytowany przez Anomander dnia: 16.02.2014 - 17:34:08

  • Norad, Morrowind, Maqes and 3 others like this

ogvk.jpg


#2 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 17.12.2013 - 18:15:26

[color=#b22222;]Zdolności[/color]

 

Zdolności używane przez Czarodzieja można podzielić na trzy grupy:

 

- te dostępne zarówno dla Czarodzieja jak i Czarnoksiężnika,

- te dostępne wyłącznie dla Czarodzieja,

- te dostępne wyłącznie po odblokowaniu konkretnego talentu.

 

Dodatkowo istnieje drugi podział dotyczący przeznaczenia zdolności:

 

- zadawanie obrażeń,

- wspieranie sojuszników,

- kontrola przeciwników.

 

Dodaj obrazek

 

Czarodziej korzysta z koncentracji, dzięki której może on zwiększać sposób działania części zdolności. Dodatkowo część z nich może zostać użyta tylko i wyłącznie, gdy posiada się odpowiednią ilość koncentracji. Ilość posiadanej koncentracji widoczna jest pod paskami życia oraz many – przyjmuje ona postać magicznych run.

 

Początkowo każdy mag może zmagazynować 3 poziomy koncentracji, jednak dzięki talentom ilość ta może ulec zwiększeniu do 4. Jak zbierać koncentracje? Są na to 3 sposoby:

 

- po 3-krotnym użyciu jednej z następujących zdolności otrzyma się 1 poziom koncentracji: Kula ognia, Lodowa strzała, Uzdrowienie, Kamienne kolce, Piorun,

- użycie zdolności Magiczna koncentracja,

- użycie mikstury przywracającej koncentracje.

 

W celu zachowania czytelności opisy zdolności zostaną umieszczone w spoilerach.

 

 

[color=rgb(255,0,0);]Zadawanie obrażeń – pojedyncze cele[/color]

 

Spoiler

 

 

[color=#ff0000;]Zadawanie obrażeń – zdolności obszarowe[/color]

 

Spoiler

 

[color=#ff0000;]Wspieranie sojuszników[/color]

 

 

Spoiler

 

[color=#ff0000;]Kontrola przeciwników[/color]

 

Spoiler

 


  • Norad, Morrowind and Maqes like this

ogvk.jpg


#3 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 17.12.2013 - 18:15:31

[color=#b22222;]Talenty[/color]

 

Dodaj obrazek

 

Na początku każdy mag ma dostęp jedynie do pierwszej gałęzi drzewka talentów, dopiero po zmianie klasy zyskuje dostęp do pozostałych. Co 4 poziomy postać otrzymuje 1 punkt, który może przeznaczyć na wykupienie jednego talentu, a dodatkowo po zmianie klasy otrzymuje tych punkt 3.

 

Przy każdej inwestycji punktu musimy zdecydować na jeden z dwóch talentów połączonych w pary. Nie ma możliwości wyuczenia się obu, co czasami jest bardzo dokuczliwe. Dlatego też należy bardzo dobrze się zastanowić przed potwierdzeniem swojego wyboru.

 

W zależności od tego na której gałęzi drzewka się skupimy to inaczej będzie wyglądać przeznaczenie naszej postaci.

 

Biorąc pod uwagę ilość dostępnych punktów to możliwe jest wyuczenie się dwóch pełnych gałęzi aż do zdolności ostatecznej oraz połowy trzeciej gałęzi.

 

Opiszę teraz każdą z par, co powinno ułatwić wybór. Nie będę przepisywać samych opisów talentów, ponieważ bardzo łatwo można je sprawdzić w grze – przedstawię jedynie ich nazwę oraz swój komentarz do każdej pary.

 

Legenda kolorów:

 

[color=#548235;]Nazwa talentu[/color] – przydatny w większości buildów

[color=#bf9000;]Nazwa talentu[/color] – przydatny tylko dla niektórych buildów

[color=#c00000;]Nazwa talentu[/color] – zupełnie nieprzydatny

 

 

 

Dodaj obrazek

 

1)

[color=#548235;]Zastój[/color] - talent przydatny w pvp, szczególnie przeciwko innym magom. Odradzam używanie go w połączeniu z kosami,

[color=#548235;]Alchemik[/color] – znacznie zwiększa przeżywalność maga; talent przydatny dla osób korzystających z kosy jak i skupiających się na PVE.

 

2)

[color=#548235;]Ognista katastrofa[/color] – 10% bonus do obrażeń ognistych zaklęć, prosty i łatwy wzrost dps,

[color=#bf9000;]Płonąca przeszkoda[/color] - średnio przydatny talent, ponieważ każda klasa może łatwo ominąć Ścianę ognia za pomocą Skoku.

 

3)

[color=#548235;]Pole kinetyczne[/color] – świetny talent dla osób skupiających się na zadawaniu obrażeń pojedynczym celom,

[color=#bf9000;]Strumień many[/color] – zwiększenie ilości odnawianej many jest przydatne głównie dla osób skupiających się na PVE.

 

4)

[color=#548235;]Archiwista[/color] – biorąc pod uwagę, że każdy Czarodziej zwykle posiada na sobie parę pozytywnych efektów to jest to bardzo przydatny talent.

 

5)

[color=#c00000;]Czysty umysł[/color] – talent przydatny tylko w jednym buildzie skupiającym się na zadawaniu krytycznych obrażeń w czym Czarodziej i tak nie jest zbyt dobry,

[color=#548235;]Mag bojowy[/color] – o ile umiejętności związane z kosą są zupełnie nieprzydatne, to już bonusowe 10% obrażeń do miażdżącego ostrza wygląda bardzo obiecująco.

 

6)

[color=#548235;]Złodziej zaklęć[/color] – talent przydatny zarówno w pve jak i w pvp; przyjemnie jest osłabiać przeciwnika i jednocześnie wzmacniać siebie,

[color=#bf9000;]Ochrona astralna[/color] – defensywny talent, przydatny jedynie dla osób używających zdolności przeznaczonych do atakowania pojedynczych celów.

 

7)

[color=#548235;]Fala siły[/color] – nowa umiejętność, której opis znajdziecie w dziale Zdolności.

 

 

 

Dodaj obrazek

 

1)

[color=#548235;]Gorejący płomień[/color] – bonus do obrażeń nie jest zbyt duży, jednak biorąc pod uwagę, że jest to DOT (damage over time, czyli pewnego rodzaju debuff zadający ciągłe obrażenia), który nie pozwala przeciwnikom użyć niewidzialność czyni go bardzo użytecznym,

Władca burz – talent pozwala nam zaoszczędzić trochę many, jednak w porównaniu z Gorejącym płomieniem jest on bardzo słaby.

 

2)

[color=#bf9000;]Drżenie ziemi[/color] – przydatny talent, spowolniony wróg to jeden problem z głowy,

[color=#c00000;]Płomień łańcuchowy[/color] – w PVE talent ten wyrządza więcej szkód niż pożytku, natomiast w PVP byłby przydatny; jednak długość rzucania tego zaklęcia sprawia, że nie warto w niego inwestować;

 

3)

[color=#548235;]Łańcuch żywiołów[/color] – talent przydatny głównie w PVE; w PVP panuje zbyt duży chaos, aby móc bez problemu żonglować zaklęciami,

[color=#548235;]Przejmujące zimno[/color] – niby to tylko dodatkowa sekunda, ale w PVP sekunda czasami decyduje o tym, kto padnie pierwszy.

 

4)

[color=#548235;]Siła żywiołów[/color] – talent w łatwy sposób zwiększający obrażenia, przydatny zarówno w PVP jak i buildzie opartym na krytykach.

 

5)

[color=#c00000;]Gigantomania[/color] – obie zdolności, które wzmacniane są przez ten talent są bardzo rzadko używane,

[color=#548235;]Uderzenie pioruna[/color] – dodatkowe obrażenia zawsze są mile widziane, zwłaszcza w PVE.

 

6)

[color=#c00000;]Armagedon[/color] – kolejny zbędny talent, Meteor jest bardzo rzadko używany,

[color=#bf9000;]Fatalizm[/color] – talent przydatny tylko w buildzie opartym na krytykach.

 

7)

[color=#c00000;]Kryształ żywiołów[/color] - nowa umiejętność, której opis znajdziecie w dziale Zdolności.

 

Dodaj obrazek

 

1)

[color=#548235;]Nieprzenikalna przeszkoda[/color] – znaczne zwiększenie mocy jednej z ważniejszych zdolności czarodziejów; bardzo przydatny talent,

[color=#bf9000;]Moc leczenia[/color]  - trochę mnie przydatny talent, jednak w porównaniu z powyższym przegrywa i w tej parzy wybór jest dość oczywisty;

 

2)

[color=#548235;]Niszczyciel zaklęć[/color] – talent przydatny dla osób skupiających się na walce z jednym celem,

[color=#548235;]Osłona kinetyczna[/color] – łatwe zwiększenie przeżywalności czarodzieja, talent przydatny zwłaszcza na PVP,

3)

[color=#bf9000;]Uzdrawiający rezonans[/color] – talent przez wielu uważany za samolubny, ponieważ w czasie większego pvp nie da się utrzymać osłon na całej drużynie i zwykle tylko sam czarodziej na nim korzysta,

[color=#bf9000;]Strażnik życia[/color] – znacznie ciekawsza alternatywa dla talentu wyżej, 10% więcej leczenia zawsze się przyda,

 

4)

[color=#bf9000;]Opiekun [/color]– kolejny bonus do naszych zaklęć leczących,

 

5)

[color=#c00000;]Wyższa magia[/color] – nowa umiejętność, której opis znajdziecie w dziale Zdolności,

[color=#bf9000;]Koncentracja mocy[/color] – mało przydatny, ale i tak lepszy od Wyższej magii,

 

6)

[color=#bf9000;]Naprawa[/color] – przydatny talent, jednak mało kto inwestuje w tą gałęź aż do tego stopnia,

[color=#c00000;]Odnowa[/color] – mało przydatny, przy 20k punktów życia leczy jedynie za 1k,

 

7)

[color=#bf9000;]Krąg uzdrawiania[/color] - nowa umiejętność, której opis znajdziecie w dziale Zdolności,

 

Dodaj obrazek

 

1)

[color=#548235;]Pole zakłócają[/color] – bardzo przydatny talent, szczególnie przeciw innym magom,

[color=#bf9000;]Mistrz teleportacji[/color] – talent dla leniwych;

 

2)

[color=#548235;]Lawina[/color] – warto w niego zainwestować, jeżeli nasz build skupia się na walce z pojedynczymi celami,

[color=#bf9000;]Doskonała osłona[/color] – 2 sekundy to niewiele, przydatny talent tylko gdy tworzysz postać nastawioną głównie na wspieranie innych,

 

3)

[color=#548235;]Kontrola czasu[/color] – jeżeli lubisz hazard to jest to talent dla Ciebie; czasami sprawia, że wróg pada po użyciu jednego zaklęcia jeżeli wejdzie krytyk,

[color=#bf9000;]Ogłuszenie[/color] – przydatny w walce z tankami, jednak Kontrola czasu jest ciekawszym wyborem ze względu na jej uniwersalność,

 

4)

[color=#548235;]Miraż [/color]- nowa umiejętność, której opis znajdziecie w dziale Zdolności,

 

5)

[color=#c00000;]Pieczęć bólu[/color] – małe obrażenia i krótki czas trwania, bezużyteczny talent

[color=#bf9000;]Obłęd[/color] – średnio przydatne, jednak i tak lepsze od Pieczęci bólu

 

6)

[color=#548235;]Chronomanta[/color] – bardzo dobry talent, który pozwala zwiększyć czas trwania niektórych umiejętności,

[color=#bf9000;]Złamanie czasu[/color] – 9% to sporo, jednak Chronomanta to jeden z lepszych talentów i trudno go ominąć,

 

7)

[color=#bf9000;]Odbicie rzeczywistości[/color] - nowa umiejętność, której opis znajdziecie w dziale Zdolności,


  • Norad, Morrowind and Maqes like this

ogvk.jpg


#4 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 17.12.2013 - 18:15:37

[color=#b22222;]Uzbrojenie[/color]

 

W przyszłości w tym miejscu zamieszczę listę najlepszych przedmiotów, które można zdobyć na 60 poziomie. Na chwilę obecną przedstawię jedynie listę cech, którymi należy kierować się przy wyborze uzbrojenia.

 

1) atak

2) prędkość ataku

3) odporność na humanoidy (zmniejszone obrażenia w czasie PVP)

4) inteligencja / wytrzymałość / zręczność

5) zwiększenie poziomu zdrowia

6) odporność na elementy (najważniejszy to ogień)

7) zasięg rzucania zdolności (ważny tylko gdy używa się obręczy oraz sfery)

8) zwiększenie szansy na trafienie krytyczne (gdy używasz buildu opierającego się na krytykach to punkt ten wędruje na samą górę).

 

Czarodziej może używać 3 rodzajów oręża:

 

[font="calibri, sans-serif;"]- kosy, która pozwala mu używać dodatkowych zdolności, ale czyni go klasą, która musi walczyć w zwarciu,[/font]

- książki magicznej, dzięki której ma największy dmg, jednak bonusy na książkach nie należą do najlepszych,

- zestawu obrączki + kuli, dzięki czemu zyskuje on dodatkowe źródło obrony kosztem mniejszego zasięgu oraz obrażeń.

 

Książka używana jest zwykle w ofensywnych buildach, natomiast zestaw obrączka+orb jest najlepszy dla czarodziejów skupiających się na wspomaganiu innych.

 

 

 

[color=#b22222;]Karty i pieczęcie[/color]

 

 

Podobnie jak w przypadku uzbrojenia dział ten zostanie uzupełniony w późniejszym terminie.

 

 

[color=#b22222;]Przykładowe buildy[/color]

 

 

Istnieją trzy główne ścieżki, którymi może podążać każdy czarodziej i to właśnie one są najpopularniejsze na rosyjskim serwerze. Owszem, czasami pojawiają się różne eksperymentalne buildy, jednak zawsze są one wariacją jednego ze świętej trójcy. Jako, że na chwilę obecną nie ma polskiej strony umożliwiającej przedstawienie buildów to zamieszczone przeze mnie linki będą pochodziły z kalkulatora rosyjskiej wersji – wybrane talenty są podświetlone, więc każdy szybko połapie się w co ma inwestować.

 

 

1) Build opierający się na zdolnościach obszarowych, przeznaczony jedynie do PVE

 

Dodaj obrazek

 

Parametry: 100 inteligencja, 70 zręczność, 69 wytrzymałość, 1 szczęście

Broń: książka z włożoną kartą elementu (obojętnie jakiego)

Opis: wybrane talenty zwiększają najbardziej przydatne zdolności obszarowe czarodzieja oraz sprawiają, że jest bardziej wytrwały – dlatego też bez problemu może latać po mapie i zgarniać po 5-6 mobów i zabijać je w mgnieniu oka. Większość osób używa tego buildu do szybkiego wbijania poziomów, a dopiero później zmienia go na bardziej przydatny w PVP.

 

 

2) Build opierający się na kontrolowaniu wroga, przeznaczony do PVP

 

Dodaj obrazek

 

 

Parametry: 100 inteligencja, 39 zręczność, 100 wytrzymałość, 1 szczęście

Broń: obrączka + kula

Opis: jest to dość uniwersalny build, który sprawdza się głównie w małym jak i większym PVP. Zwiększona wytrzymałość sprawia, że bardzo trudno jest zabić takiego czarodzieja – nawet skrytobójcy nie są mu straszni.

 

 

3) Build opierający się na zadawaniu krytycznych obrażeń, przeznaczony do PVP

 

 

Dodaj obrazek

 

Parametry: 90 inteligencja, 50 zręczność, 50 wytrzymałość, 50 szczęście

Broń: obrączka + kula

Opis: Poświęcając swoją przeżywalność niektórzy czarodzieje chcąc dorównać swoim mrocznym braciom skupili się na używaniu zaklęć, które zadają obrażenia tylko jednemu celowi – dzięki temu zyskali oni zdolność do szybkiego rozprawienia się nawet z najtwardszym wrogiem. Niestety, ciężko im jest utrzymać przy życiu samego siebie, nie mówiąc nawet o innych członkach drużyny, dlatego ten build zupełnie nie nadaje się do wspierania sojuszników.

 

 

4) Build nastawiony całkowicie na wspieranie sojuszników

 

Dodaj obrazek

 

Parametry: 100 inteligencja, 39 zręczność, 100 wytrzymałość, 1 szczęście

Broń: obrączka + kula

Opis: Build, który z czarodzieja czyni pełnego supporta - najważniejsze dla niego jest utrzymanie siebie oraz swoich sojuszników przy życiu. Niestety, z tego powodu bardzo słabo radzi on sobie na pve i jedynym sposobem na zdobywanie doświadczenia jest chodzenie w drużynie z innymi osobami.


  • Norad, Morrowind, Maqes and 1 other like this

ogvk.jpg


#5 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 17.12.2013 - 18:15:43

Rezerwacja na przyszłość.


ogvk.jpg


#6 Lelek

Lelek

    Świeżak

  • Members
  • Pip
  • 3 Postów:

Napisany 17.12.2013 - 18:39:26

Zarąbisty, dobra robota. Będzie o Czarnoksiężniku?



#7 Gelhrid

Gelhrid

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 193 Postów:

Napisany 17.12.2013 - 19:46:58

bardzo fajny poradnik jednak powiedziane jest ze wizard jest glownym healerm w grze , wiec interesuje mnie czy sa buildy stricte pod heal. Powiedziales ze raczej w drzewo leczenia nie daje sie duzo punktow co mnie zastanawia w sensie czyli ze healer na pvp to ten build pvp co dales?


utgard.guildlaunch.com


#8 Maqes

Maqes

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 54 Postów:

Napisany 17.12.2013 - 19:54:33

Mega poradnik, dużo mi rozjaśnił.



#9 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 17.12.2013 - 19:59:21

Zarąbisty, dobra robota. Będzie o Czarnoksiężniku?

 

Będzie za parę dni, może wcześniej.

 

bardzo fajny poradnik jednak powiedziane jest ze wizard jest glownym healerm w grze , wiec interesuje mnie czy sa buildy stricte pod heal. Powiedziales ze raczej w drzewo leczenia nie daje sie duzo punktow co mnie zastanawia w sensie czyli ze healer na pvp to ten build pvp co dales?

 

Tak, to ten drugi build. Niestety, gałąź drzewa zorientowana na leczenie posiada bardzo słabe talenty i nikt praktycznie w nie nie inwestuje powyżej 3 grupy - lepiej jest zwiększyć swoją przeżywalność poprzez pozostałe gałęzie.

 

Istnieje jeszcze jeden build przeznaczony wyłącznie pod support, jednak zupełnie nie nadaje się on do samotnego pve, ale mogę go opisać, jeżeli jesteś tym zainteresowany.


ogvk.jpg


#10 BvNDy

BvNDy

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 104 Postów:
  • LocationKrakow

Napisany 17.12.2013 - 20:43:47

Co ile % prędkości ataku lub punktów zręczności  obniżany jest o 0.1 cast time skilla ?



#11 Gelhrid

Gelhrid

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 193 Postów:

Napisany 17.12.2013 - 21:38:39

 

Istnieje jeszcze jeden build przeznaczony wyłącznie pod support, jednak zupełnie nie nadaje się on do samotnego pve, ale mogę go opisać, jeżeli jesteś tym zainteresowany.

byłbym bardzo zainteresowany;]


utgard.guildlaunch.com


#12 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 17.12.2013 - 21:42:32

Co ile % prędkości ataku lub punktów zręczności  obniżany jest o 0.1 cast time skilla ?

 

To są wartości procentowe, więc dla każdej zdolności ten próg jest inny.

 

byłbym bardzo zainteresowany;]

 

Dodam go za parę minut w takim razie.


ogvk.jpg


#13 BvNDy

BvNDy

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 104 Postów:
  • LocationKrakow

Napisany 17.12.2013 - 21:46:00

To są wartości procentowe, więc dla każdej zdolności ten próg jest inny.

 

 

Masz gdzieś tabelkę z tym ? albo skill loga ?

 

NVM już znalazłem regułkę obliczania casta 

 

(Początkowy cast time skilla / prędkość ataku % ) x 100 % = cast time



#14 pepe

pepe

    Gracz Niezawodny

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 248 Postów:

Napisany 18.12.2013 - 10:02:10

Dobra robota, właśnie tego typu poradnik powinien tu być. Wszystko ładnie, odpowiednio opisane, skrupulatnie i na temat. Plus dla ciebie. Nie zgodzę się jednak z jedną rzeczą. Mianowicie:

"Płonąca przeszkoda" - Opisałeś iż nie warto brać, aczkolwiek ja w czasie robienia questów na młynie zabijałem nawet 3 osoby z trudem co prawda, ale jednak dzięki przeszkodzie. W tym czasie kiedy rzucisz na kogoś czar, on go odpycha dając ci przewagę około 2-4s na zadanie kolejnych obrażeń, co daje ci znaczną przewagę w PvP. 



#15 Gelhrid

Gelhrid

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 193 Postów:

Napisany 18.12.2013 - 10:45:31

pepe ma racje

plus jezeli grasz chcociaz z jednym innym magiem do 2 firewalle robia sie ekstra, skok juz nie pomorze


utgard.guildlaunch.com


#16 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 18.12.2013 - 10:57:18

Dobra robota, właśnie tego typu poradnik powinien tu być. Wszystko ładnie, odpowiednio opisane, skrupulatnie i na temat. Plus dla ciebie. Nie zgodzę się jednak z jedną rzeczą. Mianowicie:

"Płonąca przeszkoda" - Opisałeś iż nie warto brać, aczkolwiek ja w czasie robienia questów na młynie zabijałem nawet 3 osoby z trudem co prawda, ale jednak dzięki przeszkodzie. W tym czasie kiedy rzucisz na kogoś czar, on go odpycha dając ci przewagę około 2-4s na zadanie kolejnych obrażeń, co daje ci znaczną przewagę w PvP. 

 

Co tak naprawdę daje talent Płonąca przeszkoda? 25% większe obrażenia, co jest fajne, jednak zwiększony czas trwania jest zbędny. Biorąc pod uwagę czas odnowienia zdolności Ściana ognia to i tak zdążysz za chwilę drugą postawić.

 

Popatrz na Ognistą katastrofę, dostajesz dzięki niej 10% obrażeń do Ściany ognia, Kuli ognia i Deszczu ognia. Czyli w porównaniu z Płonąca przeszkoda tracisz jedynie 15% obrażeń przy Ścianie ognia za to dwie inne często używane umiejętności zadają o 10% większe obrażenia.

 

Dla mnie Ognista katastrofa zawsze będzie lepszym talentem.


  • EternitowyBogdan likes this

ogvk.jpg


#17 Sitasofa

Sitasofa

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 Postów:
  • LocationElblag

Napisany 18.12.2013 - 18:38:44

Nie chcę zaśmiecać działu zbędnymi tematami, więc spytam tutaj.

Jakie są różnice między Czarodziejem a Czarnoksiężnikiem? Poradnik tak jak wspomniał wyżej Anomander będzie za jakiś czas, a ja czekam z wyborem mając 20 lvl i nie bardzo wiem czego się spodziewać po tejże klasie. Jakieś mocne i słabe strony? Na czym opierają się skille? Czy jest duża różnica między obiema klasami w rozdawaniu atrybutów?



#18 Herrsteiner

Herrsteiner

    Uparty Gracz

  • Royal Quest Data
  • PipPipPipPip
  • 128 Postów:

Napisany 18.12.2013 - 19:25:35

Czekam z niecierpliwościa na twój poradnik o czarnoksiężniku . O czarodzieju jest pierwsza klasa!


http://www.royalquest.com.pl/

 

polska baza danych Royal Quest pod bezpośrednim patronatem administracji RQ

 


#19 Lif3sGood

Lif3sGood

    Świeżak

  • Members
  • Pip
  • 6 Postów:

Napisany 18.12.2013 - 22:14:39

Wielkie dzięki za ten poradnik! Przydał się!



#20 Sitasofa

Sitasofa

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 Postów:
  • LocationElblag

Napisany 20.12.2013 - 22:54:19

Jeśli można spytać, gdzie w miarę szybko przyexpie na 28 lvlu? Póki co gram sam, byłem w wieży i nie powiem, jest fajnie, bo pvp to to, co kocham w grach mmo + exp leci, tyle że jest tam lekki hardcore :P O ile 1vs1 lub 1vs2 jest ok, to jednak troszkę mnie irytują walki 1vs3+ xd Dodatkowo, nie wiem czy nie zrobiłem błędu, bo poszedłem typowo w build pod pvp polegający na kontroli przeciwnika :P Wydaje mi się jednak, że powinienem skupić się na tym pod aoe pve.

Byłbym wdzięczny za jakieś nawet małe porady. Ahhh.. Chciałbym się również dowiedzieć czy istnieje mapka lokacji opisana według przedziałów lvlowych postaci lub mobów? Może być po rosyjsku. Jakoś bym se poradził :P





Dodaj odpowiedź



  



Also tagged with one or more of these keywords: czarodziej, poradnik

0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych