Skocz do zawartości


Zdjęcie

[ Poradnik ] Rycerz ciemności


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Viole

Viole

    Królewski Doradca

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 Postów:

Napisany 13.03.2016 - 22:43:09

Kilka słów od autora

 

Witam - jak zapewne większość z was zauważyła obecne poradniki na temat Rycerza Ciemności są łagodnie mówiąc... Nieaktualne. Część z nich była tworzona jeszcze za czasów beta testów i do tej pory zmieniło się na tyle, że są teraz bezużyteczne, ba - mogą nawet wyrządzić szkodę. Jako doświadczony gracz, chciałbym wam dzisiaj zaprezentować owoc moich długotrwałych zmagań z tą klasą. Poradnik piszę z myślą o nowych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z Royal Questem, jak i o starych wyjadaczach, których zapewne już nic nie ruszy ;p. Oprócz szczegółowych opisów i samych faktów znajdziecie tu istotne informacje oparte o moje doświadczenie . Wszystko co do tej pory zaobserwowałem i nauczyłem, podam wam na tacy jako esencję istoty gry Ryckiem. Nie będzie żadnych niedomówień, prób owijania w bawełnę. Jednocześnie oświadczam, że niniejszy poradnik stworzyłem w oparciu o mój własny punkt widzenia gry - będzie całkowicie subiektywny. Proszę też o oszczędną krytykę ( jeśli już musicie ). Przygotujcie się na długą lekturę i niech w końcu wszyscy dowiedzą się czym tak naprawdę jest RC. Enjoy !

 

 

 

Rycerz Ciemności - Poradnik


 

 

Spis treści :

- Kilka słów odnośnie klasy - Wstęp

- Nikt nie jest idealny - Wady i zalety

- No tak - od czego tu zacząć ? - Opis talentów, cech i umiejętności

- O tym jak zrobić bestię PvP - Przedstawienie buildów

- Gdzie są moje expy ?!? - Porady odnośnie zbierania doświadczenia

- Czas się uzbroić - Spis przedmiotów na End Game

- Ciekawostki i wskazówki

- Podsumowanie

 

 

 

 

 

Kilka słów odnośnie klasy

 

 

Rycerz ciemności ( w skrócie RC ) - Podklasa Szermierza. Swoją specjalizację osiągamy na 20 poziomie. Jest to postać łączącą w sobie cechy tanka i dps-a. Posiada wiele użytecznych skilli, które użyte w odpowiednim momencie są w stanie odwrócić losy na polu walki - ale o tym później. Klasa ta zdecydowanie zalicza się do jednej z najciekawszych i mimo, że nie jest tak skomplikowana jak np: Czarnoksiężnik to nie nudzi swoją prostotą – tak jak jest w przypadku czarodzieja. Premiowane jest tu agresywne zachowanie i stalowe nerwy, leczenie jest ściśle powiązane z bezpośrednim kontaktem z przeciwnikiem a obrażenia zadawane są wystarczające by pokonać nawet najtwardszych wrogów.

 

Profesję polecam dla ludzi cierpliwych, potrafiących zachować zimną krew oraz po prostu dla tych co lubią wymagające PvP.

 

 

 

 

Nikt nie jest idealny – Czyli wady i zalety Rycerza Ciemności

 

 

Jak wiadomo każda klasa ma swoje wady i zalety – jedna jest lepsza w expieniu, druga nadaje się bardziej do pvp... Zaraz by ktoś mógł powiedzieć " Ale jak to ? W takim razie gdzie jest balans ?". Nie oszukujmy się – klasa klasie nie jest równa i nigdy nie będzie. Poza tym każda profesja posiada unikalne dla niej talenty cechy i umiejętności i dzięki ich wykorzystaniu ( lub nie ) tworzy się postaci z odmiennym przeznaczeniem i odmiennych specjalizacjach. Żeby osiągnąć równość każdy by musiał mieć ściśle narzucony rozwój klasy i jej typ. Ale do rzeczy – Rycerz Ciemności posiada całą gamę zalet i wad, którą chciałbym wam zaraz przedstawić.

 

Na początek może zacznę od zalet :

 

  • Wysoka przeżywalność – RC posiada wiele skilli zwiększających swoją odporność na obrażenia. Przykładem są : Kościany Pancerz, doskonała ochrona czy okrzyk bojowy – ten wymaga jednak zainwestowania odpowiednio w talent. Oprócz tego, że ciężko jest nas ubić, posiadamy specyficzny rodzaj leczenia – nie marnujemy cennego czasu na wyleczenie się ponieważ nasza postać jest uzdrawiana na bieżąco ! Jest taka umiejętność o nazwie "Krwawe żniwo" ( dokładny opis umiejętności poznacie w dalszej części poradnika ), która przywraca nam HP w wysokości 150 % siły ataku. Ponadto jeśli dobrze dobierzemy talent, każda umiejętność pochłaniająca szał uleczy nas w wysokości 6 % naszego maksymalnego hp. Jest to jedyna klasa w której przywracane jest hp w ten sposób – w większości przypadków leczenie zależy wyłącznie od ataku bazowego.

  • Mocne obrażenia – Mimo, że Rycek to nie skrytobójca i nie jest typowym Dps-em, posiada wysokie mnożniki obrażeń dla swoich umiejętności. Skille same w sobie są na tyle silne, że umiejętnie je dobierając jesteśmy w stanie stworzyć naprawdę potężne kombo.

  • Brak kontry na kombo – kiedy rycerz ciemności rozpocznie kombo, nie ma szans na uniknięcie obrażeń przez przeciwnika – mówimy tu zarówno o buildzie pod napad szału jak i pod lancę. Kluczowym elementem jest tu niepodważalnie obowiązkowy talent o nazwie "Lodowe Uderzenie". Skill oprócz wysokich obrażeń nakłada na przeciwnika efekt zimna na 4 sekundy. W tym czasie przeciwnik jest bezradny i całkowicie zdany na naszą łaskę ( lub niełaskę )

  • Możliwość korzystania z wierzchowca - Jedynie szermierze posiadają wierzchowce ściśle zintegrowane ze swoimi umiejętnościami. Jako jedyni mogą korzystać z premii + 40 % do prędkości poruszania się bez konieczności wydawania karmy, która do tanich nie należy. Wierzchowca można kupić u Rickera w Varlone :

  • Na arenach jest targetowany jako jeden z ostatnich – Ze względu na swoją dużą wytrzymałość ludzie niechętnie biją RC jako pierwszego. Na początek zawsze lecą strzelcy, złodzieje i czarnoksiężnik. W przypadku czarodziejów sytuacja jest dwuznaczna – na niskich poziomach zawsze najlepiej zdjąć go pierwszego ( by nie leczył swoich sojuszników ). Jednak później nie ma sensu się niego wcinać. Próg to 45 lvl.

  • Często jest niedoceniany i pomijany przez innych graczy – wiadomo jak się kończy niedocenianie przeciwnika.

  • Posiada ciekawe umiejętności – Pojmanie, dominacja, lodowe uderzenie, kościany pancerz... jest tego naprawdę pełno i używanie ich w pewnych momentach daje dużo satysfakcji. Głównie dzięki nim gra RC-kiem staje przyjemna... ale to chyba rozumie się samo przez się ;p.

 

 

O zaletach już co nieco wspomniałem – więcej z nich odkryjecie podczas własnych zmagań z grą. Teraz część równie ważna, której nie można pominąć – wady.

 

  • System leczenia nie jest tak wspaniały jak mogłoby się wydawać – Jest to głównie zauważane i boleśnie odczuwane podczas PvE. Główna umiejętność lecznicza Rycerza ciemności zależy od jego obrażeń jaką nią zadaje. Ale o zgrozo – nie wyleczymy się zadając 0 obrażeń poprzez... pudłowanie. Jest to ogromny minus i pod tym kątem klasa ta jest wręcz upośledzona. Jest źle ale nie tragicznie – mamy jednak jeden skill z odnowieniem równym 60s, który wyleczy nas do pełna – taka pseudo regeneracja ( potrzebny jest jednak talent )

  • Prędkość expienia – kolejna rzecz o , której trzeba wspomnieć - tragedia. Nie jest to co prawda skrytobójca, któremu szczerze współczuję, nie mniej jednak RC też nie ma łatwo. Ilość oraz jakość zdolności obszarowych jakimi dysponujemy nie jest imponująca i szczerze mówiąc nie wystarcza do wydajnego expienia poprzez grind ( siedzenie w jednej lokacji i tłuczenie mobów do skutku ). Rycerz nie zaciągnie lura większego niż 5-6 potworków na jego własnym poziomie. Duży minus.

  • Nie jest samowystarczalny – punkt nawiązuje trochę do pierwszego – by móc expić optymalnie trzeba stworzyć porządną drużynę. Na arenach często potrzebuje wsparcia od jednostek leczących.

  • Problemy z energią – Nie jest to co prawda koniec świata ale nie da się ukryć, że ilość pochłanianego przez nas, wcześniej wspomnianego zasobu, jest duża. Gdy idziemy podexpić, naszą postać obowiązkowo musimy się wyposażyć w masę mikstur i jedzenia którym przywracalibyśmy sobie braki. Trzeba też pamiętać, że te rzeczy dodatkowo zapychają nam plecak, który i tak do największych nie należy. Problem można rozwiązać co prawda nakładając pieczęć świetlika ( spodnie lub rękawice ) i wkładając kartę wściekłego dzika ( ozdoba twarzy ) jednak to kosztuje – i to nie mało. Ogólnie minus.

  • Narzucony schemat – By rycerzem w ogóle dało się grać musimy obowiązkowo skończyć gałąź "Stal" w drzewku rozwoju postaci. Osobiście grałem długi czas bez ostatniego talentu w tej wariacji i muszę powiedzieć, że... bez tego Rycerz Ciemności to gówno – przepraszam za wyrażenie.

 

 

No tak – od czego tu zacząć ?

 

Może zacznijmy najpierw od umiejętności z jakimi będzie nam dane się posługiwać podczas naszych zmagań w świecie aury.

 

Na początek przedstawię listę skilli dostępnych dla wszystkich szermierzy:

 

 

Podstawy

 

 

Załączony plik  Miażdżący cios.png   5,3K   7 Ilość pobrań

  •  Miażdżący Cios – Podstawowy skill wszystkich szermierzy. Często używany, zadający przyzwoite obrażenia oraz nakładający efekt zniszczonego pancerza x1 ( twoja obrona zostaje obniżona o 6 % za każdy poziom efektu )

    Koszt energii - 12

    Cooldown - 4s

    Mnożnik ataku bazowego – 1,8 ~ 2,2

Załączony plik  Cios Tarczą.png   5,77K   4 Ilość pobrań

  •  Cios Tarczą – Skill przydatny, jednak można go używać jedynie podczas noszenia tarczy. Na przeciwnika zostaje nałożony efekt osłabienia ( Obniża atak przeciwnika o 25 %) na 2,5s oraz wszelkie czynności jakie wykonuje zostają natychmiastowo przerwane. Dodatkowo obrażenia zostają powiększone o 60 % obrony z aktualnie wyekwipowanej tarczy.

    Koszt energii – 8

    Cooldown – 10s

    Mnożnik ataku bazowego – 1,2 ~ 1,5

    Pochłania 1 punkt szału

    Wymaga : Tarczy

Załączony plik  Wirujące uderzenie.png   4,6K   4 Ilość pobrań

  •  Wirujące uderzenie – Skill mający największe zastosowanie w PvE. Nie powoduje dużych obrażeń natychmiastowych, jednak nakłada na przeciwnika efekt krwawienia na 3 s. Umiejętność ta działa maksymalnie na 5 celów oraz zwiększa poziom agro u stworów ( prowokuje je do zmiany celu i skupienia się na nas )

    Koszt energii – 12

    Cooldown – 10s

    Mnożnik ataku bazowego – 1,1 ~ 1,3

Załączony plik  Szarża.png   6,15K   4 Ilość pobrań

  •  Szarża – Jeden z najprzydatniejszych skilli, używany głównie w pvp. Nie jest co prawda jakoś bardzo potężny ale zwiększa nasz zasięg i mobilność. W sytuacji w której przeciwnik próbuje się od nas oddalić szarżujemy na niego zadając obrażenia oraz nakładając na niego efekt " Spowolnienie" ( prędkość ruchu spada o 50 %, cooldown umiejętności "skok" wydłuża się o 3 s )

    Zużycie energi – 7

    Cooldown – 7s

    Mnożnik ataku bazowego – 1,45 ~ 1,75

Załączony plik  Stalowa Ochrona.png   5,77K   4 Ilość pobrań

  •  Stalowa Ochrona – Jest to aura, którą należy mieć cały cza włączoną. Domyślnie zwiększa nam obronę o 20% jednak z talentami efekt może zostać wzmocniony do 25 %. Niezawodny i jak najbardziej przydatny skill. Z odpowiednim talentem zwiększa nam wytrzymałość o 4 punkty. Działa na sojuszników.

    Zużycie energii – 25

    Cooldown – 1s

    Czas castowania - 5 s ( natychmiastowo – z talentem )

    Czas zdjęcia - 1s

    Czas trwania – Efekt trwały

Załączony plik  Prowokacja.png   5,55K   4 Ilość pobrań

  •  Prowokacja – Umiejętność ciekawa i pomimo tego że nie zadaje obrażeń jest bardzo przydatna w pvp jak i w pve ( w tym ostatnim rzadziej ). Skill nakłąda na przeciwnika efekt prowokacji i wymusza na nim skupienie się na twojej postaci. Działa na graczy. Po zainwestowaniu w odpowiednie talenty osiągamy + 20 % do szansy i siły trafienia krytycznego podczas trwania efektu.

    Zużycie energii – 5

    Cooldown – 25s

    Czas trwania efektu – 10s

Załączony plik  Doskonała Ochrona.png   5,37K   4 Ilość pobrań

  •  Doskonała Ochrona – Umiejętność zwiększająca nam obronę. Otrzymujemy Współczynnik mocnego pancerza x 7 oraz ściąga jeden negatywny efekt. Ilość przyznanej premii zależy od poziomu naszego bohatera. Bardzo przydatny skill.

    Zużycie energii – 12

    Cooldown – 25s

    Czas trwania efektu – 9s

Załączony plik  Gniew.png   6,31K   4 Ilość pobrań

  •  Gniew – Rycerz ciemności uderza stopą w podłoże rozstępując ziemię pod wrogami. Jest to jeden z potężniejszych ciosów jaki może zadać nasza postać. Oprócz przyzwoitych obrażeń, przeciwnik otrzymuje na 6 sekund efekt " Niezdarność" ( Prędkość ataku przeciwnika spada o 50 % ; istnieje 40 % szans na to że spudłowanie ataki zadadzą część obrażeń.) Działa maksymalnie na 5 przeciwników.

    Zużycie energii - 12

    Cooldown - 14s

    Czas trwania efektu – 6s

    Mnożnik ataku bazowego – 2 ~ 2,4

    Pochłania 2 punkty szału

Załączony plik  Okrzyk Bojowy.png   4,95K   4 Ilość pobrań

  •  Okrzyk Bojowy – Ciekawa umiejętność. Po użyciu skilla przeciwnicy będący w zasięgu otrzymują negatywny efekt " Dolegliwość" ( Otrzymywane leczenie jest zmniejszone o 50 % ) oraz prowokują do zmiany celu i rzucenia się na gracza ( agro nie działa na graczy :lol:  ). Wraz z talentem "dziki okrzyk", można go stosować jako dodatkowy środek obronny ( użyteczne w pvp ).

    Zużycie energii – 8

    Cooldown – 30s

    Czas trwania efektu – 7s

Załączony plik  Natchnienie.png   5,08K   4 Ilość pobrań

  •  Natchnienie – Hmmm – co do tego mam mieszane uczucie. Jeszcze niedawno skill był niezwykle przydatny, gdyż zwiększał nam na 30 s prędkość ataku ( przy sztandarze 20 % ) a teraz ? Na 8s zyskujemy Współczynnik "potęga" x 3 co przekłada się na dodatkowe 90 ( na 60 lvl ) punktów do ataku. Szczerze mówiąc umiejętność beznadziejna – 8 sekund to za mało by naprodukować jakiś porządnych obrażeń. Poza tym zużywa aż 2 pkt szału co stanowi gwóźdź do trumny dla tej umiejętności. Nie polecam – można wywalić z paska.

    Zużycie energii – 12

    Cooldown – 24s

    Czas trwania efektu – 8 s

    Pochłania 2 punkty szału

Załączony plik  Nawałnica.png   5,8K   4 Ilość pobrań

  •  Nawałnica – Rycerz ciemności unieruchamia przeciwnika i zadaje mu 12 ciosów z lancy. Jest to umiejętność z cechą ciosu kończącego. Skill podstawowy jeśli mamy zamiar robić swoją postać pod lancę. Każdy punkt szału zwiększa obrażenia zadawane przez zdolność o 25 %. Połączone wraz z przełamaniem i lodowym uderzeniem tworzy jedno z najbardziej śmiercionośnych kombinacji w całej grze. By skorzystać z nawałnicy musimy wejść na wierzchowca i zaopatrzyć się w lancę.

    Zużycie energii – 12

    Czas castowania – 2s

    Cooldown – 7s

    Mnożnik ataku bazowego ( przy pełnym szale ) - 1,1 ~ 1,3 ( Za każde uderzenie )

    Pochłania cały dostępny nam szał

    Wymaga : Lancy i wierzchowca

Załączony plik  Rzut Lancą.png   4,83K   4 Ilość pobrań

  •  Rzut Lancą – Rycerz ciemności wychyla się w siodle i z potężnym zamachem ciska lancą w swojego nieprzyjaciela. Jest to bardziej support niż skill do właściwego zadawania obrażeń i mimo że posiada duży licznik obrażeń, używa się go głównie do zdejmowania natrętnych potworów lub ścigania graczy w pvp ( nakłada spowolnienie na 2 s ). Czasami się go używa ale nie ma on wielkiego znaczenia. Oczywiście wymagana jest lanca i wierzchowiec.

    Zużycie energii – 10

    Cooldown – 9s

    Mnożnik ataku bazowego – 2,6 ~ 3,2

Załączony plik  Przebicie.png   4,57K   4 Ilość pobrań

  •  Przebicie – Umiejętność stosowana z wierzchowca – rani wszystkie cele naprzeciwko postaci w linii prostej. Zdolność zupełnie bezużyteczna - nie zadaje ani wysokich obrażeń ani nie nakłada żadnych negatywnych efektów – ot taka zapchajdziura. Polecam jak najprędzej wywalić z paska umiejętności.

    Zużycie energii – 20 ( serio ? )

    Cooldown – 3s

    Mnożnik ataku bazowego - 1,4 ~ 1,7

    Wymaga : Lancy i wierzchowca

Załączony plik  Przełamanie.png   6,03K   4 Ilość pobrań

  •  Przełamanie – Zdolność masowa – nigdy nie pudłuje i co najlepsze – zadaje zacne obrazenia. Rycerz ciemności wykonuje manewr na wierzchowcu w, którym zadaje 7 ciosów lancą. Oprócz zadawania obrażeń skill ten ma jeszcze jedno zadanie – do wyrywania się ze zgrupowania mobów podczas lurowania i po prostu... do uciekania :D. Za swoją funkcjonalność umiejętność ta ma ode mnie duży plus.

    Zużycie energii – 14

    Cooldown – 12s

    Mnożnik ataku bazowego – 1,45 ~ 1,8 ( za każde uderzenie )

    Pochłania 2 punkty szału

    Wymaga : Lancy i wierzchowca

 

Ufff... Umiejętności podstawowe dla każdego szermierza mamy już za sobą – czas brać się za treść właściwą – Specjalizację !

 

 

 

Specjalizacja

 

 

Załączony plik  Pojmanie.png   5,14K   3 Ilość pobrań

  •  Pojmanie – Niesamowicie przydatny skill, powiedziałbym, że istota gry RC-kiem jest w nim zawarta. Bez niej nie bylibyśmy w stanie stworzyć kombinacji pod napad szału – było by wtedy krucho. Sama zdolność łapie przeciwnika zadaje obrażenia i przyciąga go do sterowanego przez nas bohatera. Obrażenia są skalowane od odległości między postacią a przeciwnikiem – im większa odległość, tym większe obrażenia. Przerywa castowanie zdolności przeciwników. Umiejętność zabójcza w mass PvP.

    Zużycie energii – 12

    Cooldown – 10

    Zasięg – 10

    Mnożnik ataku bazowego – 1,25 ~ 1,5 ( Przy minimalnej odległości ) ; 3,4 ( przy maksymalnej odległości )

Załączony plik  Sztandar Ciemności.png   4,92K   5 Ilość pobrań

  • Sztandar ciemności – Postać stawia na 2 min sztandar, który w promieniu 5 m zadaje obrażenia losowo wybranemu przeciwnikowi. Bardzo przydatny do pojedynków z klasą złodziei – wybija ukrycia. Dobierając odpowiednie talenty, skill ten skraca nam cooldown wszystkich umiejętności o 20 %. Niech wam wejdzie w nawyk, że nosicie ten sztandar ze sobą wszędzie gdzie się tylko da :D.

    Zużycie energii – 15

    Czas castowania – 1s

    Cooldown – 30s

    Czas trwania efektu – 2 min.

    Mnożnik ataku bazowego – 0,33 ~ 0,4

    Aktywacja – co 2s

Załączony plik  Stalowe kolce.png   5,01K   4 Ilość pobrań

  • Stalowe Kolce – Kolejna aura, dostępna jednak tylko dla RC. Po jej aktywacji 20 % otrzymywanych obrażeń zostaje odbitych w kierunku napastnika. Według mnie aura słaba, w dodatku nie działa na przeciwników atakujących z dystansu – nie polecam.

    Zużycie energii – 25

    Czas castowania – 5s ( natychmiastowo – z talentem )

    Cooldown – 1s

    Czas zdjęcia – 1s

    Czas trwania efektu – Efekt trwały

Załączony plik  Dominacja.png   5,39K   3 Ilość pobrań

  • Dominacja – Rycerz ciemności wyskakuje w powietrze i potężnym ciosem wbija przeciwnika w ziemię. Skill zadaje przyzwoite obrażenia i jest zabójczy gdy poziom zdrowia przeciwnika spada poniżej 20 % - obrażenia zostają podwojone.

    Zużycie energii – 13

    Cooldown – 4s

    Mnożnik ataku bazowego – 2,3 ~ 2,85

    Pochłania jeden punkt szału

    Wymaga : broni dwuręcznej

Załączony plik  Kościany pancerz.png   6,15K   3 Ilość pobrań

  • Kościany pancerz – Rycerz ciemności otacza się skorupą kości, twardą niczym stal. Na bohatera zostaje nałożony na 15s efekt pod wpływem, którego otrzymuje on o 30 % mniej obrażeń. Efekt można przedłużyć o dodatkowe 30 % z odpowiednim talentem. Umiejętność bezcenna.

    Zużycie energii – 13

    Cooldown – 30s

Załączony plik  Krwawe żniwo.png   5,3K   3 Ilość pobrań

  • Krwawe żniwo – Nasz skill podstawowy w kwestii leczenia. Zadaje wysokie obrażenia i uzdrawia nas w wysokości 150 % uszkodzeń. Nie jest to coś specjalnego, zwłaszcza, że większość przeciwników z jakimi będziemy mieć do czynienia posiada wysoki współczynnik redukcji obrażeń. Oprócz tego jest możliwość, że zwyczajnie nie trafimy. Sytuacje ratuje tu fakt, że umiejętność posiada krótki czas odnawiania. Mimo tego jest to oficjalnie najczęściej używany skill na RC.

    Zużycie energii - 10

    Cooldown – 4s

    Mnożnik ataku bazowego – 2,2 ~ 2,65

Załączony plik  Płomienny szał.png   5,49K   4 Ilość pobrań

  • Płomienny szał - Przydatna umiejętność, która uwaga – zadaje nam obrażenia. Oczywiście nie jest to jej główny atut – to by było troszkę dziwne. Głównym powodem używania skilla jest jego zdolność do usuwania negatywnych efektów oraz do przywracania sobie szału ( jeden efekt i jeden punkt szału ).

    Zużycie energii – 10

    Cooldown – 1s

    Zadaje obrażenia w wysokości 5 % naszego maksymalnego HP oraz każde jego użycie zwiększa te obrażenia o 25 %. Efekt stackuje się do x 10

Załączony plik  Trzęsienie ziemi.png   5,53K   5 Ilość pobrań

  • Trzęsienie ziemi – Rycerz ciemności wznosi broń nad głowę po czym uderza w ziemię. Wstrząs rani wszystkich pobliskich przeciwników. Jest to umiejętność masowa posiada spory zasięg przez co doskonale się sprawdza do wybijania złodziei z ukrycia. W PvE sprawdza się lepiej niż w PvP. Minusem jest tu dosyć długi cooldown oraz to że umiejętność zużywa cały zapas naszego szału ( każdy punkt zwiększa obrażenia o 10 % ).

    Zużycie energii – 12

    Cooldown – 20s

    Mnożnik ataku bazowego – 1,6 ~ 2 ; 2,9 ~ 3,6 ( Przy pełnym szale )

    Pochłania cały dostępny nam szał

Załączony plik  Sztylet zarazy.png   5,17K   5 Ilość pobrań

  • Sztylet zarazy – Rycerz zadaje swojemu przeciwnikowi zatruwający cios. Wbrew pozorom można używać nie tylko ze sztyletami. Cele pod wpływem efektu otrzymuję zwiększone obrażenia od miażdżącego ciosu o 20 %. Efekt można rozszerzyć poprzez odpowiedni talent w drzewku rozwoju.

    Zużycie energii – 12

    Cooldown – 20s

    Czas trwania efektu – 8s

    Mnożnik ataku bazowego – 1,6 ~ 2

    Pochłania 2 punkty szału

Załączony plik  Napad szału.png   5,09K   3 Ilość pobrań

  • Napad szału – RC Przywołuje ogniste czaszki ( jedną za każdy punkt szału ), które po pewnym czasie eksplodują zadając obrażenia pobliskim przeciwnikom. Zdecydowanie najpotężniejsza zdolność klasy rycerza ciemności.

    Zużycie energii – 12

    Cooldown – 10s

    Mnożnik ataku bazowego – Brak opisu, ale oscyluje w okolicach 2.

Pochłania cały dostępny nam szał

 

Załączony plik  Nieokiełznany gniew.png   5,71K   3 Ilość pobrań

  • Nieokiełznany Gniew – Podczas trwania efektu umiejętności rycerza nie pochłaniają zasobów naszej energii. Pochłania 1 punkt szału na sekundę. Ponadto wraz z talentem, skill zmienia się w swego rodzaju regenerację – każdy utracony punkt szału przywraca nam pewną ilość HP. Zdolność bezcenna.

    Zużycie energii – 12

    Cooldown – 60 s

    Czas trwania efektu – 15s

Pochłania cały dostępny nam szał

 

Tym sposobem skończyliśmy z naszymi zdolnościami.

 

 

 

Opis talentów

 

 

Kolejną rzeczą jaką chciałbym wam przedstawić będzie drzewko talentów. Na ogół są rozszerzeniem efektów powodowanych przez nasze umiejętności, część z nich jednak dodaje nam zdolności całkowicie unikatowe. Przez całą grę będziemy w stanie nagromadzić 18 punktów talentów przyznawanych co 4 poziomy. Zawsze da się je zresetować więc nie musimy się martwić jeśli coś nam pójdzie nie tak . Jak możecie zauważyć perki są ponumerowane parami. Kolejność – najpierw górny perk, potem dolny - w każdej parze.

 

 

Załączony plik  Talenty RC.png   362,96K   14 Ilość pobrań

 

 

Biegłość

 

Gałąź drzewka której specjalizacją są ataki z wykorzystaniem wierzchowca. Posiada kilka przydatnych perków w tym ostatni – cios wojownika. Polecam dla początkujących graczy – kombinować można później.

 

  1. Odwaga - gdy w pobliżu bohatera znajduje 4 lub więcej przeciwników, otrzymuje on premię do ataku +10%

    Potęga – Czas odnawiania zdolności gniew i wirujące uderzenie zostaje skrócony o 2 sekundy.

    Wygrywa tu zdecydowanie "Odwaga" – Talent przydatny w PvE oraz mass PvP.

  2. Determinacja bojowa – Zużycie energii w walce zostaje obniżone o 20 %

    Zaciekła walka – Co 7 sekund Rycerz ciemności zdobywa jeden punkt szału.

    Według mnie i większości innych graczy zaciekła walka lepsza – Mniejsze zużycie energii nie przemawia do mnie zwłaszcza kiedy możemy łyknąć potiona.

  3. Spętanie - Podczas użycia doskonałej ochrony na pobliskich wrogów nakładane jest spowolnienie.

    Królewski Obrońca – Dostajemy znacznie zwiększone agro + 4 punkty do wytrzymałości

    Oba talenty ciekawe, jednak osobiście preferuję drugi.

  4. Smykałka – Rzucanie aur i przyzywanie wierzchowca odbywa się natychmiastowo

    Podstawa jeśli chodzi o ataki z wierzchowca.

  5. Gwałtowność – Zdolność nawałnicy i ciosu tarczą ignorują 25 % obrony przeciwnika.

    Zabójcza lanca – Zdolność "Rzut lancą" oraz "Szarża" nakładają efekt "Ból" na 2 sekundy

    Zdecydowanie gwałtowność – co tu dużo gadać.

  6. Królewski Gwardzista – Jeśli zdrowie bohatera spadnie poniżej 30 %, jego odporność zwiększa się o 20% ( bez tarczy ) lub o 30 % ( Z tarczą )

    Szarża kawaleryjska – Prędkość poruszania się na wierzchowcu rośnie o 8 % a obrażenia zadawane o 5 %.

    Tutaj rodzi się dylemat bo oba talenty są świetne. Chcesz iść bardziej pod tanka i przeżywalność ? Talent "Królewski Gwardzista" jest dla ciebie. Chcesz wycisnąć większy Dps ? Wybierz "Szarżę kawaleryjską"

  7. Cios Wojownika – Potężny cios zadający ogromne obrażenia oraz nakładający na przeciwnika efekt "ogłuszenie" ( postać nie może się poruszać ani wykonywać żadnych czynności ) i "Dolegliwość"– skill aktywny.

    Zużycie energii – 15

    Cooldown – 45s

    Mnożnik ataku bazowego 3,7 ~ 4,55

    Czas trwania efektu : "Ogłuszenie" – 3s

    Czas trwania efektu : "Dolegliwość" – 6s

    Pasywka : +6 do Siły i Wytrzymałości

    Co tu dużo mówić – Dobry skill, jednak posiada długi czas odnowy.

 

 

 

Krew

 

Talenty z tej kategorii stanowią podstawę dla każdego rycerza ciemności. Najbardziej będzie nas interesowała pierwsza połowa gałęzi.

 

  1. Pościg – po zastosowaniu szarzy, nasza postać otrzymuje premię do prędkości poruszania się na 3 sekundy

    Ogniste kroki – Użycie umiejętności "Skok" lub "Szarża" powoduje powstanie ognistej pożogi ciągnącej się na odcinku przebytym przez postać. Pożoga zadaje niewielkie obrażenia.

    Zdecydowanie pościg – ogniste kroki zadają beznadziejne obrażenia.

  2. Skamieniałe Kości – efekt kościanego pancerza zostaje wydłużony o 30 %

    Żądza krwi – gdy szermierz znajduje się pod wpływem efektu płomiennego szału, obrażenia zadawane przez zdolność "Krwawe żniwo" zostają zwiększone o 25 %.

    Drugi talent jest bardzo ciekawy, jednak dyktuje nam dodatkowe warunki by móc z niego skorzystać – nie zawsze będziemy pamiętać o użyciu płomiennego szału a oprócz tego marnujemy cenną sekundę. Skamieniałe kości według mnie lepsze – efekt kościanego pancerza wzrasta do 20s.

  3. Krwawy pancerz – użycie Miażdżącego ciosu, ciosu tarczą lub sztyletu zarazy zwiększa nam czas trwania kościanego pancerza o 1s.

    Berserk – Podczas trwania efektu nieokiełznanego gniewu, postać odporna jest na wszystki efekty kontroli tłumu.

    Oczywisty wybór to Berserk. Tak jak już mówiłem – talenty które wprowadzają komplikacje są często talentami bezużytecznymi, ponieważ często brakuje nam czasu i pamięci by wszystko ogarnąć. Zresztą totalna odporność na CC jest zbawienna w skutkach – większość przegranych walk i pojedynków jest efektem zbyt długiego cc, które nakłada na nas przeciwnik.

  4. Ożywienie – Za kazdym razem kiedy Rycerz Ciemności używa umiejętności pochłaniających szał przywraca sobie 6 % maksymalnego poziomu zdrowia ( Niezależnie od tego ile szału zostało użyte).

    Talent obowiązkowy Dla każdego RC – wraz z połączeniem z umiejętnością "Nieokiełznany Gniew" zyskujemy regenerację zdrowia na 15 s. 15 x 6 = 90. Jak z prostych obliczeń wynika

    Rycerz ciemności jest w stanie przywrócić sobie w ten sposób HP do pełna... no prawie- ale nie czepiajmy się szczegółów.

  5. Adrenalina – Podczas działania efektu "Płomienny szał" RC otrzymuje +20% do prędkości biegu.

    Sztylet Krwiopijcy – Istnieje 10% szans na użycie "Krwawego Żniwa" podczas auto-ataków.

    Adrenalina jest ciekawa lecz sztylet bije ją na głowę – potencjalnie dodatkowe leczenie wygrywa.

  6. Inny Świat – Zamiast otrzymania śmiertelnych obrażeń Postać otrzymuje na 3 sekundy nieśmiertelność oraz wchodzi na 6 sekund w "Ukrycie".

    Niewyczerpany Szał – umiejętność "Nieokiełznany Gniew" Zużywa szał o 30 % wolniej.

    Tylko i wyłącznie inny świat – niech wam nawet przez myśl nie przejdzie wybieranie tego drugiego. Gdyby Szał był zużywany o 1/3 wolniej, zmniejszyło by się też nasze leczenie z nieokiełznanego gniewu.

  7. Pieczęć Nosferatu – Bohater otrzymuje na 10 s efekt : "Wampiryzm". Podczas jego działania postać jest uzdrawiana w wysokości 25% obrażeń które zadała.

    Pasywka : Wszystkie ataki Rycerza Ciemności przywracają mu 5 % HP z zadanych obrażeń.

    Talent Średnio przydatny i by go osiągnąć trzeba inwestować w całe drzewko. Jest wiele innych lepszych i ciekawszych perków które możemy wybrać. Gdyby czas trwania efektu był dłuższy może miałoby to większy sens, ale teraz ? Nie polecam.

 

 

 

Moc

 

"Niech moc będzie z Wami !" - Gałąź rzeczywiście daje niezłego kopa postaci. Wiele perków z tej wariacji nawiązuje do szału – jego ilości, szybkości ładowania, zużywania... A także do jednego z najczęściej używanego skilla – do "Napadu szału". Wszystko jest tu Stricte na build pod czaszki.

 

           

 

  1. Przejmująca Groźba – Podczas użycia na przeciwniku "Prowokacji" zostaje nałożony na niego także efekt "Spowolnienie"

    Łańcuchy Gniewu – Użycie umiejętności "Pojmanie" podwaja nam aktualny szał.

    Efekt Spowolnienia na przeciwniku ? Jakoś nie przekonuje mnie ten talent. W walkach PvP 1vs1 jest prawie bezużyteczny. Łańcuchy gniewu za to pozwalają na zyskanie pełnego szału w zawrotnym tempie – wystarczy mieć połowę.

  2. Przywódca – Wszyscy członkowie drużyny w promieniu 15 metrów otrzymują premię natchnienia po użyciu tego skilla przez gracza.

    Dziki Krzyk – Oprócz dolegliwości "Okrzyk Bojowy" nakłada także osłabienie.

    Muszę przyznać, że pierwszego nie próbowałem – od pierwszego spojrzenia wydał mi się useless i taki z pewnością jest – gra kładzie niski nacisk na walkę drużynową no i bez drużyny talent zwyczajnie się marnuje. Dziki Krzyk z tym talentem jest stosowany jako dodatkowy środek obronny i bardzo dobrze sprawdza się w PvP. Bierzcie krzyk.

  3. Napływ Szału – 50 % szału wydanego na "Napad Szału" zostaje zwrócone po 4 sekundach.

    Sztandarowy Ciemności – Atak sztandaru ciemności zostaje zwiększony o 7% na 5 sekund.

    Dla mnie to jest jakiś cyrk/nieporozumienie – Atak sztandaru zwiększony aż 7% !!! i to aż na 5 sekund !!!.... Bez jaj – chyba najbardziej bezużyteczny talent z całego drzewka rozwoju postaci. Zresztą napływ szału jest talentem bezcennym – must have.

  4. Masowa zagłada – Siła zdolności masowych zostaje zwiększona o 10%.

    Fajny talent.

  5. Łowca Czarownic – gdy na Rycerz Śmierci zostaje nałożony negatywny efekt, otrzymuje on 2 punkty szału, współczynnik potęgi na 5s, oraz szał na 3s. ( potęga – zwiększa obrażenia, szał – prędkość ataku i szansa na krytyka zwiększa się o 30% )

    Determinacja – premia zdobywana dzięki umiejętności "Natchnienie" zostaje zwiększona ( Na 60 lvl wynosi ona 60 punktów ).

    Natchnienia nie używamy ze względu na krótki czas działania – zresztą łowca czarownic i tak jest lepszy.

  6. Dewastator – Pole rażenia umiejętności : "Gniew","Trzęsienie Ziemi" oraz "Wirujące Uderzenie" zostaje zwiększone o 30%

    Ciemna Strona – Cooldown wszystkich zdolności Rycerza zostaje skrócony o 20% w zasięgu działania "Sztandaru Ciemności"

    Ciemna strona definitywnie wygrywa to starcie – Statystycznie rzecz biorąc zwiększa atak i wytrzymałość postaci.

  7. Ofiara – Umiejętność aktywna. Na przeciwnika zostaje na 20 sekund nałożony efekt ofiary. Podczas działania de-buffa zostają gromadzone obrażenia, które po śmierci celu zostają uwolnione i równo rozdane przeciwnikom w obrębie 5 metrów.

    Zużycie energii – 40

    Cooldown – 40s

    Pasywka - Za każdym razem gdy postać zadaje obrażenia krytyczne, przywraca punkt szału. Cooldown wynosi 2s.

     

 

Stal

 

 

Przejdźmy zatem do najbardziej cenionej, przez wszystkich Rycerzy Ciemności, gałęzi drzewka talentów. Talenty, które są tam zawarte nie należą do opcjonalnych – każdy ale to dosłownie każdy musi je mieć. Jedziemy z tym koksem !

 

  1. Miażdżyciel Czerpów – "Krwawe Żniwo" oraz "Cios Tarczą" mają 20 % szans na ogłuszenie przeciwnika na 3 sekundy.

    Kat – Za każdy negatywny efekt, umiejętności : "Miażdżący Cios", "Dominacja" i "Krwawe Żniwo" zadają obrażenia zwiększone o 5 %. Maksymalna premia wynosi 25 %.

    Wydawało by się, że talenty są porównywalne – ale tak nie jest. Nawet jeśli nie mamy wyekwipowanej tarczy i tracimy jeden skill który może spowodować stuna to i tak jest to dużo lepszy wybór od Kata. Dostajemy bezcenne 3 sekundy w których to możemy bezkarnie ładować ciosy w przeciwnika. Kat – niepotrzebna komplikacja, trzeba pilnować by na przeciwniku zawsze były negatywne efekty... Poza tym nie jest to jakoś szczególnie odczuwane – ani przez nas ani przez wroga. RC to nie Skrytobójca, który specjalizuje się w nakładaniu de-buffów. Tyle.

  2. Zapał – Nasza kontrola na Kontrolę tłumu ( CC ) Zostaje permanentnie zwiększona o 25. Przekłada się to na około 20% krótsze działanie tych świństw.

    Czarny płomień – Posiadamy pasywkę, która daje szanse na zadanie dodatkowych obrażeń od ognia ( Auto atak lub zdolności ) Mnożnik ataku wynosi 1,35 ~ 1,65.

    Tutaj wszystko zależy od tego czego wam brakuje. Jeśli czujecie, ze wasz atak jest zbyt niski wybierzcie Czarny płomień. Jeśli szwankuje wam przeżywalność – wybierzcie Zapał. Osobiscie polecam czarny płomień.

  3. Upuszczenie Krwi – "Dominacja", "Przebicie" i "Wirujące Uderzenie" mają 50 % szans na wywołanie przez 7 s efektu krwawienie.

    Wściekły Wojownik – Cele pod wpływem efektu "Prowokacja" są bardziej podatne na ataki krytyczne. ( + 20% do szansy na trafienie krytyczne i +20% do jego siły )

    Większość bierze Wściekłego wojownika – ale głównie ci co idę po troszkę w szczęście. Talent znakomity jednak nie opłacalny poniżej 20% bazowej szansy na trafienie krytyczne – inaczej będzie się tylko marnował. Alternatywa też jest ciekawa.

  4. Okrucieństwo – Ataki rycerza nabijają licznik okrucieństwa ( maksymalnie do 15 razy ). Za każdy poziom okrucieństwa przyznawany jest 1% do ataku.

    To musi mieć KAŻDY.

  5. Oko Za Oko – Rycerz Śmierci odbija krytyczne ataki przeciwników zadając im obrażenia. Talent nie może być aktywowany więcej niż 2 razy na sekundę. Wartość odbitych obrażeń jest skalowana od ataku – licznik wynosi 1,9 ~ 2,35.

    Epidemia – Sztylet zarazy zatruwa dwa cele – jeden docelowy oraz drugi stojący najbliżej niego.

    Oko za oko jest nieporównywalnie lepsze. Po za tym sztylet może być w niektórych przypadkach wadą – być może zdarzą się sytuacje w, których nie będziemy chcieli zagrować jakiejś potężnej bestii przechadzającej się obok...

  6. Kamienne Serce – obrażenia odnoszone w wyniku trafień krytycznych zostają obniżone o 20 %.

    Hartowana Stal – Premia ze stalowej ochrony i stalowych cierni zostaje zwiększona o 5 %.

    Osobiście obstaję przy Hartowanej Stali – nie każdy wali krytykami.

  7. Lodowe uderzenie – Zdolność aktywna - Zadaje obrażenia, zamraża przeciwnika na 4 sekundy ( efekt – zimno) oraz obniża jego obronę o 50 %.

    Zużycie energii – 10

    Cooldown – 30s

    Czas trwania efektu – 4s

    Pasywka : Wszystkie otrzymywane obrażenia zostają pomniejszone o 5%

    Najlepszy skill PvP – Ult nad ulty. Bez niego nie mogło by mieć mowy o jakimkolwiek kombie. Bez niego RC to nie RC. Obowiązkowo każdy musi go mieć. Umiejętność ta stała się znakiem charakterystycznym dla tej klasy.

 

 

Cechy

 

Nad cechami nie będę się zbytnio rozwodził – każdy z nas odbędzie długą wędrówkę przez grę i cechy będzie przyznawał stopniowo.

 

Maksymalna ilość jaką będziemy mieli do dyspozycji to 236 punktów. Co poziom otrzymujemy 4 punkty.

  • Siła – Główny atrybut dla szermierza wpływa na siłę ataku oraz zdolności . Każdy punkt zwiększa atak o 2 oraz każda pełna dziesiątka przyznaje 1 poziom Herkulesa ( +15 do ataku ). Maksujemy.

  • Zręczność – Nieopłacalna cecha 9 przynajmniej dla Rycerza Ciemności. Jeden punkt zwiększa prędkość używania zdolności i rzucania czarów o 0,25%. Każda pełna dziesiątka zapewnia bonus ( +2,5% do prędkości ataku + 4 do uników )

  • Wytrzymałość – Jak najbardziej potrzebna dla RC – warto mieć wymaksowaną. Jeden punkt zwiększa nasze zdrowie o 70. Każda pełna dziesiątka zapewnia bonus ( 15 do energii )

  • Szczęście – Użyteczny atrybut dla tych co idą pod obrażenia krytyczne. Jeden punkt zwiększa naszą szansę na trafienie krytyczne o 0,33%. Każda pełna dziesiątka zapewnia bonus ( + 1 do szansy na trafienie krytyczne oraz + 4 do trafienia )

    Dla każdego z atrybutów możemy ustawić maksymalnie 100 pkt, jednak liczbę tą można zwiększyć poprzez atrybuty jakie posiada nasz ubiór i uzbrojenie.

 

 

 

O tym jak zrobić bestię PvP

 

Wiele osób, którzy dopiero co zetknęło się z grą może mieć wrażenie, że klasa ta odstaje od reszty – nie ma dobrego leczenia, posiada słaby atak... Nic bardziej mylnego, Gra RC-kiem wymaga po prostu odpowiedniego podejścia – Nie należy się rzucać na przeciwnika zużywając po drodze wszystkie swoje najprzydatniejsze skille... większość klas może sobie na to pozwolić ale nie my. Nasz system leczenia jest taki a nie inny więc nie możemy sobie pozwalać na błędy. Kluczem do sukcesu jest obserwacja statusu przeciwnika, śledzenie na bieżąco swojego poziomu HP oraz uderzenie w odpowiednim momencie i miejscu. Kombo jakie potrafi wykonać Rycerz Ciemności jest trudne ( musimy zmieścić się w czasie ) ale po odrobinie praktyki staje się naszym najbardziej niebezpiecznym narzędziem jakiego używamy w PvP. Jak mówiłem wcześniej - nie ma na nie kontry.

 

Poniżej zamieszczam dwa najbardziej efektywne buildy dla RC.

 

 

 

 

 

Build pod Lancę i krytyki

 

Załączony plik  Build standard.png   339,35K   14 Ilość pobrań

 

Bardzo main-streamowy i znany chyba przez każdego rycka na serwerze. Build zakłada aktywne używanie w walce wierzchowca. Główną jego zaletą są ogromne obrażenia ( Większość obrony jest omijana ) oraz fakt, że możemy go połączyć z krytykami. Wadą jest natomiast to, że jego wykonanie trwa długo i jest moment w, którym dobrze ogarnięty gracz może uciec. Dobry dla tych co lubią postać wszechstronną.

 

Sposób walki w PvP:

 

By skutecznie skasować swojego przeciwnika najpierw musimy obniżyć stan jego HP przynajmniej do połowy. Nie musimy się martwić o nasze zdrowie – jesteśmy wytrzymali a na dodatek leczymy się na bieżąco. Nawet gdy poziom naszych Hit Pointsów spadnie do 20% to jeszcze nie jest powód do paniki. Dzięki pewnemu talentowi możemy na spokojnie włączyć naszą regenerację i wyleczyć się do pełna. Gdy manewr powtórzy się kilkakrotnie uwaga i czujność wroga zostanie uśpiona – zlekceważy cię jako przeciwnika i zacznie traktować jak puchę i zastanawiać się jak by tu cię zabić. Gdy wyczujemy właściwy moment należy wykonać combo :

 

Lodowe uderzenie – wierzchowiec – Nawałnica – Przełamanie – Wierzchowiec - Krwawe Żniwo/cios tarczą ( może wpadnie stun ). Jeśli wpadnie stun to pozamiatane – dobijamy go krótką serią na szybko zmontowanych skilli.

 

Polecana jest tarcza.

 

Zalety :

 

- Duża przeżywalność.

- Premiowana jest tu cierpliwość.

- Idealny dla początkujących graczy.

- Kombo jest łatwe do opanowania i wykonania.

 

Wady :

 

- Kombo jest zbyt precyzyjne - rani tylko jednego wroga.

- Wymagana jest solidna lanca.

- Wymagany jest wierzchowiec ( Skorzystanie z niego wymaga z kolej cennego czasu )

- Kombo łatwo można przerwać ( Długie wykonanie )

 

 

 

 

Build pod Napad Szału ( Czaszki )

 

Załączony plik  Build pod czaszki.png   337,26K   14 Ilość pobrań

 

Tutaj sprawa wygląda inaczej – nie potrzebujemy wierzchowca ani mocnej lancy. Wszystko co jest wymagane to : Mocna broń główna ( Najlepiej dwuręczna ) oraz jeszcze większe opanowanie i stalowe nerwy.

 

Sposób walki w PvP:

 

Gra rycerzem pod broń dwuręczną nigdy do łatwych nie należała – w tej wariacji musimy atakować, atakować i jeszcze raz – atakować. Nie ma tu miejsc na czekanie na okazję – kombo wykonujemy średnio co 10 sekund. Musimy grać agresywnie i nie dawać przeciwnikowi czasu na zastanawianie się – pamiętajmy, że mamy mniej obrony i talenty nie sprzyjają tankowaniu.

 

Sposób wykonania comba ( wszystko robimy na pełnym szale – inaczej przeciwnik umrze ze śmiechu ;D )

 

Sposób nr 1 - Napad szału – Lodowe uderzenie – krok w tył – Pojmanie.

Sposób nr 2 – Napad szału – Krok w tył – Pojmanie – Lodowe uderzenie.

Sposób nr 3 – stajemy dokładnie w miejscu wroga – napad szału – lodowe uderzenie.

 

Sposób nr 1 działa do momentu uzyskanie przez wroga odporności na kontrolę większą od 30 % ( zwyczajnie nie wyrobimy się )

Sposób nr 2 jest najtrudniejszy w wykonaniu i często daje przeciwnikowi na tyle dużo czasu by się wybronić – tylko dla doświadczonych.

Najbardziej pewny jest sposób nr 3 ale nie zawsze będziemy mieć możliwość dotarcia do przeciwników dystansowych zanim nas zabiją.

 

Polecam broń dwuręczną.

 

Zalety :

 

- Wszechstronny - Nadaje się zarówno do PvP jak i do PvE

- Zadaje ogromne obrażenia natychmiastowe

- Stosunkowo mało skomplikowany...

 

Wady :

 

- ... Jednak nie łatwy.

- Tracimy sporo na przeżywalności

- Niesamowicie ciężki do wykorzystania w mass PvP

- Nowi gracze sobie nie poradzą ( Wymagane doświadczenie i miesiące praktyki )

 

 

 

Gdzie są moje expy ?!?

 

 

Jak wielu z was już zauważyło levelowanie postaci w Royal Queście do najłatwiejszych rzeczy nie należy. Każdy z nas logując się do gry z dnia na dzień, marzy by wreszcie osiągnąć upragniony 60 poziom, skompletować ekwipunek i wyruszyć w bój z innymi graczami zbierając już inny rodzaj doświadczenia... Męczą was questy ? Nie chce wam się tłuc do usranej śmierci mobków ? W takim razie podam wam kilka rad, które mogą sprawić, że problem stanie się mniej uciążliwy lub nawet zniknie ( Nie łudźcie się :D ).

 

  • Podwójny exp !!! - Kiedy nie logujesz się dłużej niż 10 h na swoją postać zaczynają zbierać się tak zwane punkty odpoczynku. Do każdej ilości expa którą uzyskacie zostanie dodana premia w wysokości 100%. Można logować się rano – zużywać większość punktów premii i wracać pod wieczór. ( jeśli nie mamy już załadowanej premii podwojonego expa musimy czekać 10 h. Jeśli natomiast mamy już tą premię – będzie ona rosnąć systematycznie podczas twojej nieobecności )

  • Biegaj w drużynie – zawsze czas szybciej mija i więcej doświadczenia zbierasz mając pod ręką garstkę znajomych, którzy mogli by cię wesprzeć w ciężkich chwilach.

  • Zwracaj uwagę na ekwipunek ! - Najlepiej upatrzeć sobie przedmioty, które najbardziej nam pasują, odłożyć pieniądze i po pewnym czasie kupić. Nic tak nie motywuje do gry jak ciekawy przedmiot na następny poziom.

  • Drogocenne przedmioty - Motywacją do grindu będzie dla ciebie fakt, że czasami może polecieć ci naprawdę wartościowy item. Po takim incydencie zaczniesz doceniać naturę siedzenia na spocie i tłuczenia mobków w nieskończoność.

  • Czarne jaskinie – Lokacje te zapewniają dodatkowy bonus do zbieranego doświadczenia. Wszystko co potrzebujesz do duża ilość potionów żarcia na energię i miksturek na poziomy ducha rozpaczy ( można je kupić u handlarza w każdej wieży za elenium. Elenium zbierasz w wieży ).

  • Zawsze można wydonować na premkę :D – 50 % więcej zdobywanego doświadczenia.

 

 

To tyle jeśli chodzi o porady dotyczące expienia – nie będę wam podawał lokacji i mobów na, których się expi najlepiej – sami się o tym przekonacie albo dowiecie od doświadczonych graczy przebywających w grze. Zresztą każdy z was ma swój własny mózg i rozum – pokombinujcie sami :D.

 

Czas się Uzbroić !

 

 

Mocny ekwipunek to podstawa i niezależnie jaką klasą zdecydujemy się grać – musi być najlepszy. W grze występuje wielu różnych przedmiotów i ilość kombinacji nie zna granic. O ile Eq na niższych poziomach gra drugorzędną rolę, tak na poziomach 50 + zacznie mieć dużo większe znaczenie. Poniżej przedstawiam wam spis wybranych przedmiotów na tak zwany " End Game ".

 

- Nakrycie głowy

Spoiler

- Ozdoba twarzy

Spoiler

- Zbroja

Spoiler

- Rękawice

Spoiler

- Spodnie

Spoiler

- Obuwie

Spoiler

- Amulet

Spoiler

- Pierścienie

Spoiler

- Totem

Spoiler

- Artefakt

Spoiler

- Tarcza

Spoiler

- Broń

Spoiler



Ciekawostki i wskazówki

 

 

  1. Podczas walk PvP/PvE - Nie uciekaj od przeciwnika. Leczenie jest powiązane z atakiem a jak wiadomo, nie zaatakujesz kogoś z dystansu. Rycerz to nie czarodziej - pamiętaj o tym.
  2. Gdy jesteś na arenie warto używać skilla "Prowokacja". Uniemożliwi on ztargetowanie twoich sojuszników i pozwoli im na odzyskanie sił.
  3. Nigdy nie używaj wszystkich buffów zwiększających twoją obronę na raz. kiedy buffy się pokończą zostaniesz bezbronny i zdany na łaskę przeciwnika.
  4. Bądź pewny siebie i nie panikuj jak hp zacznie ci spadać - poczekaj na dobrą okazję i uderz raz a dobrze.
  5. Nie próbuj tankować - Co prawda RC jest wytrzymały ale nie został stworzony by trzymać na sobie mocnych przeciwników ( bossy, trudniejsze elity ). Skup się na atakowaniu.
  6. Podczas PvE - Skill "Sztylet Zarazy" + "Trzęsienie Ziemi" powoduje efekt zatruwania na całą grupę przeciwników. Każdy punkt szału wydłuża czas trwania efektu o 1 sekundę.
  7. Podczas trwania efektu "Nieokiełznany Gniew" nie używaj skilli pochłaniającyh szał, a już w szczególności - Trzęsienie ziemi i nawałnica.
  8. Czekaj na odnowienie zdolności składających combo. Nawet jeśli masz czekać minutę - zawsze lepiej uderzyć raz... raz ale na amen.
  9. Pamiętaj o zdejmowaniu z siebie negatywnych efektów ponieważ są one częstą przyczyną twoich zgonów. Używaj - "Płomienny szał" oraz "Doskonała Ochrona"
  10. Przy pojedynku - przez pierwsze sekundy staraj się wybadać przeciwnika oraz uśpić jego czujność.(W miarę możliwości oczywiście)
  11. W masowym pvp, skill "Pojmanie" jest zabójczy. Wraz z drużyną tworzysz "żarłocznego potwora", który po dopadnięciu zdobyczy pożera ją w mgnieniu oka. Zdobyczą w tym przypadku jest gracz na którym został użyty ten skill.
  12. Okrzyk bojowy jest przydatny do wykańczania przeciwnika - redukuje leczenie. Używaj przy 10 % hp wroga.

 

 

 

Podsumowanie

 

 

 

Rycerz ciemności jest klasą dość trudną. Nie wyleczy się do pełna machnięciem reki, nie zniknie gdy coś pójdzie źle... Samo zdobycie 60 poziomu stanowi nie lada wyzwanie nie mówiąc już o kompletowaniu ekwipunku, który ostatnio niesamowicie podrożał. Jednak mimo wszystko gra tą postacią sprawia wiele satysfakcji - kiedy już wycierpimy swoje, okazuje się, że żaden gracz już nam nie straszny. Posiadamy ogromny Dps i całkiem zacną przeżywalność - co tu więcej chcieć ? Najlepsze jest jednak to, że gra się nie nudzi - nie ma łatwo ale wysiłek jest odpowiednio nagradzany przez co dostajemy motywację do rozwijania naszej postaci.

 


  • Norad, WooCash and Socjopata like this

#2 Viole

Viole

    Królewski Doradca

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 Postów:

Napisany 13.03.2016 - 23:22:13

Poradnik kompletny. Przewiduję jednak drobne modyfikacje na przyszłość. :)



#3 Mercio

Mercio

    Świeżak

  • Members
  • Pip
  • 8 Postów:

Napisany 07.08.2016 - 16:20:21

temat może i stary ale trzeba pochwalić autora bardzo dobry i szczegółowo opisany poradnik :D 



#4 Viole

Viole

    Królewski Doradca

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 Postów:

Napisany 31.05.2017 - 13:07:07

Poradnik obecnie przestarzały - praktycznie nic nie pokrywa się z obecnym stanem rycerza ciemności. Może kiedyś zaktualizuję jak znajdę czas i chęci. Być może będzie to już po nerfie by uzyskać klarowny obraz postaci po ostatecznym re-worku.
  • Norad and Looneq like this

#5 Looneq

Looneq

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 150 Postów:
  • LocationGdynia

Napisany 01.06.2017 - 21:21:49

I tak wielki szacun za ten poradnik B)






0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych