Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wprowadzanie w błąd - gry na Steam i ich kompatybilność z różnymi OS


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Musk

Musk

    Świeżak

  • Members
  • Pip
  • 5 Postów:

Napisany 19.11.2015 - 14:31:09

Do napisania na ten temat skłoniło mnie tegoroczne jesieniobranie. Mianowicie, jednego dnia w promocji była dostępna gra RollerCoaster Tycoon 3. Była to wersja na platformę Steam, jednak ku memu zdziwieniu opatrzona była jeszcze dopiskiem "MAC", sugerując że jest to jedynie wersja na systemy operacyjne Apple'a. Zdziwiło mnie to, ponieważ już gdzieś w 2010 roku uruchomiona została usługa SteamPlay, która pozwala kupić grę na platformę Steam i grać na dowolnym systemie operacyjnym wspieranym przez tą grę - w przypadku wspomnianego RCT3 jest to Windows i MAC. Sam zresztą tą grę odrazu kupiłem i działa na moim Windowsowym Pececie jak każda inna gra. 

 

Przeglądając podstronę gry w Waszym sklepie zauważyłem również pytanie jednego z użytkowników - "czy jest to wersja tylko na MAC?", oraz odpowiedź innego użytkownika: "zgodnie z opisem produktu oraz zdjęciem - tak, wyłącznie MAC". Rzecz jasna jest to odpowiedź nieprawidłowa i wprowadza w błąd potencjalnych klientów. Postanowiłem dodać pod pytaniem własną odpowiedź. Po wysłaniu jej, dostałem informację, że ta pojawi się na stronie, gdy tylko administracja ją zatwierdzi. Mija kolejny dzień, odpowiedź na stronie się nie wyświetla, a ja żadnej informacji zwrotnej nie dostałem.

 

W jaki sposób mogę sprawdzić obecny stan weryfikacji przesłanej odpowiedzi?

Czemu 5 lat po wprowadzeniu SteamPlay w sklepie w dalszym ciągu występuje podział wersji gier na różne systemy operacyjne, gdy sprzedawany jest klucz Steam?

Jest to chyba w interesie właścicieli sklepu, żeby nie wprowadzać w błąd potencjalnych klientów.



#2 Marcin

Marcin

    Matuzalem

  • Król Forum
  • 1649 Postów:

Napisany 19.11.2015 - 15:18:57

Do napisania na ten temat skłoniło mnie tegoroczne jesieniobranie. Mianowicie, jednego dnia w promocji była dostępna gra RollerCoaster Tycoon 3. Była to wersja na platformę Steam, jednak ku memu zdziwieniu opatrzona była jeszcze dopiskiem "MAC", sugerując że jest to jedynie wersja na systemy operacyjne Apple'a. Zdziwiło mnie to, ponieważ już gdzieś w 2010 roku uruchomiona została usługa SteamPlay, która pozwala kupić grę na platformę Steam i grać na dowolnym systemie operacyjnym wspieranym przez tą grę - w przypadku wspomnianego RCT3 jest to Windows i MAC. Sam zresztą tą grę odrazu kupiłem i działa na moim Windowsowym Pececie jak każda inna gra. 

 

Przeglądając podstronę gry w Waszym sklepie zauważyłem również pytanie jednego z użytkowników - "czy jest to wersja tylko na MAC?", oraz odpowiedź innego użytkownika: "zgodnie z opisem produktu oraz zdjęciem - tak, wyłącznie MAC". Rzecz jasna jest to odpowiedź nieprawidłowa i wprowadza w błąd potencjalnych klientów. Postanowiłem dodać pod pytaniem własną odpowiedź. Po wysłaniu jej, dostałem informację, że ta pojawi się na stronie, gdy tylko administracja ją zatwierdzi. Mija kolejny dzień, odpowiedź na stronie się nie wyświetla, a ja żadnej informacji zwrotnej nie dostałem.

 

W jaki sposób mogę sprawdzić obecny stan weryfikacji przesłanej odpowiedzi?

Czemu 5 lat po wprowadzeniu SteamPlay w sklepie w dalszym ciągu występuje podział wersji gier na różne systemy operacyjne, gdy sprzedawany jest klucz Steam?

Jest to chyba w interesie właścicieli sklepu, żeby nie wprowadzać w błąd potencjalnych klientów.

 

Wszystko można prosto wytłumaczyć. My otrzymujemy towar od naszego partnera biznesowego, który jest przeznaczony dla Maca. Dajemy gwarancje, że na Macu będzie działał, natomiast, czy zadziała na PC? Nie zawsze, jeżeli jest steamplay, to pewnie tak, ale to leży już poza nami czy naszym dostawcą. 



#3 Musk

Musk

    Świeżak

  • Members
  • Pip
  • 5 Postów:

Napisany 19.11.2015 - 17:50:31

Wszystko można prosto wytłumaczyć. My otrzymujemy towar od naszego partnera biznesowego, który jest przeznaczony dla Maca. Dajemy gwarancje, że na Macu będzie działał, natomiast, czy zadziała na PC? Nie zawsze, jeżeli jest steamplay, to pewnie tak, ale to leży już poza nami czy naszym dostawcą. 

 

W dalszym ciągu mnie to dziwi, ale rozumiem że nowe produkty dodajacie niejako "z automatu" i nikt specjalnie nie sprawdza kompatybilności na Steamie. No bo jeśli sprzedawanym produktem jest klucz Steam, to wystarczy zajrzeć na podstronę gry na Steamie i jest tam podane na jakich systemach gra działa. I jest to na dobrą sprawę gwarancja kompatybilności, nie ma tu żadnego "chyba", "może nie", "pewnie tak". Do tego dochodzi fakt, że na Steamie jest tylko jedna jedyna gra, która nie wspiera Windowsa (Call of Duty: Black Ops - MAC edition), każda inna jest kompatybilna z Windowsem, więc śmiało moglibyście zmienić informację o wszystkich obecnie dostępnych u was grach. Szczególnie, że prawdopodobnie to właśnie użytkownicy Windowsa są tą większą częścią waszych klientów, potencjalnie nie kupujących u was niektórych gier, bo opis sugeruje że nie będzie ona działać.

 

Jeśli zmiany tego kalibru to troche za dużo, to może chociaż jakaś informacja / podpowiedź w opisie gry, FAQ czy gdziekolwiek, że w przypadku gier na Steama warto sprawdzić kompatybilność na samym Steamie. No, ale ostatecznie to wasz serwis i to od was zależy dbanie o takie rzeczy ;) Mi w sumie wystarczy że ja sam wiem o tej całej kompatybilności.

 

A wiadomo jak z tymi pytaniami i odpowiedziami na podstronach gier w sklepie? Mogę jakoś sprawdzić czy moja odpowiedź jest wciąż weryfikowana? No bo chyba jej dodanie nie mogło być rozpatrzone negatywnie, skoro jest w 100% poprawna, w przeciwieństwie do poprzedniej odpowiedzi innego użytkownika.



#4 Musk

Musk

    Świeżak

  • Members
  • Pip
  • 5 Postów:

Napisany 21.11.2015 - 23:06:43

Ok, rozumiem że nie...



#5 Marcin

Marcin

    Matuzalem

  • Król Forum
  • 1649 Postów:

Napisany 23.11.2015 - 11:17:42

W dalszym ciągu mnie to dziwi, ale rozumiem że nowe produkty dodajacie niejako "z automatu" i nikt specjalnie nie sprawdza kompatybilności na Steamie. No bo jeśli sprzedawanym produktem jest klucz Steam, to wystarczy zajrzeć na podstronę gry na Steamie i jest tam podane na jakich systemach gra działa. I jest to na dobrą sprawę gwarancja kompatybilności, nie ma tu żadnego "chyba", "może nie", "pewnie tak". Do tego dochodzi fakt, że na Steamie jest tylko jedna jedyna gra, która nie wspiera Windowsa (Call of Duty: Black Ops - MAC edition), każda inna jest kompatybilna z Windowsem, więc śmiało moglibyście zmienić informację o wszystkich obecnie dostępnych u was grach. Szczególnie, że prawdopodobnie to właśnie użytkownicy Windowsa są tą większą częścią waszych klientów, potencjalnie nie kupujących u was niektórych gier, bo opis sugeruje że nie będzie ona działać.

 

Jeśli zmiany tego kalibru to troche za dużo, to może chociaż jakaś informacja / podpowiedź w opisie gry, FAQ czy gdziekolwiek, że w przypadku gier na Steama warto sprawdzić kompatybilność na samym Steamie. No, ale ostatecznie to wasz serwis i to od was zależy dbanie o takie rzeczy ;) Mi w sumie wystarczy że ja sam wiem o tej całej kompatybilności.

 

A wiadomo jak z tymi pytaniami i odpowiedziami na podstronach gier w sklepie? Mogę jakoś sprawdzić czy moja odpowiedź jest wciąż weryfikowana? No bo chyba jej dodanie nie mogło być rozpatrzone negatywnie, skoro jest w 100% poprawna, w przeciwieństwie do poprzedniej odpowiedzi innego użytkownika.

 

Jeżeli chodzi o produkty Macowe, to wyznacznikiem jest umowa dystrybucyjna. Jeżeli kupujemy grę od dystrybutora gier na Maca, to oznaczona jest jako Mac. Nie ma możliwości, by to opisywać inaczej.

 

Pytania i odpowiedzi są moim zdaniem do przeprojektowania. Nie ma w tej chwili komunikatu do użytkownika, jaki status mają jego wypowiedzi. Ale pracujemy nad tym.



#6 Sharak

Sharak

    Świeżak

  • Members
  • Pip
  • 9 Postów:

Napisany 03.09.2016 - 11:42:31

Mam rozumieć, że mogę śmiało kupować serię Call of Duty (MAC) jeśli to klucz steam? Są przecież wersje PC w ofercie. Dlaczego te nigdy nie są w promocji? Przynajmniej nigdy się nie pojawiają w promocjach, bo jak patrze na ceny przy okazji Latobrania to są one podobne. O co tu chodzi?



#7 Marcin

Marcin

    Matuzalem

  • Król Forum
  • 1649 Postów:

Napisany 05.09.2016 - 09:52:31

Mam rozumieć, że mogę śmiało kupować serię Call of Duty (MAC) jeśli to klucz steam? Są przecież wersje PC w ofercie. Dlaczego te nigdy nie są w promocji? Przynajmniej nigdy się nie pojawiają w promocjach, bo jak patrze na ceny przy okazji Latobrania to są one podobne. O co tu chodzi?

 

Hej, to zależy od wydawcy, od którego dostajemy gry. Inny dystrybutor jest na PC, inny na Maca. Stąd różnica.






0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych