Skocz do zawartości


Zdjęcie

Oblężenie, czyli zdobywamy zamek – poradnik


33 replies to this topic

#1 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 02.12.2013 - 19:02:45

W tym poradniku dowiesz się jak wraz ze swoją gildią zaatakować i zdobyć zamek. Na początku przedstawię ogólne informacje na temat zamków w RQ, a w drugiej części opiszę procedurę przejmowania zamku.

 

Informacje ogólne

 

- oblężenia odbywają się raz w tygodniu o określonej godzinie,

- klan, który zdobędzie dany zamek staje się jego właścicielem na okres jednego tygodnia i zyskuje dostęp do paru przywilejów, o których napiszę później,

- przed każdym oblężeniem stwory pilnujące zamku wyrzucają z niego obecnych właścicieli i zamek znowu staje się neutralny,

- każdy zamek posiada swoje ograniczenie poziomowe – tylko postacie o określonym poziomie mogą brać udział w oblężeniu,

- każdy zamek posiada ograniczenie związane z wielkością grup, które mogą zapisać się na jego oblężenie – co jest istotne biorąc pod uwagę następny punkt,

- w każdym oblężeniu może brać udział maksymalnie 40 grup,

- przed każdym oblężeniem chętni zapisują się do niego jako grupa poprzez złożenie oferty (w złocie lub rojalach) – 40 najwyższych ofert wygrywa i może wziąć udział w oblężeniu,

- oferty tych grup, które znalazły się w wybranej 40stce trafiają do skarbca w zamku, do którego zyskuje dostęp zwycięzca,

- każda gildia może wystawić dowolną ilość grup do danego oblężenia; należy pamiętać, że poza członkami naszej grupy, każda inna osoba jest oznaczona jako wróg i może być zaatakowana – jednak łatwo poznać członków swojej gildii po creście,

 

 

Oblężenie

 

- każda zapisana grupa pojawia się w losowym miejscu na krańcach labiryntu,

- labirynt składa się z płytek, po których można przechodzić do tych sąsiednich – jednak nie zawsze można podróżować po linii prostej, niektóre przejście są zablokowane,

- na części płytek pojawiają się stwory broniące zamku,

- pierwszym celem jest dotarcie do centrum labiryntu i zabicie Klucznika, który po śmierci upuszcza klucz – trafia on do jednej osób z grupy, która zadała ostatni cios,

- po śmierci Klucznika na mapie labiryntu pojawi się pewna ilość bram, do których należy się przedostać,

- gracz, który niesie klucz jest zaznaczony na mapie, a po swojej śmierci upuszcza on klucz na ziemię i może on zostać podniesiony przez dowolną osobę,

- grupa, która jako pierwsza zaniesie klucz do którejś z bram wygrywa oblężenie i zamek przechodzi w ręce gildii do której ona należała,

- grupa, która zaniosła klucz otrzymuje specjalny tytuł, a także bonus 10% do zdobywanego doświadczenia oraz zwiększony o tę ilość drop przedmiotów (na okres jednego tygodnia); jednak przez trzy dni członkowie tej grupy nie mogą zapisać się na inne oblężenie.

 

Zalety posiadania zamku

 

- dostęp do skrytki u bram zamku,

- podatek, który wpływa na konto gildii,

- dostęp do terytorium zamku, gdzie znajdują się potwory z którymi można walczyć, a także gdzie można znaleźć różne materiały niezbędne przy tworzeniu przedmiotów,

- dostęp do specjalnych podziemi, w których można walczyć z potworami oraz innymi właścicielami zamków,

- raz dziennie w zamku pojawi się skrzynia, którą może otworzyć lider gildii – w niej znajdują się losowe przedmioty z item shopu,

 

Postaram się dodawać nowe informacje jak tylko natrafię na takowe.


  • Norad, Morrowind, Maqes and 4 others like this

ogvk.jpg


#2 KeiS

KeiS

    Gracz Niedzielny

  • Members
  • PipPip
  • 41 Postów:

Napisany 02.12.2013 - 19:07:32

Kolejny świetny poradnik, wszystko czytelnie i zrozumiale napisane. Właśnie dziś zastanawiałem się o co chodzi z tym zdobywaniem zamku i jak to wygląda :)

 

Można mieć tylko jeden zamek?

Ile jest zamków do opanowania? 



#3 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 02.12.2013 - 19:09:42

Kolejny świetny poradnik, wszystko czytelnie i zrozumiale napisane. Właśnie dziś zastanawiałem się o co chodzi z tym zdobywaniem zamku i jak to wygląda :)

 

Można mieć tylko jeden zamek?

Ile jest zamków do opanowania? 

 

Gildia może posiadać dowolną ilość zamków.

 

Zamków jest 8, widać to na pierwszym obrazku w poradniku - tak samo na nim znajduje się ograniczenie poziomowe oraz wielkość grupy. Dopiszę to za chwilę do poradnika, bo może faktycznie nie jest to zbyt widoczne.


  • Rafter likes this

ogvk.jpg


#4 Morrowind

Morrowind

    Gracz Niedzielny

  • Members
  • PipPip
  • 23 Postów:

Napisany 02.12.2013 - 19:57:23

Losowe Itemy z Item Shop raz dziennie  to jest coś  ! ;) Następny świetnie informujący poradnik , odwalasz dobrą robotę !


2exq4id.jpg


#5 KeiS

KeiS

    Gracz Niedzielny

  • Members
  • PipPip
  • 41 Postów:

Napisany 02.12.2013 - 20:23:49

Mam jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa z tymi skrzyniami co maja rzeczy z item shopu? Lider je otwiera i wszystko idzie do lidera, czy jest to jakoś rozdzielane?

#6 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 02.12.2013 - 21:34:15

Mam jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa z tymi skrzyniami co maja rzeczy z item shopu? Lider je otwiera i wszystko idzie do lidera, czy jest to jakoś rozdzielane?

 

Skoro lider gildii je otwiera to trafiają do niego wszystkie.


ogvk.jpg


#7 Morinowy

Morinowy

    Świeżak

  • Members
  • Pip
  • 8 Postów:

Napisany 02.12.2013 - 22:10:29

Prawdopodobnie gildia bedzie miala oddzielne konto, na ktorym bedzie trzymac te itemy z zamku. Bedziesz prosic o jakis i rada Twojej gildii bedzie wybierac czy dac czy nie. System jest dosc sprawny, przetestowany.



#8 Hadox

Hadox

    Świeżak

  • Members
  • Pip
  • 17 Postów:
  • LocationPszczyna

Napisany 03.12.2013 - 01:31:47

@Anomander

 

Naprawdę kolejny świetny poradnik, należy Ci się wieki plus za to co robisz na tym forum. Moim zdaniem Admini powinni jakoś Cię docenić bo odwalasz kawał dobrej roboty ich roboty :)

 

A tak co to systemu oblężeń zamków jest super moim zdaniem  i też z mojego długo letniego grania w gry mmo widzę że nie jedna gildia się sypnie na tym, która nie będzie do końca zgrana. Sporem będzie to ze Lider gildi będzie dysponował tymi rzeczami z IS i wierzcie mi na słowo jeżeli naprawdę gildia nie będzie dobrze zgrana będą w niej o te rzeczy wielkie awantury(dlaczego ten to dostał a nie ja albo że lider daje swoim pupilkom te itemy) Przerabiałem już takie gildie nie raz.

 

Naprawdę tylko zgrana gildia z członkami ufającymi sobie bezgranicznie to przetrwa i to mi się w tej grze podoba


  • Norad likes this

Royal_Quest.jpg


#9 Naknarot

Naknarot

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 79 Postów:

Napisany 03.12.2013 - 07:35:12

Dziwne trochę te oblężenia, ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. Szkoda, że nie zrobili np. zapisów gildii i limitu np. 3 lub 4 party, bo to, że można będzie zabić kogoś z własnej gildii jest średnie. No i bonus moim zdaniem powinien być dla gildii, która zdobyła zamek a nie grupy, bo może to rodzić niepotrzebne konflikty wewnątrz gildii. No ale czas pokaże, jak to będzie wyglądać.

 

Na rosyjskim forum wyczytałem też, że mają być jakieś walki o latające wyspy (przynajmniej wujek google mi tak przetłumaczył), ktoś to może potwierdzić?



#10 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 03.12.2013 - 07:52:03

Patrzysz na to ze złej strony, mianowicie ten bonus dla grupy, która zdobyła zamek wynika z faktu, że jej członkowie przez 3 dni nie mogą brać udziału w innych oblężeniach.

 

Gildia może posiadać dowolną ilość zamków, jednak z każdym kolejnym traci część swoich członków (od 2 do 8, zależy jaki zamek zdobyli).

 

Ma to na celu wymuszenie bardziej taktycznego podejścia do oblężeń, a nie zapisywania się na każdy zamek dowolną ilością grup.

 

Nic mi o tym nie wiadomo.


ogvk.jpg


#11 Naknarot

Naknarot

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 79 Postów:

Napisany 03.12.2013 - 08:11:29

Wiem, ale liczę, że dodadzą jakiś tryb, który pozwoli zaangażować większą ilość osób w gildii. Ograniczenie walk do 8 osób może powodować drobne konflikty, bo każdy się będzie chciał zmieścić w najlepszej grupie. No ale nie ma co toczyć piany o grę w którą się jeszcze nie grało:).

 

Czy wiesz może co się stanie jak ktoś zginie podczas oblężenia? Jest respawn, czy poprostu odpada z dalszych walk?

 

 

Z innej beczki wyszukałem coś takiego:

 

http://www.youtube.c...h?v=UlLEN0qDdek

 

To akurat dla mnie bomba:), tylko nie wiem czy jest to po prostu jakaś ustawka, czy coś innego (widzę jakiś kryształ)?



#12 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 03.12.2013 - 08:34:07

Jeżeli w jakieś gildii pojawiają się z tego powodu konflikty to wina lidera, że nie potrafi opanować swoich podwładnych. Na rosyjskim serwerze najlepsze gildie chwalą sobie ten system i nie mają żadnych problemów.

 

Poza tym, oblężenie to wyścig - najważniejsze jest dotarcie chociaż jednej grupy do wnętrza zamku, ponieważ zyskuje na tym cała gildia. Dodatkowo, tylko trzy zamki mają limit w wysokości 8 osób w grupie - w trzech limit ten wynosi 4 osoby, a w dwóch 2 osoby.

 

Tego nie wiem, ale obserwując filmiki to ci z drużyny, którzy padli po pewnym czasie znowu pojawiają się na placu boju - przedmioty z item shopu służące do wskrzeszania nie są dostępne w czasie oblężenia, więc może istnieje jakiś system respawnu. Wiem na pewno, że jak padnie cała grupa to zaczyna się od nowa - na skraju labiryntu.

 

Ten filmik przedstawia specjalny tryb gry dostępne dla gildii, które mają swój zamek - trzeba tam niszczyć różne kryształy, z których wychodzą potwory chcące odbić zamek z rąk graczy i inne gildie mogą w tym przeszkadzać (broniąc tych kryształów). Za zniszczenie kryształu także otrzymuje się specjalne nagrody.


ogvk.jpg


#13 Naknarot

Naknarot

    Gracz

  • Members
  • PipPipPip
  • 79 Postów:

Napisany 03.12.2013 - 08:44:33

Acha, to super w takim razie:) Pomysł z kryształami mi się podoba. Czy takie walki też mają jakieś określone godziny?



#14 BvNDy

BvNDy

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 104 Postów:
  • LocationKrakow

Napisany 03.12.2013 - 11:42:24

W ro nigdy nie było problemu z lootem z zamków , wszystkie normalne gildie sobie z tym radziły i nikt nie miał pretensji że ten dostał 5 bucklerów[s] a tamten nic . Najczęściej dostawali najaktywniejsi , najmocniejsi , albo po prostu Ci co nie mieli . Mam nadzieje że uda się zebrać optymalną grupę 20 os i jak za starych czasów zrobi się skoksane sety +10 z dobrymi kartami które będą wędrować po gildi w celu wygrywania wojen .



#15 Marcin

Marcin

    Matuzalem

  • Król Forum
  • 1649 Postów:

Napisany 03.12.2013 - 12:01:07

Pinned!



#16 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 03.12.2013 - 12:06:51



W ro nigdy nie było problemu z lootem z zamków , wszystkie normalne gildie sobie z tym radziły i nikt nie miał pretensji że ten dostał 5 bucklerów[s] a tamten nic . Najczęściej dostawali najaktywniejsi , najmocniejsi , albo po prostu Ci co nie mieli . Mam nadzieje że uda się zebrać optymalną grupę 20 os i jak za starych czasów zrobi się skoksane sety +10 z dobrymi kartami które będą wędrować po gildi w celu wygrywania wojen .

 

Nie lubię być osobą, która psuje czyjeś plany, jednakże w tym przypadku muszę to zrobić. Po pierwsze, po włożeniu karty do jakiegoś przedmiotu zostaje on przypisany do danej postaci. Po drugie, tak wygląda szansa na enchant przy użyciu podstawowych składników:

 

Spoiler


  • Norad likes this

ogvk.jpg


#17 BvNDy

BvNDy

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 104 Postów:
  • LocationKrakow

Napisany 03.12.2013 - 12:16:32

Ta widziałem jak typ wbijał item z +8/+9 cs mission imposible ale wiesz jak to mówią jednemu wyjdzie od strzała +10 inny będzie robił to przez rok czasu - kwestia szczęścia i zasobów portfela . Jak się bawiłem rok temu wydawało mi się że nie było bound ale widocznie coś mi się popierniczyło . Dzięki za poprawkę a tabelkę znam ;) 0.1 już przerabiałem w innych starych grach .



#18 ThxCар

ThxCар

    Świeżak

  • Members
  • Pip
  • 3 Postów:

Napisany 03.12.2013 - 12:36:19

 

Na rosyjskim forum wyczytałem też, że mają być jakieś walki o latające wyspy (przynajmniej wujek google mi tak przetłumaczył), ktoś to może potwierdzić?

lel, flying islands is not available in the game. P.s. In this game there is no motivating pvp content, only siege and crystal



#19 advencik

advencik

    Uparty Gracz

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 156 Postów:

Napisany 03.12.2013 - 14:08:21

Czyli nie będzie aren PvP albo opcjonalnego PvP ? Tylko oblężenie zamku i kryształy ?


rage_signa2.jpg


#20 Anomander

Anomander

    Znawca

  • Ekspert Royal Quest
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • LocationOpole

Napisany 03.12.2013 - 14:29:36

Czyli nie będzie aren PvP albo opcjonalnego PvP ? Tylko oblężenie zamku i kryształy ?

 

Oczywiście, że będą. Areny, battlegroundy, strefy z wolnym pvp, wojny gildii etc. Wszystko to opisałem już pobieżnie wcześniej w innych poradnikach, a ten poświęcony jest samym oblężeniom.


ogvk.jpg




Dodaj odpowiedź



  


0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych